Η VW αποκάλυψε την πιο «σκληρή» εκδοχή του ID.4, έστω κι αν το γεμάτο off road εξαρτήματα και χαρακτήρα XTREME είναι -προς το παρόν- πρωτότυπο.
Η ακραία μορφή του ID.4 παρουσιάστηκε στο D. Treffen, στη Λουκέρνη της Ελβετίας, σε μια από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις ιδιοκτητών ηλεκτρικών VW επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Το XTREME δεν χρειάζεται πάνω από μισή ματιά για να εντοπίσεις τις τεράστιες διαφορές σε σχέση με το ID.4. Φουσκωμένα φτερά κατά 50 χλστ. (προϊόν 3D εκτύπωσης μάλιστα), νέος εμπρός προφυλακτήρας που εκτοξεύει τη γωνία προσέγγισης και φιλοξενεί bullbar, αμιγώς χωμάτινα ελαστικά σε ενισχυμένες 18άρες ζάντες, νέα ανάρτηση με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και μπάρα LED στην οροφή, μετατρέπουν το EV από το Βόλφσμπουργκ σε πρώτης τάξεως off roader.
Το προστατευτικό κάλυμμα που βλέπουμε στο εμπρός μέρος δεν είναι μια απλή ποδιά, αλλά αποτελεί μέρος της ενιαίας κατασκευής που καλύπτει ολόκληρο το πάτωμα του XTREME. Όντας ηλεκτρικό δεν έχει διαφορικά και λοιπά εξαρτήματα να εξέχουν, συνεπώς το «ντύσιμο» του σκληροτράχηλου ID.4 από κάτω καθίσταται πολύ πιο εύκολη σε σχέση με ένα θερμικό αυτοκίνητο. Και το ID.XTREME χρειάζεται ό,τι προστασία είναι δυνατή, καθώς μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες… Ακρόπολις στο χώμα.
Την κίνηση του χωμάτινου VW αναλαμβάνουν οι δυο ηλεκτροκινητήρες του ID.4 GTX, αλλά σε βελτιωμένη μορφή. Από τα 299 άλογα του GTX, to XTREME ανεβαίνει στους 382 ίππους! Η μπαταρία των 82 kWh φροντίζει για την τροφοδοσία τους, όμως δεν ανακοινώνονται ούτε νούμερα αυτονομίας ούτε επιδόσεων. Αυτό που γνωστοποιείται, είναι η προέλευση του αυτοκινήτου. Το ID.XTREME ξεκίνησε τη ζωή του ως πρωτότυπο δοκιμών, το οποίο κανονικά θα πήγαινε για αποσυναρμολόγηση μετά το πέρας των καθηκόντων του. Μια ομάδα μηχανικών της VW, ωστόσο, αποφάσισε να του δώσει νέα πνοή, κάνοντάς το θηρίο!
Όπως αναφέρθηκε στην αρχή, το εντυπωσιακό VW προς το παρόν είναι concept car. Αν η αποδοχή από το κοινό αποδειχτεί θερμή, όμως, η γερμανική εταιρία θα σκεφτεί πολύ σοβαρά να το βάλει στην παραγωγή.