To νέο Prius δεν είναι μόνο το πιο δυναμικό σχεδιαστικά, αλλά το ισχυρότερο και ταχύτερο μέχρι σήμερα. Με 220 ίππους από το plug-in υβριδικό του σύνολο, το MK5 ξεπερνά κατά 98 ολόκληρα άλογα το MK4 και καταφέρνει να πετυχαίνει επιδόσεις, που κοντράρουν GR86 και MX-5! Η καλύτερη βάση για τους Ιάπωνες του φημισμένου TOM’s Racing, ώστε να δημιουργήσουν μια πρώτης τάξεως sportscar.
Το όνομα «TOM’S» έγινε πασίγνωστο από την σειρά video games Gran Turismo -ειδικά τα 1 και 2-, όπου οι δημιουργίες του ιαπωνικού βελτιωτικού οίκου ήταν από τις πιο δυνατές που μπορούσε να επιλέξει ένας παίκτης. Η αύξηση της ιπποδύναμης ήταν εκ των ων ουκ άνευ, όμως στην προκειμένη φαίνεται πως μπήκε νερό στο κρασί, καθώς το TOM’S Prius αποτελεί περισσότερο αναβάθμιση αισθητικής φύσεως. Οι προφανείς διαφοροποιήσεις συγκριτικά με το εργοστασιακό μοντέλο, εντοπίζονται στις αεροδυναμικές προσθήκες στους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης (προαιρετικά), το διακριτικό spoiler στην άκρη της πόρτας του πορτμπαγκάζ και φυσικά, τις μαύρες ζάντες των 19 ιντσών. Η διαδρομή της ανάρτησης είναι μειωμένη, προκειμένου να έρθει το αεροδυναμικό αμάξωμα πιο κοντά στο έδαφος, και μαζί με τη νέα εξάτμιση συνθέτουν το δίδυμο των μηχανικών βελτιώσεων υβριδικού μεσαίου.
Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται, αλλά λογικά δεν διαφέρουν από του «μαμά» Prius. Να θυμίσουμε πως αυτό χρειάζεται μόλις 6,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, καθιστώντας το με διαφορά το ταχύτερο Prius στα 27 χρόνια του μοντέλου, άσχετα που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 177 χλμ./ώρα. Η Toyota αναφέρει μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία 69 χλμ., προσφέροντας εξτρά και ηλιακά πάνελ στην οροφή για περαιτέρω 8 ηλεκτρικά χιλιόμετρα. Η ηλεκτρική κατανάλωση διαμορφώνεται στα 13,3 kWh/100 χλμ. και η βενζίνης στα 0,5 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 11 γρ./χλμ. Λογικά όλοι οι αριθμοί αλλάζουν ελαφρώς προς το χειρότερο στο βελτιωμένο, λόγω αεροδυναμικής και κυρίως φαρδύτερων ελαστικών.