Η Lada διαθέτει μια διευρυμένη γκάμα μοντέλων καλύπτοντας αρκετούς αγοραστές στη Ρωσία, οι οποίοι κρατούν τη δική τους αυτοκινητοβιομηχανία στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Μεταξύ των προϊόντων της Lada, το φθηνότερο είναι το Granta με τα αμαξώματα sedan, liftback, hatchback, station wagon και cross. Από αυτά, το 5θυρο πωλείται στη Ρωσία από 450.810 ρούβλια (σημερινή ισοτιμία 4.950 ευρώ). Για την κίνησή του υπάρχουν τρεις επιλογές στα 1.6 λτ. με ισχύ 87, 98 και 106 ίππων.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε ότι η Lada κατασκεύαζε μοτέρ Wankel;
Ένα τέτοιο απλό και «άκακο» Lada Granta hatchback μεταμορφώθηκε σε σκέτο αγρίμι, από την MR Motorsport. Φυσικά το εργοστασιακό με το αγωνιστικό δεν έχουν πολλά κοινά σημεία πέρα από το πλαίσιο (και αυτό με πολλές ενισχύσεις), τα φωτιστικά σώματα, τη μάσκα και κάποια πάνελ του αμαξώματος. Κάτω από το εμπρός καπό του «αγωνιάρικου» Lada βρίσκεται ένας νέος κινητήρας με απόδοση σχεδόν τετραπλάσια από την αρχική. Συγκεκριμένα το 1.75 λτ. turbo μηχανικό σύνολο αποδίδει 340 ίππους στις 5.600 σ.α.λ., ενώ η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου σειριακού κιβωτίου. Αλλαγμένο είναι και όλο το σύστημα των αναρτήσεων, τα φρένα και όλα τα μηχανικά μέρη γενικότερα.
Εξωτερικά χαρακτηρίζεται από τα φουσκωμένα φτερά λόγω των πλατύτερων μετατροχίων και μεγαλύτερων τροχών, τους απαραίτητους αεραγωγούς και τα αεροδυναμικά βοηθήματα, που του χαρίζουν μια πολύ μυώδη εμφάνιση. Το εσωτερικό του δεν έχει καμία σχέση με εκείνο της πολιτικής έκδοσης, αφού έχουν αφαιρεθεί όλες οι επενδύσεις και έχει «φορέσει» την αγωνιστική του στολή. Το συνολικό βάρος έχει συγκρατηθεί στα 1.254 κιλά, που σημαίνει ότι έχει αναλογία 3,69 κιλών ανά ίππο. Αναμενόμενα οι επιδόσεις του θα είναι ταχύτατες, ενώ συναρπαστικός θα είναι και ο ήχος από τον κινητήρα και τα σκασίματα της εξάτμισης. Τον πρώτο του αγώνα θα τον τρέξει το 2021, στο πρωτάθλημα της Τσεχίας.
Δείτε ακόμα: Πόσο γερό ήταν το Lada Samara σε τρακάρισμα;