Δεν υπάρχει περίπτωση να μη θυμάστε την ιταλική «βόμβα» από τη δεκαετία του 90, που πρωταγωνιστούσε σε εφηβικά -κι όχι μόνο- όνειρα και «υπόγεια» στέκια. Μαζί με τα Citroen Saxo/Peugeot 106 Rallye, το Fiat Punto GT αποτελούσε μέλος της «Αγίας Τριάδας» των hot hatches της εποχής.
Σε αντίθεση με τους «Γάλλους», ο εκπρόσωπος της Ιταλίας είχε θεμελιώδεις διαφορές. Βασικότερη όλων, η υπερτροφοδοτούμενη φύση του κινητήρα. Ο τούρμπο κινητήρας των 1.372 κ.εκ. διατέθηκε σε 3 διαφορετικές αποδόσεις στην πορεία του μοντέλου, ξεκινώντας από τα 136 άλογα στις 5.750 σ.α.λ. και 208 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ., κατεβαίνοντας στους 133 ίππους και τα 204 Nm το 1995 και καταλήγοντας στα 131 άλογα και 200 Nm για το GT 3, του 1997. Ο συνδυασμός μοτέρ-χαμηλού βάρους (981 κιλά) εξασφάλιζε καταιγιστικές επιδόσεις, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,9 δλ. και την τελική να φτάνει τα 205 χλμ./ώρα. Όλα αυτά, υπό εργοστασιακές συνθήκες.
Το Punto GT βέβαια, έμεινε στην Ιστορία ως ένα από τα πιο προσφιλή μοντέλα στις βελτιώσεις. O 8βάλβιδος 128 SOHC έγινε ο καλύτερος φίλος των βελτιωτών, φτάνοντας με χαρακτηριστική άνεση τα 180 και 200 άλογα, ενώ στις extreme εφαρμογές υπερκυβισμού και αλλαγής σωθικών, τα νούμερα έφταναν στα 400+! Αυτό που θα μας πωρώσει στο ακόλουθο video, ανήκει στην πλειοψηφία των Φ.Π.Ε (φίλτρο-πρόγραμμα-εξάτμιση). Νέος εγκέφαλος, μαζί με τις αντίστοιχες πολλαπλές εισαγωγής-εξαγωγής έφταναν το σθένος του μοτέρ στην τρίτη εκατοντάδα ίππων, κάτι που επικυρώνει το σπινάρισμα στην εκκίνηση, ο χρόνος των περίπου 6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και η τελική, που ξεπερνάει την ένδειξη «240» στο κοντέρ!