Τι θα γινόταν αν το πρώτο Škoda που έφτασε τις 1 εκατομμύριο μονάδες επέστρεφε σήμερα, υιοθετώντας τη σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid; Εμπνευσμένοι από την πλούσια κληρονομιά της τσεχικής εταιρείας, οι σχεδιαστές του Μλάντα-Μπόλεσλαβ δημιούργησαν μια νέα, σύγχρονη ερμηνεία του θρυλικού μοντέλου, με αποτέλεσμα ένα φουτουριστικό όραμα για το 100άρι της Skoda.
Με παραγωγή από το 1969 έως το 1977, το Škoda 100 έγινε το πρώτο όχημα της μάρκας που ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο μονάδες. Αν και θεωρούνταν ένα προσιτό αυτοκίνητο για τον κόσμο εκείνη την εποχή, η κατοχή ενός οχήματος δεν ήταν καθόλου συνηθισμένη. Αυτό ενέπνευσε τον σχεδιαστή Martin Paclt να επανερμηνεύσει το μοντέλο με έναν πιο premium χαρακτήρα, που θυμίζει λιμουζίνα. «Άντλησα ιδέες από τις αναλογίες του Superb και η τελική ιδέα βγήκε ελαφρώς μεγαλύτερη», λέει για τη βασική ιδέα.

Το μοντέρνο όραμα του 100 ενσωματώνει επίσης αρκετά σύγχρονα στοιχεία, όπως ένα γραφικό προβολέων τεσσάρων στοιχείων, ένα ανάγλυφο καπό με νεύρα και το λογότυπο της Škoda, μαζί με LED λωρίδες για τα φανάρια που εκτείνονται τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος. Αυτές οι λεπτομέρειες αναφέρονται στο χρωμιωμένο μπροστινό πλαίσιο και στον πίσω αεραγωγό θερμού αέρα του αρχικού μοντέλου. Ένα από τα πιο αντισυμβατικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου είναι το πίσω τμήμα του αμαξώματος, πίσω από τις πίσω πόρτες. Αυτή η περιοχή είναι εμπνευσμένη από τα παρόμοια σχήματα των μπροστινών και πίσω παραθύρων του αρχικού αυτοκινήτου. «Τα παράθυρα ήταν σχεδόν απαράλλαχτα και σκέφτηκα ότι θα ήταν ενδιαφέρον να πειραματιστώ με αυτή τη σύνδεση», εξηγεί ο Paclt.
Αυτή η ιδέα οδήγησε σε μια τολμηρή σχεδιαστική κίνηση: το πίσω παράθυρο παραλείπεται εντελώς. Αυτό επιτρέπει στις πίσω επιφάνειες του αμαξώματος να αντικατοπτρίζουν τη γλυπτική γλώσσα του μπροστινού μέρους. «Είναι μια μικρή προσπάθεια να αμφισβητηθούν οι καθιερωμένοι κανόνες. Σίγουρα θα προκαλέσει συναισθήματα – και ο σχεδιασμός πρέπει να κάνει ακριβώς αυτό», σημειώνει. Το χαρακτηριστικό οβάλ γραφικό, που χρησιμοποιείται τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος, ενισχύει περαιτέρω τη σύνδεση με το κλασικό Škoda 100.



































