Όποιος θέλει plug-in υβριδική Mercedes-AMG αλλά δεν χρειάζεται τους σχεδόν 700 ίππους των 63 S E Performance, μπορεί πλέον να κοιτάξει την Ε 53 Hybrid. Την έκδοση που έρχεται να γεφυρώσει το κενό μεταξύ 43 και 63, αξιοποιώντας την PHEV τεχνολογία.
Όπως σε κάθε Mercedes-AMG, έτσι και στην Ε 53 ξεχωρίζουν σχεδιαστικά από τον επιθετικό προφυλακτήρα και τη μάσκα Panamericana μπροστά, τις ποδιές στο πλάι, το διαχύτη με τις τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης στον πίσω προφυλακτήρα και το διακριτικό spoiler στην 5η πόρτα. Οι πολυάκτινες ζάντες των 20 ιντσών (προαιρετικά 21) επίσης γεμίζουν το μυώδες παρουσιαστικό, με τα σηματάκια «Turbo Hybrid» να δίνουν το στίγμα. Οι Γερμανοί αναφέρουν πως η μάσκα φέρει μοναδικά στοιχεία για την Ε 53 , διαθέτοντας ειδικά σχεδιασμένα πτερύγια που τροφοδοτούν με αέρα έναν επιπρόσθετο εναλλάκτη αέρα.
Στο εσωτερικό δεν θα μπορούσαν παρά να δεσπόζουν δερμάτινες και alcantara επενδύσεις, εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα και ειδικά γραφικά σε σύστημα πολυμέσων-πίνακα οργάνων για επίσης ειδικά εξελιγμένα προγράμματα λειτουργίας. Τα οποία προγράμματα ελέγχουν την κατάσταση κάτω από το γυμνασμένο αμάξωμα, όπου συναντάμε την ειδοποιό διαφορά συγκριτικά με την απερχόμενη 53άρα.
Κάτω από το καπό όχι μόνο συνεχίζει ο 3λιτρος εξακύλινδρος εν σειρά biturbo (υπήρχαν φήμες για αντικατάστασή του από τον 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο), αλλά παράλληλα κερδίζει ισχύ και φτάνει συνολικά τα 449 άλογα (από 435, ίδια η ροπή των 559 Nm). Η μεγάλη αλλαγή αφορά το εξηλεκτρισμένο σκέλος του συστήματος, που περνάει από το mild στο plug-in υβριδικό επίπεδο. Εκεί που η προηγούμενη Ε 53 είχε έναν ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο μίζας-γεννήτριας, απόδοσης 21 ίππων και 200 Nm, η καινούργια αποκτά κανονικό ηλεκτρικό μοτέρ που μπαίνει στην πρίζα, παράγοντας 163 ίππους. Ο συνδυασμός με τον βενζινοκινητήρα ανεβάζει τη συνολική απόδοση στα 585 άλογα, τα οποία γίνονται 610 (750 Nm η ροπή) όταν επιλέγεται το σύστημα Race Start, που είναι η πολύ εύσχημη ονομασία της Mercedes-AMG για το launch control.
Με αυτό επιλεγμένο, η PHEV και τετρακίνητη E 53 των 2+ τόνων θέλει μόλις 3,8 δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση (3,9 δλ. η Estate), ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά είτε στα 250 χλμ./ώρα (κανονικά) είτε στα 280 χλμ./ώρα (με το AMG Driver’s Package, στα 275 χλμ./ώρα η Estate). Μόνο με τη δύναμη του ηλεκτροκινητήρα φτάνει έως τα 140 χλμ./ώρα, την ώρα που η μπαταρία των 21.22 kWh μπορεί να εξασφαλίσει μέχρι 100 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας.