Από την 1η Σεπτεμβρίου 2019 τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου, o οποίος ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και εφαρμόζεται πλέον σε όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται από την ημερομηνία αυτή και μετά.
Δείτε ακόμη: Τι είναι το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου;
Σε σχέση με το παλαιότερο και παρωχημένο τρόπο μέτρησης NEDC (New European Driving Cycle), το WLTP είναι πιο κοντά στην πραγματική κατανάλωση αλλά και στις εκπομπές ρύπων, οι οποίες είναι αυξημένες. Γεγονός που σημαίνει ότι λόγω των υψηλότερων εργοστασιακών εκπομπών CO2, αυξάνονται και τα τέλη κυκλοφορίας, σε κάποια μοντέλα μάλιστα αρκετά, καθώς αλλάζουν κλίμακες.
Το WLTP είναι μία παγκοσμίως τυποποιημένη διαδικασία δοκιμών για επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα για τον προσδιορισμό κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Το WLTP δεν λαμβάνει υπόψη μόνο διάφορες καταστάσεις και ταχύτητες, αλλά και τις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού και κατηγορίες βάρους ενός οχήματος. Γι’αυτό στις νέες μετρήσεις των εργοστασίων αναγράφονται η μικρότερη και μέγιστη κατανάλωση, καθώς και ένα εύρος εκπομπών CO2.
Δείτε ακόμη: Γιατί είναι κακό να οδηγούμε με ανοιχτά τα πίσω παράθυρα;
Η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων του NEDC ήταν ανέκαθεν υπό αμφισβήτηση και αυτό είναι κάτι που όλοι λίγο ή πολύ το γνωρίζουμε, αφού υπήρχε μεγάλη απόκλιση στην κατανάλωση μεταξύ της εργοστασιακής και της πραγματικής μέτρησης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η πραγματική κατανάλωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ατομικό οδηγικό στυλ και τον εξοπλισμό του οχήματος. Ένα παράδειγμα είναι το αν ένα όχημα χρησιμοποιείται κυρίως σε πόλεις, επαρχιακούς δρόμους ή στον αυτοκινητόδρομο. Για να καλύψει αυτές τις διαφορές, το θεωρητικό πλαίσιο του NEDC έχει αναθεωρηθεί ώστε να εκφράζει ένα πιο δυναμικό οδηγικό προφίλ. Βασισμένο σε στατιστικές έρευνες και την ανάλυση προφίλ του μέσου χρήστη, αυτό το προφίλ έχει υψηλότερη επιτάχυνση, μέση ταχύτητα και τελική ταχύτητα.
Αντί να συνδυάζεται η εικονική οδήγηση στην πόλη και εκτός πόλης, το όχημα δοκιμάζεται τώρα σε τέσσερα διαφορετικά φάσματα ταχυτήτων στο δυναμόμετρο τυμπάνου μετά από μία κρύα εκκίνηση: έως 60, έως 80, έως 100 και πάνω από 130 χλμ./ώρα. Το όχημα φρενάρει και επιταχύνει επαναλαμβανόμενα μέσα σε αυτά τα πλαίσια. Επομένως η μέγιστη ταχύτητα είναι 10 χλμ./ώρα. υψηλότερη σε σχέση με του NEDC. Επιπλέον, η μέση ταχύτητα των σχεδόν 47 χλμ./ώρα είναι επίσης πολύ υψηλότερη (προηγουμένως, περίπου 33 χλμ./ώρα).
Δείτε ακόμη: Ποιο είναι το πρόστιμο για τη σφήνα στο φανάρι;
Μία θερμοκρασία 23°C ορίζεται για το θάλαμο δοκιμών. Με το παλιό καθεστώς, η απαιτούμενη θερμοκρασία στο NEDC ήταν 20-30° C. Ολόκληρος ο κύκλος οδήγησης WLTP έχει διάρκεια περίπου 30 λεπτών. Αντίθετα, ο κύκλος NEDC απαιτούσε μόνο 20 λεπτά. Ο απόσταση έχει υπερδιπλασιαστεί στα 23 αντί των 11 χλμ. Αντίθετα με το NEDC, το WLTP λαμβάνει υπόψη προαιρετικό εξοπλισμό και το τρόπο που επηρεάζει το βάρος, την αεροδυναμική και την κατανάλωση ενέργειας (ρεύμα ηρεμίας). Προαιρετικός έξτρα εξοπλισμός που καταναλώνει ενέργεια όπως A/C ή θέρμανση καθισμάτων παραμένει ανενεργός κατά τη διαδικασία δοκιμών.