Το υπάρχον τρίτης γενιάς Ford Focus ανανεώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2014, φέροντας αρκετές αλλαγές και αναβαθμίσεις σε σχεδίαση, κινητήρες και τεχνολογία, αποκτώντας πιο σύγχρονα και ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά. Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, το αμάξωμά του έγινε πιο κομψό στο εμπρός άκρο μέσω των λεπτότερων φωτιστικών σωμάτων, της μεγάλης τραπεζοειδούς μάσκας, των πιο αιχμηρών προβολέων ομίχλης και του ανάγλυφου καπό. Αντίστοιχα και στο πίσω τμήμα ανασχεδιάστηκαν τα φωτιστικά σώματα, ο προφυλακτήρας και η πόρτα του χώρου αποσκευών. Έξυπνη καινοτομία αποτελεί το σύστημα Door Edge Protector, το οποίο μειώνει τις πιθανότητες μικροχτυπημάτων μέσω ενός πλαστικού προστατευτικού που καλύπτει την ακμή της πόρτας την στιγμή που ανοίγει.
Πολλές αλλαγές έγιναν και στο εσωτερικό που θα αναλύσουμε παρακάτω, όπως και στους κινητήρες με την αντικατάσταση των 1.6 EcoBoost βενζίνης και 1.6 TDCi ντίζελ με 1.5 λτ. μηχανικά σύνολα υψηλότερης ισχύος αλλά χαμηλότερης κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Φυσικά, από την γκάμα των κινητήρων δεν απουσιάζει και ο πολυβραβευμένος 1.0 EcoBoost με ισχύ 100 και 125 ίππων και τιμές που ξεκινούν από 13.775 ευρώ. Όσο για το ντίζελ 1.5 TDCi στην αρχική έκδοση με τους 95 ίππους διαθέτει πολύ ανταγωνιστική τιμή από 16.939 ευρώ (με απόσυρση) και χωρίς καμία έλλειψη στον εξοπλισμό (Πατήστε Εδώ για τον αναλυτικό τιμοκατάλογο).
Αναβαθμισμένο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα
Όπως αναφέραμε παραπάνω, οι αλλαγές που έγιναν και στο εσωτερικό του ανανεωμένου Ford Focus είναι αρκετές, με στόχο κυρίως τη βελτίωση της εργονομίας και την τεχνολογική αναβάθμιση. Πλήρως αλλαγμένη είναι η πολύ πλατιά κεντρική κονσόλα, όπου φιλοξενούνται χαμηλά τα νέα χειριστήρια του κλιματισμού και στο πάνω βρίσκεται το σύστημα πολυμέσων SYNC 2 με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών (4,2 ιντσών στη βασική έκδοση Trend) και πολύ λιγότερα χειριστήρια από πριν. Ο χειρισμός του μενού γίνεται εύκολα αφού μάθει ο οδηγός τις βασικές της λειτουργίες, μόνο που η οθόνη είναι σχετικά απομακρυσμένη από τον οδηγό. Νέας σχεδίασης είναι και το τιμόνι, ενώ το χειρόφρενο μεταφέρθηκε πιο πίσω. Από πλευράς ποιότητας, κυριαρχεί το παχύ αφρώδες πλαστικό που καλύπτει ολόκληρο σχεδόν το ταμπλό μέχρι χαμηλά. Προσεγμένο είναι το φινίρισμα και η συναρμογή, ωστόσο σε κάποια λιγότερο ορατά σημεία εντοπίζονται μικροατέλειες. Στο κομμάτι των χώρων, 4 ενήλικες επιβάτες θα βρουν θέση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου χωρίς να αντιμετωπίσουν προβλήματα, αν και κάποιος θα περίμενε περισσότερες ανέσεις από ένα μικρομεσαίο μήκους 4.358 χλστ. Το ίδιο ισχύει και για το πορτ μπαγκάζ, το οποίο με την κανονική ρεζέρβα ή με ανάγκης είναι μικρό (277 λτ. και 316 λτ. αντίστοιχα) και με κιτ επισκευής ελαστικού μεγαλώνει στα 363 λτ.
Πολιτισμένος και πολύ οικονομικός ο ντίζελ 1.5 TDCi 95 PS
Η αρχική έκδοση του νέου 1.5 λτ. ντίζελ 8βάλβιδου κινητήρα που δοκιμάζουμε, μπορεί να μην ενθουσιάζει με τους 95 ίππους, ωστόσο διαθέτει 270 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Το 4κύλινδρο μηχανικό αυτό σύνολο κλέβει αρχικά τις εντυπώσεις με την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του, τον χαμηλό θόρυβο και την απουσία ενοχλητικών κραδασμών και δονήσεων, σε σημείο που σε κάνει να απορείς αν είναι ντίζελ. Το τράβηγμα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές είναι θετικό, όπως και η απόκρισή του στις εντολές του οδηγού. Σε συνθήκες ταξιδιού διατηρεί χωρίς πρόβλημα σβέλτους ρυθμούς και μόνο σε γρήγορες προσπεράσεις να αναζητηθεί περισσότερη δύναμη. Άλλο ένα βασικό του πλεονέκτημα είναι η χαμηλή κατανάλωση, αφού σε ρεαλιστικές συνθήκες και με περισσότερα χιλιόμετρα σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο που διανύσαμε (820 χλμ.) σε σβέλτους ρυθμούς, το trip computer έδειξε 5,1 λτ./100 χλμ.
Ισορροπημένο στο δρόμο και ευχάριστο
Βελτιώσεις στο ανανεωμένο Focus έχουν γίνει και στα οδηγικά του χαρακτηριστικά, μέσω της νέας χαρτογράφησης της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού, της βελτιωμένης γεωμετρίας της ανάρτησης και της αύξησης της ακαμψίας στον εμπρός άξονα. Το Focus παραμένει ένα από τα πιο ισορροπημένα μικρομεσαία αυτοκίνητα στο δρόμο, αφού συνδυάζει με επιτυχία το κράτημα με την άνεση, ενώ την ίδια στιγμή ο οδηγός δε νιώθει αποκομμένος από τα οδηγικά τεκταινόμενα. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του με την σωστή ρύθμιση καταφέρνει και απορροφά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ δεν αφήνει το αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, αλλά ούτε και να «πλέει» στις ευθείες σε γρήγορες ταχύτητες. Επιπλέον, ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση, αμεσότητα και ακρίβεια από το τιμόνι με τις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη. Μόνη ένσταση αφορά τα φρένα με τα ταμπούρα πίσω, δεδομένου του minimum βάρους των 1.338 κιλών του αμαξώματος, το οποίο μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα 1.700 κιλά όταν φορτωθεί με την οικογένεια.
(+): Λειτουργία και κατανάλωση κινητήρα, τιμή, ποιότητα υλικών στο εσωτερικό, οδική συμπεριφορά, άνεση, οδηγική αίσθηση
(-): Μικρός χώρος αποσκευών, ταμπούρα στον πίσω άξονα