Το σύγχρονο Fiat Panda αποτελεί χρόνια τώρα ένα ιδιαίτερα δημοφιλές αυτοκίνητο πόλης, γιατί εξυπηρετεί πάρα πολύ στους πηγμένους και στενούς δρόμους, συν του ότι είναι οικονομικό στην αγορά και στη χρήση. Το 2003 παρουσιάστηκε η δεύτερη και πιο μοντέρνα γενιά του, ενώ το 2011 εμφανίστηκε το υπάρχον Panda, το οποίο μέχρι σήμερα έχει δεχτεί αρκετές αναβαθμίσεις. Να υπενθυμίσουμε ότι το νέο Panda διατίθεται αποκλειστικά με 1.000άρη υβριδικό κινητήρα και οι τιμές του ξεκινούν από 15.800 ευρώ (με την τρέχουσα έκπτωση των 1.200 ευρώ).
Όσοι θέλουν Panda και γενικά ένα φθηνό και πρακτικό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο για να καλύψουν τις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας, τότε σε αγγελίες θα βρουν πάρα πολλά τέτοια μίνι Fiat με 4.000-5.000 ευρώ. Τα περισσότερα είναι χρονολογίας μεταξύ 2007-2012 και με τους γερούς και απλούς τεχνολογικά κινητήρες Fire των 1.1 λτ. και 1.2 λτ. Τα τετρακύλινδρα και 8βάλβιδα μηχανικά αυτά σύνολα με μια τυπική περιοδική συντήρηση αντέχουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα και επαρκούν για τις ανάγκες του μικρού αμαξώματος των 3.538 χλστ. μήκους και βάρους 935 κιλών.
Το αρχικό μοτέρ των 1.108 κ.εκ. έχει ισχύ 54 PS και 88 Nm στις 2.750 σ.α.λ. και προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 15 δλ. Το πιο μεγάλο μοτέρ των 1.242 κ.εκ. είναι προτιμότερο, γιατί η ελαφρώς περισσότερη δύναμη των 60 ίππων και τα 102 Nm ροπής στις μόλις 2.500 σ.α.λ. εξασφαλίζουν καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 14 δλ.) και παρόμοια κατανάλωση, της τάξεως των περίπου 7 λτ./100 χλμ. σε αστική χρήση. Ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως την άριστη ευελιξία του Panda, όπως και τις μαλακές αναρτήσεις με τα ψηλού προφίλ ελαστικά, γιατί περνούν «αναίμακτα» από λακκούβες και λοιπές ανωμαλίες των δρόμων.
Παρά τις πολύ κόμπακτ διαστάσεις, το προγενέστερο Fiat Panda μπορεί να μεταφέρει τέσσερα άτομα μέσου αναστήματος, λόγω και του μπόλικου αέρα για τα κεφάλια. Το πορτ μπαγκάζ των 206 λίτρων φτάνει για τις καθημερινές ανάγκες, ενώ θα χωρέσει και δύο μεγάλους σάκους αν χρειαστεί μια «εξόρμηση». Πολύ εξυπηρετικός είναι και ο ψηλά τοποθετημένος λεβιές των ταχυτήτων, ενώ γενικά η εργονομία του αυτοκινήτου είναι πολύ καλή, όπως και η ποιότητα του εσωτερικού για τα δεδομένα της κατηγορίας και των χρόνων του αυτοκινήτου.
Σίγουρα ένα καλοσυντηρημένο Panda πρώτης γενιάς θα βγάλει ασπροπρόσωπο όποιον θέλει ένα φθηνό μεταχειρισμένο αμάξι για την πόλη. Αρκεί βέβαια να γίνουν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι, όπως ισχύει για κάθε αυτοκίνητο από δεύτερο -ή και τρίτο- χέρι.