Ένα από τα μεγαλύτερα best seller της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, ανανεώνεται και ρίχνεται στο εμπορικό πεδίο βολής με όπλα την ακόμα πιο δυναμική σχεδίαση. Έπειτα από πωλήσεις άνω των 2 εκατομμυρίων μονάδων σε 10 χρόνια πορείας, το Renault Captur -στη 2η γενιά του από το 2019- υιοθετεί τη νέα ταυτότητα της γαλλικής φίρμας, διατηρώντας αναλλοίωτες τις αρετές που το έχουν κάνει να λατρεύεται από το κοινό (οι μισές πωλήσεις πανευρωπαϊκά σε B-SUV αφορούν το Captur).
Το νέο Captur ξεχωρίζει από το εντελώς αλλαγμένο εμπρός μέρος, που αντλεί στοιχεία από το Megane E-Tech Electric, το Rafale, αλλά και το Clio. Ο μυώδης προφυλακτήρας και η αιχμηρή διαμόρφωση στο πλάι, μαζί με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα και τη νέα μάσκα, δίνουν στο γαλλικό B-SUV παράστημα από την αμέσως επόμενη κατηγορία, ενώ οι νέες ζάντες (από 17 ως 19 ίντσες) ενισχύουν το δυναμισμό του προφίλ. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι μικρότερες και εντοπίζονται στα ανασχεδιασμένα φανάρια, που χαρακτηρίζονται από τα νέα LED.
Παρά τη σημαντική διαφοροποίηση μπροστά και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που δίνει, το φρεσκαρισμένο Captur διατηρεί τις συμπαγείς διαστάσεις και την ευελιξία που το χαρακτηρίζουν. Το μήκος έχει αυξηθεί μόλις κατά 12 χλστ. και παραμένει στην περιοχή των 4,23 μέτρων (4.239 χλστ. για την ακρίβεια). Μεταξόνιο και πλάτος μένουν απαράλλαχτα, στα 2.639 χλστ. και 1.797 χλστ. αντίστοιχα, την ώρα που το ύψος μειώνεται κατά 10 χλστ. (1.575 αντί 1.585 χλστ.).
Από τη στιγμή που οι διαστάσεις δεν αλλάζουν, το ίδιο ισχύει για την κορυφαία ευρυχωρία της καμπίνας επιβατών. Οι Γάλλοι δεσμεύονται για τη διατήρηση των πλουσιοπάροχων χώρων για τέσσερις και πέντε ενήλικες, με μέγιστο αέρα 221 χλστ. για τα γόνατα των πίσω χάρη στο συρόμενο κάθισμα, τα 908-939 χλστ. αέρα για τα κεφάλια, τα 24,7 λίτρα αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα (περιλαμβανομένων 7 λίτρων στο ντουλαπάκι του συνοδηγού) και τα 422 λίτρα (326 στο υβριδικό) του πορτμπαγκάζ, που γίνονται είτε 536 (με το πίσω κάθισμα τέρμα μπροστά) είτε 1.334 (αναδιπλωμένο).
Στο μέτωπο της ψηφιακότητας τώρα, έχουμε πρωτιές. Το νέο Captur είναι το πρώτο B-SUV με Android Automotive 12, ενώ αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πολυμέσων OpenR Link που ελέγχεται από τη νέα οθόνη αφής των 10,4 ιντσών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων φτάνει τις 10,25 ίντσες, με την προσοχή των Γάλλων στη λεπτομέρεια να εντοπίζεται μέχρι στον ήχο καλωσορίσματος που κάνει το αυτοκίνητο, σύνθεσης Ζαν-Μισέλ Ζαρ! Ο θρυλικός συνθέτης έχει βάλει το χέρι του επίσης τόσο στην εξέλιξη του (προαιρετικού) κορυφαίου ηχοσύστηματος Arkamys Auditorim, όσο και στον ήχο που κάνει το υβριδικό στην ηλεκτρική του κίνηση. Φυσικά το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού ADAS περιλαμβάνει τα πάντα, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως πλέον δεν χρησιμοποιείται ούτε δέρμα ούτε χρώμιο στο εσωτερικό, για λόγους οικολογίας.
Τα πάντα περιλαμβάνει και η γκάμα των κινητήρων, προσφέροντας 6 διαφορετικές επιλογές. Στη βάση συναντάμε τον τρικύλινδρο τούρμπο 1.0 TCe 90 των 90 ίππων και 160 Nm, ακολουθούμενο από τον 1.0 TCE 100 LPG των 100 ίππων (160 Νm με βενζίνη, 170 Nm με LPG), τον ήπια υβριδικό τετρακύλινδρο 1.3 TCe 140 (140 άλογα, 260 Nm), τον 1.3 TCe 155 δίχως ηλεκτρική υποβοήθηση (155 ίπποι, 270 Nm), τον mild hybrid 1.3 TCe 160 (160 άλογα, 270 Nm) και τέλος, το full hybrid E-Tech 145. Αυτό αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.6 λτ. απόδοσης 95 ίππων και με ροπή 148 Nm και δύο ηλεκτρικά μοτέρ: ένα 49 PS και 205 Nm και ένα HSG (High-Voltage Starter Generator) 20 PS και 50 Nm. Τη μετάδοση στους εμπρός τροχούς αναλαμβάνει ένα κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη. Αναλυτικά οι κινητήρες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά:
Η διάθεση του νέου Captur θα ξεκινήσει άμεσα, καθώς η Renault αναφέρει πως μέσα στον Απρίλιο θα αρχίσει την πορεία του στις αγορές της Ευρώπης. Στην Ελλάδα από το καλοκαίρι του 2024.