Η SsangYong είναι μία μάρκα που δεν απολαμβάνει την αναγνώριση που θα έπρεπε από το κοινό και αυτό σημαίνει πως πρέπει να προσπαθήσει πολύ για να πείσει τον υποψήφιο αγοραστή και το τετρακίνητο Actyon Sports είναι παραπάνω από πειστική πρόταση στην κατηγορία των διπλοκάμπινων pickup. Και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς αφού έχει να τα βάλει με θηρία, που έχουν πολλά χρόνια πείρας στη συγκεκριμένη κατηγορία. Εμείς το δοκιμάζουμε στην τετρακίνητη έκδοσή του, με τον πετρελαιοκινητήρα 2.0 λτ. των 155 ίππων.
Μία έκδοση η οποία πραγματικά μας άφησε άφωνους με τον διττό χαρακτήρα της καθώς από τη θέση του οδηγού ξεχνάς πως πρόκειται για αυτοκίνητο με καρότσα. Κάτι που θυμάσαι μόνο όταν βγεις έξω από την καμπίνα και απολαύσεις την ευκολία φόρτωσης που σου δίνει η ύπαρξη της καρότσας. Το SsangYong Actyon Sports το αδικείς αν το κατηγοριοποιήσεις στα… αγροτικά, καθώς δεν μιλάμε για ένα επαγγελματικό εργαλείο αλλά περισσότερο για ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, το οποίο θα καλύψει τις δραστηριότητές σου σε extreme sports και άλλα hobbies που απαιτούν ιδιαίτερο εξοπλισμό.
Περίεργο αλλά διαφορετικό
Μπορείς να πεις πολλά για την εμφάνιση του μοντέλου της SsangYong αλλά όπως και να έχει πρέπει να παραδεχτείς πως απέχει δραματικά από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στο δρόμο στην κατηγορία του. Εξάλλου αν για κάτι ξέρουμε την κορεάτικη μάρκα είναι για τα εκτός δρόμου οχήματά της και τα ριζοσπαστικά σχέδιά της. Την ίδια λογική λοιπόν ακολούθησε και εδώ, στο δεύτερης γενιάς Actyon Sports. Και δεν θα πρέπει να σας μπερδεύει το Sports στην ονομασία του μοντέλου, καθώς δεν αντανακλά κάποια δυναμική οδική συμπεριφορά, αλλά αναφέρεται στο δυναμικό τρόπο ζωής του ιδιοκτήτη που θα το αγοράσει. Όσον αφορά τη σχεδίασή του αυτή καθ΄ αυτή, το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη μάσκα με το έντονα ανάγλυφο καπό, ενώ τα φώτα με τις πολλές γωνίες και οι μεγάλοι προβολείς ομίχλης… γεμίζουν την εικόνα. Στο πλάι παρατηρούμε το νευρώδες αμάξωμα, τα πλαστικά προστατευτικά χαμηλά και την καρότσα με τα ανάγλυφα φώτα.
Ευρύχωρη καμπίνα για πέντε άτομα
Μετά την εμφάνιση, το δεύτερο μήνυμα πως δεν πρόκειται για ένα παραδοσιακό διπλοκάμπινο pickup, το Actyon Sports στο στέλνει από το εσωτερικό του. Το πλαστικά σε πείθουν με τη συναρμολόγησή τους για την ανθεκτικότητά τους, ενώ η συναρμογή τους και το φινίρισμα δεν παρουσιάζει ατέλειες. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων (χωρίς όμως τηλεσκοπική ρύθμιση τιμονιού). Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, έχει και ψηφιακή οθόνη για τον υπολογιστή ταξιδιού, ενώ η εργονομία είναι απροβλημάτιστη. Εξοικείωση και διάβασμα εγχειριδίου θα χρειαστεί κανείς μόνο για την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πάρα πολλές και σε βολικά σημεία, με μοναδική παραφωνία τις τσέπες στις πόρτες, οι οποίες είναι στενές. Εκεί όμως που πραγματικά ξεχωρίζει το Actyon Sports είναι στις πίσω θέσεις, στις οποίες θα βολευτούν άνετα δύο ενήλικες, ενώ και τρίτος μπορεί να χωρέσει με παραχωρήσεις. Μάλιστα η πλάτη των καθισμάτων έχει αρκετά καλή κλίση και δεν κουράζει ακόμη και σε ταξίδια. Κάτι που δεν συναντάμε στα παραδοσιακά διπλοκάμπινα, αφού δίνουν προτεραιότητα στην καρότσα και έτσι έχουμε σχεδόν κάθετη πλάτη στις πίσω θέσεις.
Παντός καιρού και τερέν
Το τρίτο μήνυμα πως «είμαι διαφορετικό από τα άλλα, δεν είμαι αγροτικό» το SsangYong Actyon Sports στο στέλνει μόλις κάνεις μερικά χιλιόμετρα μαζί του. Πρώτο χαρακτηριστικό που παρατηρείς είναι η καλορυθμισμένη ανάρτησή του η οποία φιλτράρει αποτελεσματικά τους κραδασμούς και χαρίζει ποιοτική κύλιση. Όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν αντιλαμβάνεσαι πως έχεις να κάνεις με μία ποιοτική κατασκευή καθώς απουσιάζουν αεροδυναμικοί θόρυβοι και θόρυβος κύλισης. Στοιχεία σημαντικά, καθώς καθιστούν το αυτοκίνητο πολύ καλό στον αυτοκινητόδρομο και ξεκούραστο ακόμη και για μεγάλες αποστάσεις. Φυσικά η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης επιτρέπει κάποιες ταλαντώσεις στο αμάξωμα και κλίσεις στις στροφές, που εν τέλει θέτουν και τα όρια.
Έχοντας γνωρίσει έναν… ασφάλτινο προσανατολισμό, μόλις βγεις εκτός δρόμου απορείς με τις πολύ καλές ικανότητές του. Η τετρακίνησή του επιλέγεται από ειδικό περιστροφικό κουμπί στο ταμπλό και έχει δυνατότητα κλειδώματος και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (188 χλστ. εμπρός και 212 χλστ. πίσω) το καθιστούν ικανό να περνά ψηλά εμπόδια (γωνία προσέγγισης 25 μοίρες, γωνία φυγής 25 μοίρες, γωνία ράμπας 20 μοίρες). Μάλιστα, έτυχε να έχουμε το αυτοκίνητο για δοκιμή τις ημέρες που χιόνισε στην Αττική και έτσι μια βόλτα στην παγωμένη και χιονισμένη Πεντέλη μας έδωσε σαφές δείγμα πως πρόκειται για ένα σκληροτράχηλο αυτοκίνητο που δεν κολλάει σε κανένα τερέν… Όσον αφορά τη φορτωτική του ικανότητα, εκεί είναι και η θυσία σε σχέση με τα άλλα pickup. Η καρότσα βλέπετε είναι μικρότερη από τον ανταγωνισμό, έχει συνολική επιφάνεια των 2 τετραγωνικών μέτρων, ενώ το ωφέλιμο φορτίο είναι στα 400 κιλά.
Ευκολοδήγητο, άνετο και ήσυχο
Το Actyon Sports συνδυάζεται αποκλειστικά με μοτέρ 2.0 λτ. πετρελαίου το οποίο αποδίδει 155 ίππους από τις 3.400 σ.α.λ. έως και τις 4.000 σ.α.λ. και 360 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. έως και τις 2.800 σ.α.λ. Η λειτουργία του δεν ξεφεύγει από τον μέσο όρο των πετρελαιοκινητήρων με τον θόρυβο και τους κραδασμούς που παράγονται από τη λειτουργία του να είναι σε ανεκτά επίπεδα. Αν και οι επιδόσεις δεν είναι το ζητούμενο δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε την τελική του ταχύτητα η οποία είναι στα 163 χλμ./ώρα. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία όμως είναι η κατανάλωσή του, η μέση τιμή της οποίας, σε πραγματικές συνθήκες πάντα ήταν στα 8,7 λτ./100 με την κορεάτικη μάρκα να ανακοινώνει επισήμως 7,5 λτ./100 χλμ. Η συνεργασία του με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ καλή, ενώ η απόδοσή του από χαμηλά σου εξασφαλίζει τον απαραίτητο έλεγχο και σε εκτός δρόμου διαδρομές με μικρές ταχύτης και υψηλές απαιτήσεις σε ακρίβεια χειρισμών.
Το SsangYong Actyon Sports διατίθεται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας με 23.860 ευρώ και συνδυάζεται από προσφορές που το καθιστούν εξαιρετικά ελκυστική αγορά. Συγκεκριμένα, η ελληνική αντιπροσωπεία μαζί με την αγορά κάθε Actyon Sports δίνει δώρο είτε εύκαμπτο ρολό/καπάκι καρότσας με κλείδωμα, είτε το πακέτο Plus που περιλαμβάνει πλευρικά σκαλοπάτια, οπίσθιο προφυλακτήρα, αποσπώμενο κοτσαδόρο, rollbar και πλαϊνές κουπαστές. Και στις δύο περιπτώσεις συμπεριλαμβάνεται η τοποθέτηση και το όφελος είναι 1.400 ευρώ. Αν πάλι κάποιος δεν επιθυμεί κάποιο από τα δύο δώρα, μπορεί απλώς να επωφεληθεί της έκπτωσης των 1.000 ευρώ στην τιμή αγοράς του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή SsangYong Tivoli 1.6 Diesel AWD Auto
(+) Άνεση ανάρτησης, ηχομόνωση, εκτός δρόμου ικανότητες, εξοπλισμός, πρακτικότητα
(-) Μικρή καρότσα, αίσθηση κιβωτίου κατά το κούμπωμα των σχέσεων