Κάτι που μπορεί να ενοχλεί τους υποψήφιους αγοραστές του νέου VW Golf GTI, είναι η απουσία χειροκίνητου κιβωτίου. Μόνο με 7άρι DSG διαθέσιμο πλέον, ανεξαιρέτως έκδοσης. Οι φαν της μηχανικής μετάδοσης πάντως, τουλάχιστον στην Αμερική, έχουν την καλύτερη εναλλακτική: το Jetta GLI.
Η διαφορά του «T» με το «L» στην ονομασία δεν φαίνεται οπτικά, καθότι το κορυφαίο Jetta δεν ζηλεύει σε τίποτα τα GTI. Κόκκινες λεπτομέρειες σε μάσκα και εμπρός προφυλακτήρα, διπλές μπούκες και διαχύτη στον πίσω, μαύρες 18άρες ζάντες, διακριτικό αεροδυναμικό πακέτο, χαμηλότερη ανάρτηση, γενικά ό,τι χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να δείχνει σπορ. Ίδια, μην πούμε καλύτερη, εικόνα συναντάμε και στο εσωτερικό, όπου τα μπάκετ καθίσματα, το ταμπλό, το τιμόνι και ο λεβιές χαρακτηρίζονται από τις κόκκινες ραφές. Το «GLI» στη βάση της flat bottomed στεφάνης δεν ξεχωρίζει από το «GTI» σε εκείνη του Golf, ενώ η μεγάλη διαφορά μεταξύ των δυο τους εντοπίζεται στο δίδυμο επιλογέα-πεντάλ.
Όπως βλέπουμε, το Jetta GLI προσφέρει παρέα στα αλουμινένια ποδωστήρια φρένου και γκαζιού. Την ίδια ώρα, το δεξί χέρι του οδηγού καλείται να ανακατεύει μόνο του τα γρανάζια στη μετάδοση, μέσω του λεβιέ που φέρει το μοτίβο «H» στην κορυφή του. Εικόνα που όσο πάει, τόσο (εκ)λείπει από τα σύγχρονα αυτοκίνητα, ακόμα και εκείνα που ευαγγελίζονται σπορ χαρακτήρα, οδηγικές συγκινήσεις και επιδόσεις.
Στο τελευταίο σκέλος αναλαμβάνει ο 2.0λιτρος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος TSI, με απόδοση 231 ίππων και 349 Nm. Συγκριτικά με το Golf GTI χάνει αρκετά (265 ίπποι και 400 Nm), αλλά δικαιολογείται απόλυτα λόγω διαφορετικής προσέγγισης (το G-L-I που λέγαμε). Το ηλεκτρονικό μπλοκέ είναι και εδώ παρόν, ενώ προαιρετικά διατίθεται και το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Επίσης προαιρετικά προσφέρονται τα ενεργά αμορτισέρ DCC, όμως στάνταρ είναι το ταχύτατο 0-100 χλμ./ώρα των 6,1 δλ. και το 400άρι των 14,6 δλ. με έξοδο 160 χλμ./ώρα (πιο γρήγορο λογικά με DSG, αλλά δεν ανακοινώνονται στοιχεία).