Η Mitsubishi με το δημοφιλές pick up L200 που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 1978, έχει δημιουργήσει μέχρι και σήμερα μια ισχυρή παράδοση στην αντοχή και στις εκτός δρόμου ικανότητες όσον αφορά τις εκδόσεις 4×4. Σε όλα αυτά το 4ης γενιάς μοντέλο προσθέτει και την πιο ελκυστική και μοντέρνα σχεδίαση από ποτέ άλλοτε, η οποία εκσυγχρονίζεται στο ανανεωμένο L200. Αυτό εξωτερικά ξεχωρίζει από την ανασχεδιασμένη μάσκα, φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρα και τα φαρδύτερα φρύδια τροχών (στις εκδόσεις Club Cab και Double Cab). Μικρές αλλαγές υπάρχουν στο εσωτερικό, το σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς ASTC ανήκει πλέον στο βασικό εξοπλισμό και προστέθηκε η πλούσια έκδοση Double Cab 4WD Instyle. Οι τιμές του ανανεωμένου L200 ξεκινούν από τις 19.600 ευρώ και φτάνουν έως τις 31.236 ευρώ, με απόσυρση και όφελος που ξεπερνά έως και τις 2.500 ευρώ ανάλογα με την έκδοση (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο).
Ισχυρός κινητήρας 2.5 λτ. με απόδοση 178 ίππων
Το άμεσου ψεκασμού common rail με turboμεταβλητής γεωμετρίας ντίζελ 2.5 Di-D μηχανικό σύνολο αποδίδει στην ισχυρότερη έκδοσή του «High Power» 178 ίππους και 400 Nm ροπής (διατίθεται και με 136 HP και 314 Nm ροπής) και είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το μεγάλο και βαρύ αμάξωμα των 1,9 τόνων. Το εν λόγω μοτέρ στις πολύ χαμηλές στροφές εμφανίζει μια σχετική υστέρηση απόκρισης στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ωστόσο από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή είναι «γεμάτο» και ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς επιταχύνοντας σβέλτα από στάση και εν κινήσει το pick up. Ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας είναι μεν αισθητός (συγκριτικά με επιβατικό όχημα), χωρίς να είναι ενοχλητικός, ενώ ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει μακριές διαδρομές. Από πλευράς κατανάλωσης, η Mitsubishi ανακοινώνει 7,7 λτ./100 χλμ., όμως σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται άνω των 9,0 λτ./100 χλμ.
Πολύ ικανό εκτός δρόμου και άνετο στην άσφαλτο
Το Mitsubishi L200 παρουσιάζει καλά στο σύνολό του χαρακτηριστικά στο δρόμο, αν και αναμενόμενα είναι πιο «δύστροπο» στους χειρισμούς από κάποιο SUV για παράδειγμα, δεδομένου ότι είναι ένα ελαφρύ ημιφορτηγό με πλαίσιο τύπου σκάλας που προορίζεται για βαριές εργασίες και φόρτωμα. Η ανάρτησή του με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τον άκαμπτο άξονα πίσω με τα φύλλα σούστας εμφανίζει αναπηδήσεις όταν είναι άδεια η καρότσα, όχι όμως σε μεγάλο βαθμό. Παράλληλα οι κλίσεις του αμαξώματος είναι τονισμένες και οι πίσω τροχοί έχουν την τάση να χάσουν την πρόσφυση κατόπιν πίεσης, ωστόσο το στάνταρ ASTC διακόπτει άμεσα κάθε γλίστρημα. Το τιμόνι από την πλευρά του ικανοποιεί σε βάρος και πληροφόρηση (για pick up), αλλά είναι αργό στις εντολές του οδηγού, ενώ μέτρια είναι και η αίσθηση των φρένων.
Ιδανικό πεδίο δράσης του L200 είναι οι κακοτράχαλες εκτός δρόμου διαδρομές, όπου η αποτελεσματική τετρακινηση Super Select προσφέρει πολλές επιλογές όπως: Αλλαγή από 2WD σε 4WD εν κινήσει έως τα 100 χλμ./ώρα, στην 4H (4WD high) το κεντρικό διαφορικό διανέμει την ροπή από 33:67 μέχρι 50:50 ανάλογα τις συνθήκες, στην 4HLc (4WD high) το κεντρικό διαφορικό κλειδώνει την διανομή ροπής στο 50:50 μπροστά/πίσω και στην 4LLc (4WD low) κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό 50:50 μπροστά/πίσω & κοντές σχέσεις. Στα μείον ο μακρύς πίσω πρόβολος (αντίθετα με τον κοντό εμπρός), που μπορεί να «βρει» σε μια αναρρίχηση.
Άνετο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό με μοντέρνο σχεδιασμό
Ο θάλαμος των επιβατών του ανανεωμένου L200 είναι πλέον όλος μαύρος αντί δίχρωμος μαύρος- γκρι που ήταν αρχικά, ενώ παραμένει μοντέρνος σχεδιαστικά και θυμίζει εν μέρει επιβατικού αυτοκινήτου. Κύρια χαρακτηριστικά του είναι η πλατιά κεντρική κονσόλα με την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο πάνω μέρος και τα περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού πιο κάτω, το τριών ακτινών τιμόνι και ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων. Ικανοποιητική είναι η εργονομία και η ψηλή θέση οδήγησης, αν και η επιβίβαση και αποβίβαση από το όχημα δεν είναι και η ευκολότερη δυνατή λόγω της ψηλά τοποθετημένης καμπίνας. Σε επίπεδο κατασκευής τα σκληρά πλαστικά δείχνουν συμπαγή, ανθεκτικά και σύμφωνα με τη Mitsubishi το υλικό τους είναι εύκολο στον καθαρισμό. Στα πλεονεκτήματα ανήκουν οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, αφού στο πίσω τμήμα του εσωτερικού ακόμα και ψηλά άτομα δεν θα χρειαστεί να στριμωχτούν. Αρκετά ικανοποιητικός για διπλοκάμπινο είναι και ο χώρος φόρτωσης μήκους 1.505 χλστ., πλάτους 1.470 χλστ. και ύψους 460 χλστ., ενώ το ωφέλιμο φορτίο φτάνει έως τα 960 κιλά.
(+) Σχεδίαση, τετρακίνηση, εκτός δρόμου ικανότητες, απόδοση κινητήρα, χώροι επιβατών
(-) Δύναμη κινητήρα κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. αμεσότητα τιμονιού, κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, μακρύς πίσω πρόβολος