Νέα BMW M4 GTS με 500 hp και 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δλ.!

Την πρώτη εμφάνισή της κάνει η νέα πιο ισχυρή από ποτέ και με αγωνιστικά χαρακτηριστικά BMW M4 GTS, η οποία θα λανσαριστεί την άνοιξη του 2016 και σε μόνο 700 αντίτυπα, γιορτάζοντας τα 30 χρόνια της BMW M3 (από το 1986). Οι αλλαγές που φέρει σε σχέση με τη M4 Coupe είναι πολλές και σε κάθε επίπεδο, τόσο στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, όσο και στα μηχανικά μέρη.


Η καρδιά της M4 GTS είναι ο 6κύλινδρος σε σειρά τούρμπο κινητήρας των 3.0 λτ., ο οποίος χρησιμοποιεί για πρώτη φορά στην παραγωγή τεχνολογία ψεκασμού νερού, επιτυγχάνοντας μείωση της κατανάλωσης και αύξηση της ισχύος. Το νερό ψεκάζεται στην πολλαπλή εισαγωγής όπου εξατμίζεται με αποτέλεσμα να μειώνει τη θερμοκρασία εισαγωγής του αέρα κατά περίπου 25 βαθμούς Κελσίου. Έτσι, μειώνεται η τελική θερμοκρασία συμπίεσης στον θάλαμο καύσης, επιτρέποντας στον τούρμπο κινητήρα να λειτουργεί με υψηλότερη πίεση και με νωρίτερο χρονισμό ανάφλεξης.

Ο υψηλής τεχνολογίας κινητήρας αποδίδει 500 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 600 Nm ροπής στις 4.000-5.500 σ.α.λ. (έναντι 431 PS και 550 Nm η M4). Σε συνδυασμό με το διπλού συμπλέκτη αυτόματο 7τάχυτο Drivelogic (MDCT) κιβώτιο ταχυτήτων, οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές. Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα (από 4,1 δλ.), τα 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα σε 3,0 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 305 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, η BMW αναφέρει 8,3 λτ./100 χλμ. και 194 γρ./χλμ. αντίστοιχα.

Στην επίτευξη καλύτερων επιδόσεων συνέβαλλε και η μείωση του συνολικού βάρους του αμαξώματος στα 1.510 κιλά (από 1.572 κιλά), μέσω της ευρύτερης χρήσης ανθρακονήματος εξωτερικά και στο εσωτερικό. Η κατασκευασμένη από ανθρακόνημα ενισχυμένο με πλαστικό (CFRP) οροφή ζυγίζει πάνω από 6 κιλά λιγότερα από τη μεταλλική, ενώ από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένο το καπό, η πίσω μεγάλη αεροτομή, το ρυθμιζόμενο εμπρός σπόιλερ, ο άξονας μετάδοσης και η μπάρα θόλων στον κινητήρα. Ελαφρύτερες είναι και η σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου, καθώς και τα κεραμικά δισκόφρενα.

Στο εσωτερικό με την αγωνιστική ατμόσφαιρα κυριαρχούν τα μπάκετ εμπρός καθίσματα, τα οποία είναι και αυτά κατασκευασμένα από ανθρακόνημα, εξασφαλίζοντας μείωση κατά 50% σε βάρος συγκριτικά με τα στάνταρ της M4. Το CFR Pέχει χρησιμοποιηθεί ακόμα στις επενδύσεις των θυρών και σε διάφορα ακόμα σημεία του εσωτερικού, ενώ οι χειρολαβές έχουν αντικατασταθεί από ιμάντες. Επιπλέον, η BMW προσφέρει μέσω του Clubsport Package την επιλογή αφαίρεσης του πίσω καθίσματος και τοποθέτησης roll bar κατασκευασμένο από ατσάλι.

Φυσικά αρκετές αλλαγές έχουν γίνει και στο στήσιμο της M4 GTS, η οποία παράλληλα πέτυχε πολύ χαμηλότερο χρόνο στο Nurburgring (7:28 από 7:52 η M4). Οι αλουμινένιες αναρτήσεις συνδυάζονται με ειδικά σχεδιασμένα για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αμορτισέρ τριών επιπέδων μηχανικών ρυθμίσεων ύψους και σκληρότητας. Αυτό επιτρέπει στην ανάρτηση να ρυθμιστεί καταλλήλως και για συνθήκες πίστας. Νέες ρυθμίσεις έχουν γίνει και στο τιμόνι και στον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη του πίσω περιορισμένης ολίσθησης διαφορικού.

Get it on Google Play Download on the App Store