Κατά την αναζήτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου ο αγοραστής εξετάζει πολλούς επιμέρους τομείς, μεταξύ των οποίων το κόστος των καυσίμων είναι ένας από τους σημαντικότερους. Τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης έχουν γίνει πιο οικονομικά χάρη και στην προσθήκη των υβριδικών συστημάτων, ενώ τα ντίζελ συμφέρουν ακόμα περισσότερο (σε επίπεδο κατανάλωσης), ωστόσο τα μοντέλα με πετρελαιοκινητήρες έχουν λιγοστέψει αισθητά. Τα αυτοκίνητα που βρίσκονται τον τελευταίο καιρό στο προσκήνιο και θα αποτελέσουν το μέλλον της αυτοκίνησης, είναι τα ηλεκτρικά.
Η άνοδος που έχουν σημειώσει σε επίπεδο πωλήσεων είναι σημαντική, ενώ και στην ελληνική αγορά διατίθενται πλέον πολλά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία κερδίζουν όλοι και πιο πολύ το αγοραστικό κοινό. Μεταξύ αυτών, το μοντέλο που είναι πρώτο σε πωλήσεις (το 2020 και το 2021), είναι το ηλεκτρικό Peugeot e-208. Το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο με τον ιδιαίτερα ελκυστικό και δυναμικό σχεδιασμό, δεν διαφέρει εξωτερικά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η μόνη ειδοποιός διαφορά είναι το γράμμα «e» στις πίσω κολόνες. Όμως, κάτω από το μυώδες αμάξωμα οι αλλαγές είναι μεγάλες.
Κάτω από το ανάγλυφο εμπρός καπό βρίσκεται ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας με την απόδοση των 136 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και των 260 Nm ροπής, διαθέσιμη από την εκκίνηση. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται αθόρυβα και γραμμικά σε μόλις 8,1 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα των 150 χλμ./ώρα να είναι μια εύκολη υπόθεση. Φυσικά, οι εκπομπές ρύπων είναι μηδενικές και η κατανάλωση βρίσκεται στις 17,6 kWh/100 χλμ. Στην πράξη, το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα είναι κοντά στα 2,9 ευρώ/100 χλμ.*, ή και λιγότερο, ανάλογα τον πάροχο ρεύματος.
Η αποθήκευση του ρεύματος γίνεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου μεγάλης χωρητικότητας 50 kWh, που είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του αυτοκινήτου και δεν διαταράσσουν τους χώρους των επιβατών και αποσκευών. Η αυτονομία που εξασφαλίζουν φτάνει έως τα 340 χιλιόμετρα (WLTP) σε μεικτές συνθήκες. Η η φόρτιση διαρκεί σε 4 ώρες και 40 λεπτά σε φορτιστή AC 11 Kw 3φασικό ή σε μόλις 30 λεπτά (0-80%) σε DC 100 kW. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης: Το Eco για βέλτιστη αυτονομία, το Normal για άνεση στην καθημερινή χρήση και το Sport για μέγιστη ισχύ και ροπή.
Οι τιμές του Peugeot e-208 ξεκινούν από 31.900 ευρώ, όμως με την κρατική επιδότηση των 5.145 ευρώ μειώνεται στις 26.555 ευρώ. Από την αρχική έκδοση Active, o εξοπλισμός του είναι πλήρης και περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων Κ.Ο.Κ., οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι κ.λπ.
*Υπολογισμένο με τιμή κιλοβατώρας ΔΕΗ στα 0,11058 ευρώ, συν 6% Φ.Π.Α. και λοιπές χρεώσεις.