Το Civic αποτελεί το μακροβιότερο μοντέλο της Honda, με 51 χρόνια πορείας και 11 γενιές από το 1972 που παρουσιάστηκε. Το νέο μοντέλο είναι πλέον αμιγώς υβριδικό, όπως εξηλεκτρισμένη είναι όλη η νέα γκάμα της ιαπωνικής μάρκας στην Ευρώπη. Τους επόμενους μήνες μάλιστα θα ενισχυθεί από τα νέα SUV ZR-V, CR-V και e:Ny1.
Το ολοκαίνουργιο Civic e:HEV είναι ένα κορυφαίο χάτσμπακ, το οποίο μεγάλωσε αρκετά. Με μήκος 4.551 χιλιοστά είναι μακρύτερο από τα μικρομεσαία χάτσμπακ και τα SUV, ενώ τοποθετείται στη μεσαία κατηγορία. Παράλληλα υιοθετεί ένα σαφώς πιο elegant σχεδιασμό από τον προκάτοχό του, συνδυασμένο με διακριτικό δυναμισμό. Τα μακρόστενα φώτα εντείνουν την αίσθηση του πλάτους, το μακρύ και χαμηλό εμπρός καπό τονίζει το σπορτίφ προφίλ του, όπως και το έντονης κλίσης πίσω παρμπρίζ με το ενσωματωμένο σπόιλερ στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Άρτιο σε όλα τα επίπεδα είναι και το εσωτερικό του νέου Honda Civic e:HEV. Καταρχήν και αυτό είναι πολύ κομψό σχεδιαστικά με τις ευθείες γραμμές και τις επίπεδες επιφάνειες στο μινιμάλ ταμπλό. Οι οθόνες είναι φυσικά παρούσες, όπως είναι αυτή των 10,2 ιντσών του πίνακα οργάνων και των 9 ιντσών του infotainment με τα σύγχρονα γραφικά και τη γρήγορη απόκριση. Κορυφαία είναι η εργονομία, τόσο από τον εύκολο χειρισμό των διαφόρων χειριστηρίων, όσο και του μενού του συστήματος πολυμέσων. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δώσει η Honda και στην ποιότητα κατασκευής, με τα μαλακά υλικά και σκληρά πλαστικά να είναι γεροδεμένα και με ελάχιστα διάκενα. Το πληρέστατο εσωτερικό του νέου Honda Civic e:HEV συμπληρώνει η ευρυχωρία που παρέχει σε όλους τους επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα.
Το νέο Civic e:HEV είναι ένα αυτοκίνητο που ευχαριστιέται κανείς να το βλέπει, να είναι μέσα σε αυτό και κυρίως, να το οδηγεί. Συνδυάζει με τέλειο τρόπο την άνεση και πολύ χαμηλή κατανάλωση με τον σπορ χαρακτήρα, δείχνοντας την προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια που έχουν δώσει η μηχανικοί της Honda σε κάθε πτυχή του αυτοκινήτου. Ξεκινώντας από το υβριδικό σύνολο e:HEV συνδυάζει δυο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 184 ίππων και 315 Nm ροπής που δίνουν την κίνηση και ένα 2.0 λτ. βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson με 143 ίππους. Η μετάδοση γίνεται μέσω κιβωτίου eCVT, το οποίο μοιάζει σαν ένα πολύ γρήγορο αυτόματο διπλού συμπλέκτη και επ’ ουδενί μονής σχέσης e-CVT.
Το νέο Civic e:HEV μπορεί να ξεδιπλώσει τη δυναμική του πλευρά σε μια «φιδίσια» ορεινή διαδρομή, ειδικά με την επιλογή Sport (υπάρχουν ακόμα τα Eco, Normal και Individual). Το αυτοκίνητο επιταχύνει γρήγορα (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ.), στρίβει με μικρές κλίσεις, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και αντιδρά ως ένα ενιαίο σύνολο, δίνοντας την αίσθηση μιας σπορ κατασκευής, υπό το άκουσμα του κινητήρα που θυμίζει παραδοσιακούς VTEC, με τη συνδρομή και του Active Sound Control που τονίζει την σπορ χροιά.
Από την άλλη πλευρά στην καθημερινή χρήση και στα ταξίδια είναι πολύ άνετο. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του λειτουργούν υποδειγματικά, ο κινητήρας ακούγεται από καθόλου έως ελάχιστα, ενώ η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,05 kWh παρέχει αρκετή ηλεκτρική κίνηση σε αστικούς κυρίως ρυθμούς. Η μεικτή πραγματική κατανάλωση βρίσκεται χαμηλά στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. και πέφτει εύκολα στην πόλη.
Όσον αφορά τις τιμές του νέου Honda Civic e:HEV σίγουρα δεν απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό. Όμως είναι ένα μεσαίων διαστάσεων αυτοκίνητο, πολύ προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρειά του και φτιαγμένο για να το χαίρεται ο οδηγός του (και οι επιβάτες) σε κάθε διαδρομή. Στην πρώτη έκδοση Elegance στοιχίζει με την έκπτωση των 2.600 ευρώ από 38.900 ευρώ, όσο και στη Γερμανία. Όμως στην Ελλάδα η αντιπροσωπεία δεν χρεώνει το μεταλλικό χρώμα, το κόστος του οποίου φτάνει μέχρι τα 1.090 ευρώ (π.χ. το εικονιζόμενο μπλε μεταλλικό). Στην έκδοση Sport στοιχίζει από 40.900 ευρώ (έναντι 43.500 αρχικής) και στην Advance από 45.100 ευρώ (αρχική 47.700 ευρώ). Επιπλέον συνοδεύεται με 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια. Αναφορικά με τον εξοπλισμό, από το πρώτο επίπεδο ανήκουν όλα τα γνωστά στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, συνδεσιμότητας και διάφορα αξεσουάρ.