Πολλάκις ειπωμένο, αλλά εύστοχο κάθε φορά: τα σημερινά hot hatches κοντράρουν σε ταχύτητα -όχι τόσο- παλιότερα supercars. Για την ακρίβεια, πλέον υπάρχει η υπερ-κατηγορία των mega hatches που συναγωνίζεται ευθέως τα σύγχρονα sportscars, κατά περίσταση ακόμα και τα σημερινά υπεραυτοκίνητα. Ας δούμε λίγο την αναμέτρηση μεταξύ Audi RS 3, BMW M2 Competition, Mercedes-AMG A45 S, Porsche Cayman GTS και VW Golf R.
To γεγονός και μόνο πως σε μια κόντρα με M2 Competition και Cayman GTS, οι κορυφαίες εκδόσεις μικρομεσαίων χάτσμπακ κατεβαίνουν ως φαβορί, λέει πάρα πολλά. Το RS 3, για παράδειγμα, έχει ίδια ιπποδύναμη με την Porsche, αλλά της ρίχνει 80 Nm (2.5άρης πεντακύλινδρος τούρμπο, 400 άλογα και 500 Nm) και είναι τετρακίνητο. Η Cayman παραμένει βέβαια ο μοναδικός εκπρόσωπος της ατμόσφαιρας, αλλά και της χειροκίνητης μετάδοσης, μεταξύ των 5 (4.0λτ. εξακύλινδρος boxer, 400 άλογα και 420 Nm), ούσα παράλληλα η ελαφρύτερη όλων (1.480 κιλά, 1.570 τ0 Audi).
H A45 S τώρα είναι η ισχυρότερη όλων, ξεπερνώντας κατά 11 ίππους ακόμα και τον 3.0λτ. εξακύλινδρο εν σειρά TwinPower της M2 Competition, έστω κι αν ο 2.0λτ. τετρακύλινδρος τούρμπο μένει 50 Nm πίσω σε ροπή (421 άλογα αντί 410 και 500 Nm αντί 550 της BMW). Η ζυγαριά γέρνει και εδώ υπέρ του πισωκίνητου sportscar (1.575 κιλά αντί 1.625), όμως η τετρακίνηση έχει άλλα σχέδια για τις επιδόσεις. Το VW Golf R, τέλος, συνιστά τον πιο «γήινο» εκφραστή των 3 χάτσμπακ, λειτουργώντας σαν γέφυρα μεταξύ hot και mega hatches. Ο 2.0 TSI παράγει 320 ίππους και 420 Nm, έχοντας να κινήσει 1.550 κιλά, οπότε θεωρητικά έχει τις λιγότερες πιθανότητες να φανεί στη συγκεκριμένη κόντρα. Εκτός, φυσικά, κι αν ο συνδυασμός τετρακίνησης-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έχει διαφορετική άποψη.