Η τρίτη γενιά του smart fortwo ήρθε στην αγορά στα τέλη του 2014 για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του ως το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης. Το αυτοκίνητο, όντας πιο προηγμένο σε όλα τα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του, έρχεται επίσης προαιρετικά με ένα επίσης προηγμένο, διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που του χαρίζει καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης σε σχέση με τα προηγούμενα αυτόματα κιβώτια των smart. Το κιβώτιο αυτό μπορεί να συνδυαστεί είτε με τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 71 ίππων, είτε με τον ισχυρότερο 0.9 turbo των 90 ίππων του μοντέλου της δοκιμής μας και το κόστος του είναι 1.450 ευρώ, αυξάνοντας έτσι την τιμή του smart fortwo 0.9 turbo στα 14.580 ευρώ. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του smart fortwo.
Σχεδίαση: Στιλάτο και ξεχωριστό
Εμφανισιακά το αυτόματο smart fortwo δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τα υπόλοιπα smart, συνεχίζοντας να διαθέτει ένα πολύ μοντέρνο αμάξωμα με τις μικρότερες δυνατές διαστάσεις (π.χ. μήκος 2.695 χλστ.), που του χαρίζει μια ιδιαίτερα ξεχωριστή παρουσία. Στοιχεία όπως τα διαφορετικού χρώματος πάνελ για τον κλωβό ασφαλείας tridion, αλλά και το δυναμικό εμπρόσθιο μέρος με το καπό που εξέρχεται από το αμάξωμα, χαρακτηρίζουν και πάλι την 3η γενιά smart. Μιλώντας για το χρώμα, η smart δίνει τη δυνατότητα αρκετών χρωματικών συνδυασμών για το μικρότερο μοντέλο της, όπως για παράδειγμα το όμορφο κόκκινο-ανθρακί του μοντέλου της δοκιμής, που συνδυάζεται με σπορτίφ ζάντες αλουμινίου.
Εσωτερικό-Χώροι: Ποιοτικό, ντιζαϊνάτο και άνετο για 2 επιβάτες
Στο εσωτερικό του smart fortwo η αυτόματη έκδοση προσθέτει paddles αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι, ενώ αλλάζει και τον επιλογέα των ταχυτήτων στη βάση της κονσόλας σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση. Από εκεί και πέρα, ο θάλαμος συνεχίζει να διατηρεί μια πολύ μοντέρνα σχεδίαση, με ένα καμπυλόγραμμο ταμπλό πάνω στο οποίο τοποθετούνται όμορφοι στρογγυλοί αεραγωγοί, ο μικρός σε διαστάσεις αλλά πλήρης σε ενδείξεις πίνακας οργάνων, αλλά και η μεγάλη οθόνη αφής για το hi-tech σύστημα πολυμέσων. Η ποιότητα βρίσκεται σε αρκετά καλά επίπεδα, με ειδικό ύφασμα να καλύπτει το ταμπλό στο μεγαλύτερο μέρος του, ενώ και τα πλαστικά τμήματα εμφανίζουν καλή συναρμογή και αρκετά καλό φινίρισμα. Στους χώρους, το smart fortwo 3ης γενιάς προσφέρει άνεση για τη μεταφορά των 2 επιβατών του, οι οποίοι δεν θα κάνουν παραχωρήσεις στο χώρο για τους ώμους ή τα κεφάλια τους. Επίσης, το πορτ-μπαγκάζ έρχεται με καλή χωρητικότητα 190 λίτρων μέχρι την εταζέρα ή 350 λίτρων μέχρι την οροφή, έχοντας και το παραδοσιακό διπλό άνοιγμα της πόρτας των smart (ανοίγει πρώτα το τζάμι, μετά η υπόλοιπη πόρτα). Δεν λείπουν τέλος και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, που τονίζουν την πρακτικότητα της καμπίνας του μοντέλου.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή smart fortwo coupe 1.0 71 PS
Κινητήρας-Κιβώτιο: Ευκολία και άνεση με καλές επιδόσεις
Σε σχέση με το αυτοματοποιημένο 5τάχυτο κιβώτιο των προηγούμενων smart fortwo, το αυτόματο, διπλοσύμπλεκτο twinamic κιβώτιο των 6 σχέσεων της 3ης γενιάς smart, έρχεται για να καταστήσει το αυτοκίνητο σαφέστατα πιο ευχάριστο στην καθημερινή κίνηση στην πόλη. Ειδικότερα, το νέο κιβώτιο προσφέρει ιδιαίτερα ομαλές και αρκετά γρήγορες αλλαγές σχέσεων, χωρίς να παρουσιάζει κενά και ανεπιθύμητες καθυστερήσεις όπως ο προκάτοχός του. Επίσης, στη χειροκίνητη λειτουργία του το κιβώτιο υπακούει άμεσα στις εντολές του οδηγού, είτε αυτές γίνονται μέσω του λεβιέ στην κονσόλα, είτε μέσω των πολύ πρακτικών paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι, ικανοποιώντας και εδώ απόλυτα με την απόκρισή του. Σε συνδυασμό μάλιστα με τον ισχυρό και ροπάτο turbo κινητήρα, το αυτόματο smart καταφέρνει και αποκτά μια ιδιαίτερα «αεράτη» υπόσταση στο δρόμο, διευκολύνοντας περαιτέρω την καθημερινότητα του οδηγού του. Στο πεδίο της κατανάλωσης, το κιβώτιο διαθέτει και λειτουργία «Eco» για να μειώσει τις στροφές του κινητήρα και να βοηθήσει στην καθημερινή οικονομία, με την πράξη να μας δίνει μια μέση κατανάλωση κοντά στα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ.
Στο δρόμο: Κορυφαία ευελιξία στην πόλη – Ασφαλές εκτός
Το αυτόματο smart fortwo στην πόλη δεν έχει αντίπαλο, αφού η παρουσία του κιβωτίου twinamic λύνει τα χέρια του οδηγού και συνδυάζεται περίφημα με την κορυφαία ευελιξία που προσφέρει η 3η γενιά του smart. Αυτή, καθορίζεται όχι μόνο από τις compact διαστάσεις του μοντέλου, αλλά και από το γεγονός ότι το smar tfortwo διαθέτει έναν πολύ μικρό κύκλο στροφής μόλις 6,95 μέτρων διαμέτρου, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να ελιχθεί με ιδιαίτερη ευκολία και να παρκάρει στα πλέον στενά μέρη της πόλης. Πολύ καλή είναι και η απόσβεση από την ανάρτηση, η οποία φροντίζει στις περισσότερες περιπτώσεις να μην μεταφέρει «ξερά» στο εσωτερικό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρότι δεν λείπουν κάποιες αναπηδήσεις του πίσω άξονα στις έντονες ανωμαλίες, λόγω και του έξτρα βάρους (μοτέρ) που βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Εκτός πόλης τώρα, αυτό το smart είναι πιο ασφαλές από οποιοδήποτε άλλο, προσφέροντας περισσότερη σταθερότητα στην ευθεία (έχει και το σύστημα Crosswind Assist στο ESP που το επαναφέρει στην πορεία του σε έναν δυνατό πλευρικό άνεμο), αλλά και περισσότερη ευστάθεια στις στροφές. Εκεί, παρότι οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι αισθητές, οι αντιδράσεις παραμένουν ουδέτερες και χωρίς κάποια τάση αποσταθεροποίησης. Όσον αφορά τέλος στο τιμόνι, αυτό είναι όσο ελαφρύ απαιτείται στην πόλη για να διευκολύνει τους χειρισμούς και με σχετικά καλή αίσθηση και πληροφόρηση εκτός αυτής.
(+): Εμφάνιση, σχεδίαση εσωτερικού, λειτουργία κιβωτίου, απόδοση κινητήρα, θέση οδήγησης, χώροι για 2, ευελιξία και ευκολία οδήγησης στην πόλη
(-): Τιμή, κατανάλωση, κλίσεις αμαξώματος στις στροφές