Ο Αύγουστος μπήκε στη ζωή μας με υψηλές θερμοκρασίες. Η συνέχεια του προμηνύεται ακόμα πιο καυτή, καθώς στις 18 Αυγούστου η Maserati είναι έτοιμη να ταράξει τα νερά, με την MCXtrema στην Εβδομάδα Αυτοκινήτου του Monterey της Καλιφόρνια.
Δεν μιλάμε για οποιοδήποτε αυτοκίνητο, αλλά για την πιο ακραία μορφή της MC20, σε αγωνιστικό περιτύλιγμα 740 ίππων. Γνωστή μέχρι πρότινος με το όνομα Project 24, η harcore «Τρίαινα» αποτίνει φόρο τιμής στην ισχυρή κληρονομιά της Maserati Corse. Όλα τα πάνελ του ιταλικού hyper-car είναι φτιαγμένα από ανθρακόνημα, ενώ μερικά εξαρτήματα πήραν σάρκα και οστά μέσα από φυσικές ίνες. Η σύνδεση με την MC20 ( το μοντέλο που σηματοδότησε την αρχή της νέας εποχής της μάρκας) είναι εμφανής μόνο από το σχήμα των παραθύρων, καθώς ο συνολικός σχεδιασμός της MCXtrema είναι εντελώς διαφορετικός.
Η αγωνιστική εκδοχή του ιταλικού supercar δεν έχει καμία σχέση μαζί του εμφανισιακά, καθώς το Project24 έχει ένα εντελώς διαφορετικό αμάξωμα που βρίθει αεροδυναμικών βοηθημάτων. Στο εμπρός μέρος δεν υπάρχουν προβολείς, παρά δυο πολύ λεπτά παραλληλόγραμμα LED, με την εισαγωγή να είναι στην ουσία ο ίδιος ο προφυλακτήρας, στο κέντρο του οποίου δεσπόζει η τρίαινα. Ο τεράστιος αεραγωγός στο καπό βοηθά στη διοχέτευση του αέρα πάνω από το αμάξωμα, στέλνοντάς τον στη θηριώδη και πλήρως ρυθμιζόμενη αεροτομή. Ρυθμιζόμενο είναι και το splitter μπροστά, αποτελώντας βασικό στοιχείου του αεροδυναμικού πακέτου, που ολοκληρώνεται από τον αναλόγων διαστάσεων διαχύτη, το επίπεδο πάτωμα και τα καλύμματα στους 18άρηδες τροχούς, που κρύβουν κεραμικά φρένα της Brembo.
Στο πίσω μέρος, πέρα από την «απλώστρα» και το διαχύτη, κυριαρχεί η διάταξη των τριπλών οριζόντιων LED ανά πλευρά, αλλά και οι οβάλ απολήξεις της εξάτμισης. Η τοποθέτησή τους μάλιστα απαίτησε μελέτη από πλευράς μηχανικών, προκειμένου να μπουν ψηλότερα σε σχέση με την MC20 και να απελευθερώσουν χώρο για το διαχύτη. Από το εσωτερικό εικόνα δεν έχουμε, αλλά η Maserati αναφέρει roll cage προδιαγραφών FIA, σύστημα πυρόσβεσης, ανθρακονημάτινο μπάκετ (κανονικά μονοθέσιο, προαιρετικά με κάθισμα συνοδηγού) και ζώνες ασφαλείας 6 σημείων.
Προσήλωση στη χρήση πίστας φανερώνει και η τεράστια προσπάθεια να διατηρηθεί το βάρος χαμηλά. Αμάξωμα και σασί κατασκευάζονται από ανθρακονήματα, συνεισφέροντας στη διαμόρφωση του βάρους στα 1.250 κιλά. Ο βελτιωμένος Nettuno 3.0λιτρος V6 twinturbo παρουσιάζει 120 ίππους παραπάνω από την MC20, στέλνοντας 740 ίππους στους πίσω τροχούς. Ο συνδυασμός της δύναμης με το βάρος, δε, μας δίνει μια εντυπωσιακή αναλογία κιλών ανά ίππο, στο 1,68! Ροπή δεν ανακοινώνεται, όμως λογικά θα είναι υψηλότερη από τα 730 Nm της MC20. Θεμελιώδης διαφορά μεταξύ αυτής και του MCXtrema, η αντικατάσταση του 7τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη με 6άρι σειριακό. Εξυπακούεται ότι συναντάμε πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και σλικ ελαστικά, μαζί με τα Brembo CCMR που πλαισιώνονται από ειδικά σχεδιασμένο σύστημα ψύξης, για μεγιστοποίηση της απόδοσης ακόμα και σε πολύ ζεστές μέρες.
Η Maserati δεν αποκάλυψε την τιμή της MCXtrema, ωστόσο τα μόλις 62 κομμάτια που θα κατασκευαστούν έχουν κιόλας εξαντληθεί.