Η Lancia έκανε σήμερα την έκπληξη, παρουσιάζοντας το πιο σπορ νέο Ypsilon HF και το Ypsilon Rally 4 HF, που προμηνύει την επιστροφή της Lancia στο ράλι! Εξάλλου πάντα η Lancia ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τους αγώνες και ειδικά με τη θρυλική Lancia Delta HF που έγραψε λαμπρή και ανεξίτηλη ιστορία στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και αρχές του ’90. Μπορεί η μόνη ομοιότητα μεταξύ των δύο αυτοκινήτων να περιορίζεται στη μάρκα και στα χρώματα, όμως δεν παύει η μικρή αγωνιστική Lancia να εξιτάρει.
Σχετικά με τη νέα Lancia Ypsilon HF, έχει προγραμματιστεί να λανσαριστεί σε ένα χρόνο από τώρα, δηλαδή τον Μάιο του 2025. Κάτω από το εμπρός καπό της δεν θα υπάρχει κάποιος turbo βενζινοκινητήρας, αλλά ένα 100% ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 240 ίππων, το οποίο θα προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8 δλ. Επίσης, θα διαθέτει χαμηλωμένη ανάρτηση και πιο σφιχτή προφανώς, πλατύτερα μετατρόχια και δυναμικά σχεδιαστικά γνωρίσματα στο αμάξωμα με την επιθετική εμφάνιση, όπως και στο εσωτερικό με τις σπορ ενθέσεις. Να σημειωθεί μάλιστα, ότι μετά το νέο Lancia Ypsilon θα ακολουθήσουν τα μοντέλα Gamma και Delta επίσης σε έκδοση HF.
Αναφορικά με το Ypsilon Rally 4, απευθύνεται σε νέους οδηγούς αγώνων που ξεκινούν την καριέρα τους και έχουν το πάθος να γίνουν στο μέλλον επαγγελματίες. Πληροφοριακά, μέχρι σήμερα, η Lancia παραμένει η πιο επιτυχημένη μάρκα όλων των εποχών στον κόσμο των ράλι, με 15 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ράλι, τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και Αντοχής, ένα 1000 Miglia, δύο φορές το Targa Florio, μία φορά το Carrera Panamericana.
Τα καλά νέα συνεχίζονται και κάτω από το αμάξωμα, μιας και το Lancia Ypsilon Rally 4 HF τροφοδοτείται με ένα turbo 3κύλινδρο 12βάλβιδο κινητήρα 1.2 λίτρων που αποδίδει 212 ίππους. Η κίνηση περνά στους μπροστινούς τροχούς με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Το εν λόγω μοντέλο υψηλών επιδόσεων είναι η ιδανική λύση για όλους τους λάτρεις του ράλι, αλλά είναι επίσης σοβαρός υποψήφιος για οδηγούς που φιλοδοξούν να νικήσουν στην κατηγορία R4 και σε πρωταθλήματα με κίνηση στους δύο τροχούς.