Αξία σταθερή στη μικρομεσαία κατηγορία, το Ford Focus έχει περάσει μετά την τελευταία ανανέωση σε μία νέα φάση νεότητας μέσω τω των αλλαγών στην σχεδίαση, των βελτιώσεων στα οδηγικά χαρακτηριστικά και κυρίως μέσω της αντικατάστασης των κινητήρων βενζίνης EcoBoost και πετρελαίου TDCi των 1.6 λτ. με νέους downsized 1.5 λτ., οι οποίοι διαθέτουν υψηλότερη ισχύ και χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2.
Στους ντίζελ, ο 1.5 TDCi προσφέρεται τρεις εκδόσεις ισχύος, τον αρχικό αλλά ικανό με τους 95 ίππους (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), τον 1.5 TDCi ECOnetic των 105 ίππων με την χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 και τον ισχυρότερο με τους 120 ίππους, που δοκιμάζουμε. Από πλευράς τιμών, το Focus 1.5 TDCi 120 PS κοστίζει από 19.500 ευρώ και είναι ακριβότερο κατά 1.746 ευρώ από το 1.5 TDCi 95 PS (17.754 ευρώ) και κατά 716 ευρώ από το 1.5 TDCi 105 PS ECOnetic (18.784 ευρώ).
Οικονομικός, πολιτισμένος και δυνατός ο ντίζελ των 1.5 λτ.
Ο ισχυρότερος 1.500άρης κινητήρας πετρελαίου του Focus αποδίδει 120 ίππους και 270 Nm ροπής (ίδια ροπή αποδίδεται και με τους 95 και 105 ίππους), προσφέροντας συνολικά πολύ καλά χαρακτηριστικά σε κάθε επίπεδο. Το 8βάλβιδο αυτό αλουμινένιο μηχανικό σύνολο κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τον πολύ χαμηλό θόρυβο και την απουσία ενοχλητικών κραδασμών και δονήσεων, σε σημείο που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν πρόκειται για κινητήρα πετρελαίου. Η ελαστικότητα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές είναι καλή, κυρίως από τις 1.500 σ.α.λ. και άνω, ενώ το μοτέρ είναι πρόθυμο στις εντολές του οδηγού. Από πλευράς επιδόσεων, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,5 δευτερόλεπτα και τα 50-100 χλμ./ώρα (με 4η ταχύτητα) σε 9,2 δευτερόλεπτα. Στο ταξίδι, το Focus ντίζελ των 120 ίππων διατηρεί με άνεση γρήγορες ταχύτητες και πραγματοποιεί προσπεράσεις σε σβέλτους ρυθμούς. Στα πλεονεκτήματα του κινητήρα και η χαμηλή κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 6 λίτρα.
Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο
Το Focus παραμένει ένα από τα πιο ισορροπημένα μικρομεσαία αυτοκίνητα στο δρόμο, αφού συνδυάζει με επιτυχία τους παράγοντες άνεση και οδηγική αίσθηση, κάνοντας τον οδηγό να νιώθει ευχάριστα και σε απόλυτη επαφή με το αυτοκίνητο και το δρόμο. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του με την σωστή ρύθμιση καταφέρνει και απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ δεν αφήνει το αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, αλλά ούτε και να «πλέει» στις ευθείες σε γρήγορες ταχύτητες. Επιπλέον, ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση, αμεσότητα και ακρίβεια από το τιμόνι με τις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη και είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα, πλαισίου και στησίματος.
Ποιοτικό εσωτερικό αλλά με μικρό πορτ μπαγκάζ
Στο ανανεωμένο Focus, εκτός από τις αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα, ανασχεδιάστηκαν και μέρη του εσωτερικού, όπως είναι η κεντρική κονσόλα με τα νέα χειριστήρια του κλιματισμού, το σύστημα πολυμέσων SYNC 2 με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών (4,2 ιντσών στη βασική έκδοση Trend) και πολύ λιγότερα χειριστήρια προς όφελος της εργονομίας. Ποιοτικά αναβαθμίζεται σημαντικά από το παχύ αφρώδες πλαστικό που καλύπτει ολόκληρο σχεδόν το ταμπλό. Το φινίρισμα και η συναρμογή έχουν γίνει με προσοχή, αν και σε ορισμένα λιγότερο ορατά σημεία παρατηρούνται μικροατέλειες. Από πλευράς διαθέσιμων χώρων, τέσσερα ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς προβλήματα, ωστόσο θα περίμενε κανείς μεγαλύτερους χώρους από ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ μήκους σχεδόν 4,4 μέτρων. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 363 λίτρων με το κιτ επισκευής ελαστικού, ωστόσο με την κανονική ρεζέρβα ή την ανάγκης (εξτρά χρέωση) μικραίνει στα 277 λτ. και 316 λτ. αντίστοιχα.
(+): Λειτουργία και κατανάλωση κινητήρα, τιμή, ποιότητα υλικών στο εσωτερικό, οδική συμπεριφορά, άνεση, οδηγική αίσθηση
(-): Μικρός χώρος αποσκευών (με ρεζέρβα)