Δεν ήρθε από το πουθενά στην Κομισιόν η ιδέα για επιβολή δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα. Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες έχουν δει «το τρένο να έρχεται» (τι να έρχεται, εδώ είναι), εξετάζουν διαρκώς τα στοιχεία πωλήσεων και διαπιστώνουν τη ραγδαία άνοδο των Κινέζων κατασκευαστών. Αλλά και που επέβαλλαν δασμούς, τι κατάφεραν; Να οδηγήσουν σε ρεκόρ ταξινομήσεων τα κινεζικά αυτοκίνητα!
Geely, SAIC, BYD και λοιπές δυνάμεις «πλημμύρισαν» τα τελωνεία των χωρών της Ε.Ε. τον Ιούνιο, προκειμένου να προλάβουν να πουλήσουν ό,τι μπορούσαν πριν τα «χαράτσια», που άρχισαν να τίθενται σε εφαρμογή από τις 5 Ιουλίου. Τακτική που απέδωσε στο μέγιστο, ειδικά στα ηλεκτρικά μοντέλα. Για πρώτη φορά, οι Κινέζοι κατάφεραν να καταλάβουν το 11% της EV αγοράς στη Γηραιά Ήπειρο, ταξινομώντας περισσότερες από 23.000 μονάδες το μήνα Ιούνιο! Τα περισσότερα κομμάτια -πάνω από τα μισά, βασική- αφορούν τη SAIC και συγκεκριμένα την MG, η οποία διέθεσε 13.366 αυτοκίνητα!
H BYD ξεπέρασε τις 4.000 πωλήσεις, βοηθούμενη και από την καμπάνια της στο Euro 2024, με τα Dolphin και ATTO3 να αποτελούν τις αιχμές του δόρατος. Αξίζει να αναφερθεί πως το «Δελφίνι», που θα αποτελέσει την εμπορική αιχμή του δόρατος για την εταιρία, ακόμα δεν διατίθεται σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. Στη δική μας, ας πούμε, πριν λίγες μέρες ξεκίνησε να διατίθεται, σε τιμή που ρίχνει σαγόνια. Οπότε μόνο ανοδική αναμένεται η πορεία της BYD, παρά το «φρένο» που επιχειρούν να βάλουν οι δασμοί. Όπως σημειώνουν οικονομικοί αναλυτές, εξάλλου, οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν τέτοια περιθώρια κέρδους, ώστε «σηκώνουν» και πιο βαριά φορολογία από την υπάρχουσα.