Προ τριμήνου είχαμε δει την μίνι εκστρατεία που εκπόνησαν από κοινού τα κόμματα Πρασίνων και των Χριστιανοδημοκρατών (SPD), υπέρ της απαγόρευσης της ελεύθερης πώλησης των SUV στην Γερμανία. Ένα τραγικό τροχαίο ήρθε να δώσει λαβή τόσο στους ίδιους, όσο και τους υποστηρικτές αυτής της ιδέας. Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Η εκπρόσωπος του SPD, Kirsten Lühman, είχε δηλώσει πως «τα SUV εμφανίζουν σημαντικά μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων και νούμερα κατανάλωσης συγκριτικά με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Σε συνδυασμό με την κυριαρχία τους στον τομέα των πωλήσεων, είναι ξεκάθαρο πως το περιβάλλον απειλείται». Η ομόλογός της στους Πράσινους, Ingrid Remmers, την υποστήριξε συμπληρώνοντας πως «είναι παράλογο να μεταφέρει ένα όχημα 1.9 τόνων έναν άνθρωπο 80 κιλών». Οι ανησυχίες των δυο κομμάτων αφορούσαν περιβαλλοντικές εκφάνσεις, προτείνοντας ένα καθεστώς αγοράς SUV με άδεια. Κατά κάποιον τρόπο, μια παραλλαγή του δικού μας για τα αγροτικά. Τώρα συμπεριλαμβάνουν και την ασφάλεια στα επιχειρήματά τους.
Δείτε ακόμα: Οι πιο αξιόπιστες μάρκες αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Την περασμένη Παρασκευή, στο κέντρο του Βερολίνου μια Porsche Macan που οδηγούσε 42χρονος εξετράπη από την πορεία της, προσέκρουσε σε φωτεινό σηματοδότη και κατόπιν παρέσυρε έναν 29χρονο Βρετανό, έναν 28χρονο Ισπανό, μια 64χρονη γυναίκα και το τριών ετών εγγόνι της. Και τα τέσσερα θύματα, τα οποία στέκονταν στην άκρη διάβασης πεζών, έχασαν τη ζωή τους ακαριαία πριν προλάβει να τους παρασχεθεί η παραμικρή βοήθεια. Τραγικοί αυτόπτες μάρτυρες, η μητέρα του αγοριού και το μεγαλύτερο αδελφάκι του. Ο οδηγός, όσο και οι επιβάτες της Macan, νοσηλεύονται εκτός κινδύνου σε νοσοκομείο της γερμανικής πρωτεύουσας.
Πραγματογνώμονες, οι οποίοι εξέτασαν με τεχνολογία τρισδιάστατης αναπαράστασης τις συνθήκες και τον τόπο του δυστυχήματος, διαπίστωσαν πως ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν προσπάθησε καν να διορθώσει την πορεία του οχήματος, ή να φρενάρει. Αντιθέτως, λίγο πριν από την πρόσκρουση, επιτάχυνε. Το πιθανότερο ενδεχόμενο θέλει τον οδηγό να υποφέρει από ξαφνικό πρόβλημα υγείας, όπως κρίση επιληψίας ή καρδιακή ανακοπή. Το τραγικό αυτό συμβάν έγινε η καλύτερη «σημαία» για τους πολέμιους των SUV, οι οποίοι επιδόθηκαν σωρηδόν σε δηλώσεις.
Τον «χορό» έσυρε ο αντιπρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας των Πρασίνων, Oliver Krischer:
«Χρειαζόμαστε ανώτατο όριο για τα μεγάλα SUV στο κέντρο των πόλεων. Η καλύτερη λύση θα ήταν μια ομοσπονδιακή ρύθμιση, η οποία θα επέτρεπε στις πόλεις να θέτουν κάποια όρια μεγέθους. Τα μεγάλα αυτοκίνητα χρειάζονται ακόμη πιο ευρύχωρους χώρους στάθμευσης, όταν στις πόλεις ο χώρος γίνεται όλο και πιο σπάνιος. Αποτελούν ιδιαίτερο κίνδυνο για πεζούς και ποδηλάτες. Είναι επείγουσα ανάγκη να γίνει συζήτηση σχετικά με το πόσο μεγάλα θα πρέπει να είναι πλέον τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεών μας,».
Στο ίδιο μήκος και η μη κυβερνητική οργάνωση «Γερμανική Βοήθεια για το Περιβάλλον», που έγραψε στο Twitter:
«Τα SUV δεν έχουν καμία δουλειά στις πόλεις μας! Τέσσερις νεκροί, ανάμεσά τους ένα μικρό παιδί, είναι ο απολογισμός του τρομερού δυστυχήματος με ένα SUV της Porsche στο Βερολίνο. Και σε ό,τι αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ένα στα δύο καινούργια αυτοκίνητα είναι SUV. Παλεύουμε ενάντια σε αυτό».
Διαβάστε επίσης: Τι είναι το WLTP και που διαφέρει από το NEDC;
Υπάρχουν και ψύχραιμες φωνές, ωστόσο, όπως η βουλευτής των Πρασίνων, Katrin Göring-Eckardt που αντιτίθεται στην ολοκληρωτική απαγόρευση κυκλοφορίας των SUV στα αστικά κέντρα, όμως συμφωνεί πως θα έπρεπε να τεθούν περιορισμοί αναφορικά με το επιτρεπόμενο μέγεθος.
Το φιλελεύθερο κόμμα AfD (Alternative für Deutschland, Εναλλακτική για την Γερμανία ελληνιστί) τέλος, έδωσε καθαρά πολιτική διάσταση στο όλο θέμα, κατηγορώντας για τους εμπλεκομένους για «πολιτική εκμετάλλευση μιας τραγωδίας» και «υποκινούμενη καλλιέργεια μίσους για τα SUV από συγκεκριμένα συμφέροντα»