Στις αρχές του έτους η Renault ανακοίνωσε πως ετοιμάζει ένα καινούργιο SUV, προκειμένου να πάρει θέση ανάμεσα στα Captur και το Austral. Τώρα ήρθε η ώρα για την πλήρη αποκάλυψη, που επαναφέρει τη γαλλική εταιρία στα μικρομεσαία crossover και μάλιστα με υβριδικό, αλλά και ελληνικό τρόπο. Symbioz εκ της συμβίωσης λοιπόν, για το C-SUV της φίρμας από το Boulogne-Billancourt που θέλει να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία.
Το Symbioz φτάνει τα 4.413 χλστ. μήκους, τοποθετούμενο ανάμεσα σε Captur (4.239 χλστ.) και Austral (4.510 χλστ.). Οι επιρροές από το νέο Captur είναι πρόδηλες μπροστά, αντλώντας επίσης στοιχεία από τα Megane E-Tech Electric, Rafale, αλλά και το Clio. Οι ομοιότητες του Symbioz με τα Captur-Clio συνεχίζουν και μηχανικά, καθώς βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα (CMF-B), άλλο που στο πίσω μέρος έχει τον δικό του, και πολύ αιχμηρό, χαρακτήρα. Τα κοινά χαρακτηριστικά παρατηρούνται πολύ περισσότερο εσωτερικά, όπου το ταμπλό πρακτικά είναι ίδιο με των δυο μικρότερων μοντέλων της Renault.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων φτάνει τις 10,25 ίντσες, ενώ η οθόνη αφής των 10,4 ιντσών ελέγχει το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων OpenR Link, με λογισμικό Android Automotive 12 μάλιστα. Από τη στιγμή, όμως, που οι διαστάσεις είναι σημαντικά μεγαλύτερες από το Captur, αναμενόμενα η ευρυχωρία πιάνει κορυφαία επίπεδα για C-SUV. Το συρόμενο πίσω κάθισμα μεταβάλλει το χώρο αποσκευών μεταξύ 492 και 624 λίτρων (τέρμα πίσω-τέρμα εμπρός αντίστοιχα), συνοδευόμενο από συνολικά 24.7 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στην καμπίνα – τα 7 εξ αυτών, χάρη στο τεράστιο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Στο μέτωπο των συστημάτων ασφαλείας τώρα, βρίσκουμε 29 τεχνολογίες ADAS στο πλευρό του οδηγού, που αποτελούν την κληρονομιά 25 ετών της Renault στον τομέα της ασφάλειας.
Την κίνηση του Symbioz αναλαμβάνει αποκλειστικά το full υβριδικό σύνολο E-Tech Hybrid 145, που γνωρίζουμε από τις αντίστοιχες εκδόσεις των Clio, Captur και Arkana. Καρδιά του συστήματος είναι ο 1.600άρης ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 95 ίππων και 148 Nm ροπής, ο οποίος πλαισιώνεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 49 ίππων και 200 Nm,μαζί με μια γεννήτρια 20 ίππων και 50 Nm. H συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στα 145 άλογα και μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη, με το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου να διατηρείται κάτω από τα 1.500 κιλά. Αργότερα θα προστεθούν και άλλοι κινητήρες, με μπροστάρη τον 1.3 TCe.
Οι παραγγελίες για το Symbioz θα ανοίξουν τον Ιούλιο, όταν και η Renault θα δημοσιοποιήσει τις τιμές του πολύ ενδιαφέροντος νέου SUV της.