Πάνε οι εποχές που τα Smart είχαν μήκος κάτω ή έστω κοντά στα 3 μέτρα. Τρανή απόδειξη το νέο Concept #5, που προοιωνίζει ένα νέο SUV με σκοπό την κορυφή της γκάμας, προσηλωμένο παράλληλα στις off road διαδρομές.
Το πρωτότυπο Smart κεντρίζει το ενδιαφέρον με το σκληροτράχηλο παρουσιαστικό του, το οποίο χαρακτηρίζεται από τα χωμάτινα ελαστικά, τη σχάρα οροφής, τα φωτιζόμενα (!) σχοινιά που την ενώνουν με το καπό (για επέκταση της σκηνής, λογικά), τα φουσκωμένα φτερά (και γενικότερα τα μυώδη πλαϊνά), τον εμπρός προφυλακτήρα που μοιάζει έτοιμος να βουτήξει στις λάσπες, τον πίσω που επίσης δείχνει άτρωτος στις γωνίες αποχώρησης και το μοτίβο των LED εμπρός-πίσω να δημιουργούν μια «στρατιωτική», αλλά και high tech, εμφάνιση. Διαστάσεις δεν ανακοινώνονται, αλλά σίγουρα είναι αρκετά μεγαλύτερο από τα 4,43 μέτρα του #3. Για την ακρίβεια δεν αποκλείεται (σίγουρα βασικά, όπως φαίνεται από προφίλ) να μιλάμε για το πρώτο Smart, που ξεπερνά σε μήκος τα 4,5 μέτρα!
Μεγάλο αυτοκίνητο φαίνεται και εσωτερικά, όπου το ταμπλό με τις 3 οθόνες τραβάει όλα τα βλέμματα. Η διάταξη θυμίζει μικρογραφία της Hyperscreen στις Mercedes EQS/S-Class, ενώ ιδιαίτερο στοιχείο αποτελεί και η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα. Η πανοραμική οροφή χαρίζει απρόσκοπτη θέα στο «X» της σχάρας, ενώ εντύπωση προκαλούν τα φωτιζόμενα περιγράμματα στα προσκέφαλα, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένα ηχεία.
Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση, ωστόσο, προξενεί το τεχνικό σκέλος. Το Concept #5 προφανώς είναι ηλεκτρικό, όπως φανερώνει η κλειστή μάσκα και η έλλειψη εξάτμισης. Αυτό που δεν φαίνεται, όμως, είναι η τεράστια μπαταρία 100 kWh που το τροφοδοτεί, χαρίζοντας αυτονομία άνω των 550 χλμ. Η Smart δεν ανακοινώνει χαρακτηριστικά ισχύος, πέρα από ότι το αυτοκίνητο φέρει δυο κινητήρες (έναν εμπρός-έναν πίσω) και φορτίζει από 10 σε 80% μέσα σε μόλις 15 λεπτά, χάρη στην αρχιτεκτονική 800 Volt. Αν θα περάσει στην παραγωγή με τέτοια συστοιχία και διάταξη κίνησης, είναι άγνωστο. Ίσως έτσι να είναι στην κορυφαία του έκδοση, ωστόσο κατά πάσα πιθανότητα να προσφέρονται κι άλλες επιλογές. Μέχρι το 2025, που αναμένεται το αυτοκίνητο παραγωγής, έχουμε ακόμα.