Η Ford έχει πάρει νίκες και πρωταθλήματα σχεδόν σε κάθε μορφή αγώνων: από WRC και Formula 1 (ως προμηθευτής κινητήρων στο δεύτερο), μέχρι Le Mans, dragster και drift. Γενικά, αν υπάρχει διοργάνωση που περιλαμβάνει αγωνιστική δράση σε τέσσερις τροχούς, το πιθανότερο είναι το «Μπλε Οβάλ» να την έχει κερδίσει. Το Ράλλυ Ντακάρ είναι η πιο τρανταχτή εξαίρεση στον κανόνα.
Η οπτική της Ford για τον σκληρότερο αγώνα του πλανήτη αλλάζει ριζικά, καθώς στόχος πλέον δεν είναι άλλος από την κατάκτηση της νίκης. Στο ρόλο του «όπλου»; Το Raptor T1+. To «T1+» αναφέρεται στην κατηγορία όπου κατατάσσεται το αυτοκίνητο, η οποία είναι η κορυφαία. Με άλλα λόγια, η Ford δεν θέλει απλά σαμπάνιες στο Ντακάρ από κάποια νίκη σε επιμέρους κατηγορία. Θέλει το μέγιστο της δόξας, ήτοι πρωτιά στη γενική κατάταξη.
Το Raptor T1+ αποτελεί προϊόν κοινής προσπάθειας μεταξύ της Νοτιοαφρικανικής Ford Performance και της βρετανικής M-Sport. Η πρώτη έχει κατεβάσει αρκετές φορές μόνη της Ranger στο Ντακάρ, ως ιδιωτικές συμμετοχές, ενώ η δεύτερη φυσικά είναι πασίγνωστη από την εμπλοκή της στο WRC. Το αγωνιστικό Ranger προφανώς μικρή σχέση διατηρεί εμφανισιακά με αυτό που βρίσκουμε στην αντιπροσωπεία, καθώς το ανθρακονημάτινο και «πρησμένο» αμάξωμα απορροφά κάθε βλέμμα. Ειδικά οι αεραγωγοί στα πίσω φτερά, που αναλαμβάνουν διαφορικών και φρένων, μαζί με τους ανεμιστήρες μέρος για τα ψυγεία, δημιουργούν μια απόκοσμη εικόνα στα μετόπισθεν του δημοφιλέστατου pick up.
Η κίνηση του αγωνιστικού «Ράπτορα» είναι υπόθεση μιας βελτιωμένης εκδοχής του 5.0 V8 Coyote, δίχως να αναφέρονται στοιχεία ισχύος. Αντίθετα, η Ford είναι λαλίστατη για την ειδικά εξελιγμένη ανάρτηση της Fox, αλλά και τις απίστευτες δυνατότητες κίνησης του Raptor T1+ στα πιο κακοτράχαλα εδάφη. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 400 χλστ., την ώρα που οι τροχοί εμφανίζουν ελευθερία διαδρομής ως 350 χλστ. Πίσω από τις 17άρες ζάντες και τα 37ιντσα ελαστικά τοποθετούνται δισκόφρενα 355 χλστ. με 6πίστονες δαγκάνες, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως η γωνία προσέγγισης ξεπερνά τις 70 μοίρες! Τέλος, το βάρος αγγίζει τα 2.010 κιλά και το πλάτος τα 2.300 χλστ.
Οι Carlos Sainz και Nani Roma θα αναλάβουν να παλέψουν για την πρώτη νίκη του «Μπλε Οβάλ» στον Ντακάρ, συμμετέχοντας και σε άλλους αγώνες Rally Raid, αρχής γενομένης από τον Αύγουστο.