Τα θερμικά μοτέρ αποδεικνύονται πολύ σκληρά, και ακόμα πιο σημαντικά, για να πεθάνουν. Δεν είναι τρελές οι αυτοκινητοβιομηχανίες που, η μία μετά την άλλη, ανακοινώνουν πλάνα για εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η Stellantis ήταν από τις πρώτες που έστησαν το εν λόγω «μπλοκ» των Μ.Ε.Κ., πριν από δυο χρόνια, για να έρθει τώρα να ρίξει κι άλλο χρήμα στα έμβολα και τον ψεκασμό καυσίμου. Και μιλάμε για δισεκατομμύρια, όχι αστεία.
Ο πολυεθνικός κολοσσός ανακοίνωσε την επένδυση του ισοδύναμου των 6 δις δολαρίων (5,5 δις ευρώ) στο τμήμα της Λατινικής Αμερικής, για την εξέλιξη νέων κινητήρων που μπορούν να καταναλώνουν τόσο αμόλυβδη, όσο και αιθανόλη. Τα «flex fuel» μοτέρ αποτελούν βασικό κομμάτι της εκεί αγοράς, αλλά και μια από τις πιο βιώσιμες εναλλακτικές στην προσαρμογή των Μ.Ε.Κ. σε ένα μέλλον απεξαρτημένο από τα ορυκτά καύσιμα. Άρα πρόκειται και για εναλλακτική στην ηλεκτροκίνηση, η οποία σε πολλές αγορές του κόσμου (καλή ώρα η συγκεκριμένη) ούτε ανεπτυγμένη είναι, ούτε δείχνει στοιχεία ανάπτυξης στα προσεχή χρόνια. Συνεπώς οι κατασκευαστές καλούνται να βρουν «παρακαμπτήριους», ειδικά όταν το ζήτημα απασχολεί βασικά κομμάτια της εμπορικότητάς τους.
Η Stellantis αποτελεί κυρίαρχη δύναμη στη Νότιο Αμερική, με μερίδιο αγοράς που φτάνει το 23,5% συνολικά και το 31,4% στη μεγαλύτερη της περιοχής: τη Βραζιλία. Παράλληλα είναι πρώτη σε πωλήσεις στην Αργεντινή και τη Χιλή, κατά συντριπτική πλειοψηφία λόγω της τεράστιας ζήτησης για τα αυτοκίνητα της Fiat. Οι ταξινομήσεις ξεπέρασαν πέρσι τις 870.000 μονάδες σε όλο το λάτιν κομμάτι της αμερικανικής ηπείρου, με πολλές να αφορούν επαγγελματικά οχήματα – στα οποία επίσης είναι πρώτη η Stellantis (πάλι εν πολλοίς λόγω Fiat), απολαμβάνοντας κομμάτι 28,2% επί της συνολικής «πίτας».
Η τεράστια επένδυση αφορά την πενταετία 2025-2030, όπου προγραμματίζεται να λανσαριστούν ή ανανεωθούν περισσότερα από 40 μοντέλα και των 14 μαρκών, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή υπό τη σημαία της Stellantis.