Η Mercedes W124 Estate κλείνει τα 35 χρόνια

Η W124 είναι από τις πιο φημισμένες και καλοκατασκευασμένες Mercedes της Ιστορίας. Έμεινε στην παραγωγή για 12 χρόνια (1984-1995) και κυκλοφόρησε σε περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια αντίτυπα. Μεγαλούργησε εμπορικά και ως ταξί, γνωρίζοντας στιγμές δόξας και στη χώρα μας, ιδιαίτερα ως «αγοραίο».

Στην Ελλάδα μπορεί να την μάθαμε και να την αγαπήσαμε ως σεντάν, όμως εξίσου επιτυχημένη ήταν η station wagon έκδοση. Η Τ-Modell -με το «T» να απορρέει εκ των «tourism» και «transport»- ήταν ελαφρώς μεγαλύτερη σε μήκος από την τετράθυρη (4.780 χλστ. αντί 4.755 χλστ.) και αρκετά πιο ψηλή (1.519 χλστ. αντί 1.430 χλστ.). Με κοινό μεταξόνιο στα 2.799 χλστ., το σύνολο του επιπλέον μήκους πήγε στο χώρο αποσκευών, ο οποίος ήταν αυξημένος κατά 10 λίτρα σε σχέση με την τετράθυρη W124 (530 έναντι 520 λίτρων). Το μεγάλο πλεονέκτημα των TE (βενζινοκίνητες) και TD (ντίζελ) όμως, ήταν η αναδίπλωση των καθισμάτων. Κίνηση που απελευθέρωνε 1.770 λίτρα στο πορτμπαγκάζ, το οποίο παράλληλα μπορούσε να φιλοξενήσει μια τρίτη σειρά καθισμάτων, με αντικριστή πλάτη στη μεσαία, καθιστώντας την Estate 7θέσια!

Διαβάστε επίσης: Μοναδική Mercedes W124 με κινητήρα BMW M5

Μάλιστα, οι σχεδιαστές της Mercedes πρόσεξαν ιδιαίτερα τη διαμόρφωση της 5ης πόρτας, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τον αεροδυναμικό θόρυβο στην καμπίνα (χρόνια ασθένεια των estate περασμένων ετών). Ένας σερβομηχανισμός βοηθούσε στο αθόρυβο κλείσιμο της πόρτας, επιτρέποντας τους μηχανικούς τη δημιουργία μικρότερων αρμών και κατωφλιού φόρτωσης, βελτιστοποιώντας παράλληλα την αεροδυναμική απόδοση.

Η γκάμα ήταν ευρύτατη, συνδυάζοντας 8 μοτέρ (5 βενζίνης, 3 ντίζελ) και συνολικά 14 διαφορετικές εκδόσεις, αναλόγως συστήματος μετάδοσης (5άρι χειροκίνητο, 4άρι-5άρι αυτόματο, κίνηση πίσω ή στους τέσσερις τροχούς). Η απόδοση ξεκινούσε από τα 72 άλογα (στην ατμοσφαιρική ντίζελ 200 TD) και έφτανε μέχρι τα 185 (στην βενζινοκίνητη 300 TE), που έγιναν 220 στο facelift του 1989 και την 24βάλβιδη εκδοχή του 3λιτρου M104 εν σειρά εξακύλινδρου.

Δείτε ακόμα: Όταν η Mercedes πήγε να «ξεκάνει» την BMW

Ισχυρότερη όλων, η E 36 AMG. Παρουσιάστηκε το 1993, μαζί με το νέο facelift και το παράσημο του να είναι η πρώτη (η W124, όχι η E 36 AMG) που έφερε επίσημα την ονομασία «E-Class», έχοντας κάτω από το καπό έναν 3.6 εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, απόδοσης 272 ίππων στις 5.750 σ.α.λ. και 380 Nm στις 3.750 σ.α.λ. Παρά το 4άρι αυτόματο, μπορούσε να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 7,2 δλ. και να φτάσει μέχρι τα 240 χλμ./ώρα.

Διαβάστε επίσης: Ο άγνωστος 8.0 W18 της Mercedes S-Class

 

Το 1996 ήρθε η ώρα της διαδοχής από την W210, με την πρώτη E-Class Estate να παραδίδει την σκυτάλη έπειτα από 340.503 κομμάτια και ούσα η δεύτερη πιο επιτυχημένη έκδοση αμαξώματος της W124 (μακράν πρώτη η σεντάν, με 2,2 εκατ. πωλήσεις, κουπέ και κάμπριο συνδυαστικά περίπου 174.000 μονάδες).

 

Get it on Google Play Download on the App Store