Τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πολλές τεχνολογίες και συστήματα που ελαχιστοποιούν τις εκπομπές βλαβερών ρύπων, οι οποίες επιβαρύνουν το περιβάλλον και την υγεία όλων μας. Οι καταλυτικοί μετατροπείς που άρχισαν να τοποθετούνται ευρέως στα οχήματα τη δεκαετία του 90 ήταν το πρώτο βήμα. Μια δεκαετία αργότερα έκαναν την εμφάνισή τους τα φίλτρα DPF (Diesel Particulate Filter) στους πετρελαιοκινητήρες και μείωσαν σημαντικά το μαύρο καπνό.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε τι κάνει το κουμπί Auto Hold;
To AdBlue ήταν το επόμενο βήμα για τη δραστική μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOx στους ντίζελ), ενώ όσον αφορά τους βενζινοκινητήρες, η πιο πρόσφατη προσθήκη είναι τα φίλτρα GPF (Gasoline Particulate Filter). Το σύστημα φίλτρου σωματιδίων βενζίνης (GPF) αφαιρεί την αιθάλη των καυσαερίων και καίει ή οξειδώνει αυτόματα τη συσσωρευμένη αιθάλη ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Η αιθάλη που έχει συσσωρευτεί στο φίλτρο απομακρύνεται αυτόματα από το σύστημα ελέγχου του κινητήρα και από τη μεγάλη θερμοκρασία των καυσαερίων σε κανονικές ή υψηλές ταχύτητες οδήγησης.
Στην περίπτωση όμως που το αυτοκίνητο οδηγείται συνεχόμενα με χαμηλή ταχύτητα και σε κοντινές αποστάσεις, τότε η «παγιδευμένη» αιθάλη μπορεί να μην απομακρυνθεί αυτόματα, εξαιτίας της χαμηλής θερμοκρασίας των καυσαερίων. Σε αυτή την περίπτωση, το φίλτρο GPF θα μπουκώσει και θα ανάψει μια σχετική ένδειξη του GPF στον πίνακα οργάνων.
Δείτε ακόμα: Γιατί στο «κλικ» της αντλίας σταματάμε; (+video)
Η άμεση κίνηση που θα πρέπει να κάνει ο οδηγός, είναι να οδηγήσει το αυτοκίνητο για τουλάχιστον 30 λεπτά σε ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα, έτσι ώστε να απομακρυνθεί η αιθάλη και να σβήσει η ένδειξη. Στην περίπτωση που η λυχνία GPF συνεχίσει να αναβοσβήνει και ανάψει και το Check Engine, τότε χρειάζεται συνεργείο. Αν το αμελήσει ο οδηγός, το πιθανότερο είναι το σύστημα να υποστεί ζημιά και να αυξηθεί η κατανάλωση καυσίμου.