Τα μικρομεσαία SUV αποτελούν μονόδρομο για πολλούς αγοραστές και ειδικά για όσους θέλουν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Αδιαμφησβήτητα ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, γεγονός που λειτουργεί προς όφελος των καταναλωτών, αφού έτσι ανεβαίνει ο πήχης σε πολλούς τομείς, όπως είναι σε εξοπλισμό, τεχνολογία, ασφάλεια, χώρους κ.λπ. Όσοι λοιπόν δεν κάνουν συμβιβασμούς και θέλουν ένα ολοκαίνουργιο C-SUV που είναι πλουσιοπάροχο παντού και αρκετά δυναμικό, τότε θα προσανατολιστούν στο νέο Kia Sportage.
Επιβλητική παρουσία
Καταρχήν, τις πρώτες εντυπώσεις με μιας κερδίζει ο μυώδης και επιβλητικός του σχεδιασμός, σύμφωνα με την τεχνοτροπία «Opposites Unite» (τα ετερώνυμα έλκονται). Μπροστά κυριαρχούν τα LED ημέρας σε σχήμα μπούμερανγκ μαζί με τη μεγάλη εισαγωγή του προφυλακτήρα και συνθέτουν το πιο επιθετικό «πρόσωπο» που έχει τοποθετηθεί σε Sportage. Έντονα ανάγλυφα είναι και τα πλευρικά του τμήματα, όπως και το πίσω άκρο, όπου διακρίνονται τα αιχμηρά φώτα και η ακμή στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών. Την πληθωρικότητά του τονίζουν και οι διαστάσεις, με μήκος 4.515 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ., ύψος 1.645 χλστ. και μεταξόνιο 2.680 χλστ.
Εντυπωσιακό και το εσωτερικό
Η εντυπωσιακή εικόνα του νέου Sportage συνεχίζεται και στο εσωτερικό του, όπου η υψηλή τεχνολογία συναντά την πολύ προσεγμένη κατασκευή. Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται η ενιαία διαμόρφωση ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνης συστήματος πολυμέσων επίσης 12,3 ιντσών (στάνταρ στις πιο πλούσιες εκδόσεις). Premium εκφάνσεις διέπουν και τα υλικά, που απαρτίζονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες. Από πλευράς χώρων, η καμπίνα του νέου Sportage είναι σε θέση να βολέψει με άνεση μέχρι 5 ενήλικες, έχοντας άπλα τόσο για τα πόδια και το κεφάλι, όσο και τους ώμους. Μεγάλο με τη σειρά του είναι και το πορτμπαγκάζ των 562 λίτρων.
Από πλευράς κινητήρων, ο 1.600άρης turbo βενζίνης των 180 ίππων είναι σε θέση να καλύψει πλήρως το αγοραστικό κοινό σε συνδυασμό αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT. Η τιμή του ξεκινά στην πρώτη έκδοση Dynamic από τις 32.790 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, 3ζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ. Στην αμέσως επόμενη έκδοση Titanium των 36.290 ευρώ διαθέτει επιπλέον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, οθόνη αφής 12,3 ιντσών, GPS, σύστημα τηλεματικής Kia Connect, προβολείς LED, ζάντες 18 ιντσών, ηλεκτρική οσφυϊκή ρύθμιση καθίσματος οδηγού, κεντρικό υποβραχιόνιο πίσω, θύρες USB-C στα πλαϊνά των εμπρός καθισμάτων και πίσω φιμέ παράθυρα.
Δύναμη και υψηλή σταθερότητα
Ο turbo κινητήρας των 1.598 κ.εκ. αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm ροπής, δεχόμενος τη συνδρομή 17 ίππων από τον ηλεκτροκινητήρα του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V. Στην πράξη, σημαίνει πως ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το 100% της ροπής μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. απολαμβάνοντας μεστό τράβηγμα και υπερεπάρκεια ισχύος. Το 7άρι DCT από την πλευρά του συνεργάζεται ιδανικά με το μηχανικό σύνολο, ειδικά στο πρόγραμμα Normal, το οποίο αποτελεί το ιδανικότερο για τη καθημερινή χρήση. Επίσης, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δλ. είναι γρήγορο (όπως και εν κινήσει), ενώ η μέση κατανάλωση δοκιμής των 8,9 λτ./100 χλμ. είναι λογική για ένα τέτοιο αυτοκίνητο (εκπομπές CO2 από 142 γρ./χλμ.).
Το νέο Sportage έχει ένα ακόμα «χάρισμα». Αυτό της πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς, καθώς είναι τόσο στιβαρό και καλορυθμισμένο, που κρύβει χιλιόμετρα! Τις ευθείες των αυτοκινητόδρομων τις «καταπίνει» με χαρακτηριστική ευκολία και ξεκούραστα για οδηγό/επιβάτες, ενώ στις στροφές διακρίνεται για την ομοιογένεια και την ηπιότητα των αντιδράσεων. Οι κλίσεις είναι μικρές και η πρόσφυση υψηλή, αντιστεκόμενη ακόμα και σε βαθύ πάτημα του γκαζιού εν μέσω καμπής.