Πώς ξεθαμπώνουμε γρήγορα τζάμια και παρμπρίζ;

  • windshield humidity
  • windshield humidity 03
  • windshield humidity 02
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/12/windshield-humidity.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/12/windshield-humidity-03.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/12/windshield-humidity-02.jpg

Κάθε χρόνο τέτοιον καιρό, και πιο πριν βασικά, με το που πέφτουν οι θερμοκρασίες και αρχίζουν οι βροχές και η υγρασία, ερχόμαστε αντιμέτωποι με διάφορες δοκιμασίες, για τις οποίες πάντα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι. Μια από τις συνηθέστερες και πιο ενοχλητικές, ειδικά όταν πηγαίνουμε το πρωί στο αυτοκίνητο για τη δουλειά, είναι τα θολωμένα παράθυρα και ιδίως το παρμπρίζ. Κατάσταση δυνητικά εξαιρετικά επικίνδυνη, καθώς απλούστατα δεν βλέπουμε μπροστά μας (ούτε πλάγια, άρα τους καθρέπτες) από την «πάχνη» που καλύπτει τα κρύσταλλα.

Δεν είναι ό,τι καλύτερο να βλέπουμε ακόμα και σήμερα οδηγούς με σύγχρονα αυτοκίνητα «παγιδευμένους» στην… ομίχλη που έχει δημιουργηθεί στο παρμπρίζ και στα πλευρικά παράθυρα, να προσπαθούν με χαρτομάντηλα ή τα μανίκια να καθαρίσουν τη συσσωρευμένη υγρασία. Ούτως ή άλλως αν δεν πράξουν σωστά, πάλι μέσα σε ελάχιστο χρόνο δεν θα βλέπουν τίποτα. Εξάλλου, δεν υπάρχει αυτοκίνητο εδώ και χρόνια που να μην έχει στάνταρ στον εξοπλισμό  χειροκίνητο κλιματισμό ή ακόμα καλύτερα τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο. Ποιες είναι, λοιπόν, οι άμεσες και αποτελεσματικές κινήσεις που πρέπει να κάνει ο οδηγός, όταν αρχίσουν και θολώνουν τα τζάμια;

1. Καταρχάς, ανάβουμε τον κλιματισμό σε μια μέση θερμοκρασία. Ούτε τέρμα κρύο για να μην παγώσει, αλλά ούτε και φουλ ζέστη γιατί προκαλείται υπνηλία.

2. Η επόμενη σημαντικότατη κίνηση, είναι η επιλογή του εισερχόμενου αέρα από έξω. Ποτέ ανακύκλωση αέρα, γιατί τα τζάμια θα θαμπώσουν ακόμα πιο γρήγορα και η υγρασία δεν πρόκειται να απομακρυνθεί ποτέ.

3. Ο αέρας θα πρέπει να έχει κατεύθυνση προς τα παράθυρα και η ένταση να επιλεγεί στην υψηλότερη σκάλα μέχρι να καθαρίσουν.

Στα αυτοκίνητα με αυτόματο κλιματισμό, το μόνο που χρειάζεται είναι να πατηθεί ο σχετικός διακόπτης ξεπαγώματος του εμπρός παρμπρίζ, ο οποίος έχει συνήθως και την ένδειξη «Max» ή «Front». Παράλληλα σε κάθε αυτοκίνητο υπάρχει και ο διακόπτης ξεπαγώματος του πίσω παρμπρίζ, όπου εκεί οι αντιστάσεις (οι λεπτές οριζόντιες γραμμές) επιταχύνουν την όλη διαδικασία. Ακόμα και air condition να μην έχει καθόλου το όχημα, όπως πχ σε κάποιο πολύ παλιότερο, λύση υπάρχει. Συνήθως όλα τα αυτοκίνητα έχουν επιλογή στους ανεμιστήρες, ώστε να διοχετεύεται ο αέρας στο παρμπρίζ. Εκεί αναγκαστικά βάζουμε καλοριφέρ, πάλι σε μέση θερμοκρασία, απλά εκεί η ταχύτητα ξεθαμπώματος εξαρτάται από το πότε θα ζεσταθεί ο κινητήρας. Και πάλι, όμως, δουλειά γίνεται.

Αν τώρα είμαστε τόσο άτυχοι, ώστε δεν δουλεύει κλιματισμός/ανεμιστήρες ή υπάρχει πρόβλημα με τους αεραγωγούς, τότε αναγκαστικά ανοίγουμε ελαφρά τα παράθυρα. Ίσα με δυο δάχτυλα κενό, μην παγώσουμε κιόλας, αρκεί να μπαίνει φρέσκος αέρας και να φεύγουν τα χνώτα μας από την καμπίνα, προκειμένου να μην πιάνει το φιλμ υγρασίας στα παράθυρα.

Get it on Google Play Download on the App Store