Η DFSK (Dongfeng Sokon Automobile), μέλος του κινεζικού ομίλου Seres, είναι μια φίρμα που τα τελευταία χρόνια επιχειρεί να χαράξει νέα πορεία, αυτή τη φορά στην ευρωπαϊκή αγορά και στην δημοφιλή κατηγορία των SUV. Μέσα από μια γκάμα που αρχίζει από συμβατικά θερμικά μοντέλα και φτάνει έως τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, η εταιρεία επιχειρεί να συνδυάσει τους μεγάλους χώρους με σύγχρονα τεχνολογικά χαρακτηριστικά σε πολύ προσιτές τιμές.
Το DFSK E5 αποτελεί σήμερα την αιχμή του δόρατος για την παρουσία της DFSK στην Ελλάδα, καθώς προσφέρει σε προσιτή τιμή 7θέσια διάταξη με τεχνολογία Plug-in Hybrid. Η τοποθέτησή του στην αγορά είναι στρατηγική. Με αρχική τιμή 32.500 ευρώ για την έκδοση Comfort, χάρη στην προωθητική έκπτωση 2.000 ευρώ, το DFSK E5 DE-i είναι το πιο οικονομικό μεσαίο 7θέσιο PHEV που μπορεί κάποιος να αποκτήσει σήμερα στην Ελλάδα. Μειονέκτημα αποτελεί η πλήρης απουσία συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (π.χ. αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κ.λπ.), όπως και οι μόνο 4 αερόσακοι. Για όσους αναζητούν περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού ασφαλείας και ανέσεων, η πλουσιότερη έκδοση Premium διατίθεται στα 37.990 ευρώ. Και οι δύο συνοδεύονται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 150.000 χλμ.
Ευρωπαϊκές αναφορές με κινεζική φιλοσοφία

Το DFSK E5 υιοθετεί τις σχεδιαστικές γραμμές που συναντάμε στα σύγχρονα ευρωπαϊκά SUV, με το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από μεγάλη μάσκα και στενά φωτιστικά σώματα LED που χαρίζουν έντονη «ματιά». Οι αναλογίες είναι ισορροπημένες για το μέγεθος του (μήκος 4,76 μέτρα και μεταξόνιο 2,78 μέτρα) και το αμάξωμα δείχνει στιβαρό αλλά όχι ογκώδες. Πλάι, η κλίση της γραμμής οροφής και τα τονισμένα φτερά δημιουργούν ένα προφίλ που αποφεύγει την υπερβολή, ενώ στο πίσω μέρος κυριαρχεί η ενιαία φωτεινή υπογραφή LED και η διακριτική αεροτομή. Η εικόνα ολοκληρώνεται με τροχούς 18 ή 19 ιντσών (ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση), που γεμίζουν ικανοποιητικά τους θόλους των φτερών. Το αποτέλεσμα είναι το Ε5 να δείχνει σύγχρονο και οικείο, χωρίς να υποπίπτει σε «φθηνά» σχεδιαστικά τρικ.
Καλοφτιαγμένο και ευρύχωρο εσωτερικό για 7 επιβάτες

Ανοίγοντας την πόρτα του E5, η πρώτη εντύπωση είναι η αίσθηση ευρυχωρίας και ποιότητας. Οι επενδύσεις είναι καλοδουλεμένες, με μαλακά υλικά στις επιφάνειες που ακουμπούν συχνά οι επιβάτες, ενώ το ταμπλό διαμορφώνεται γύρω από δύο οθόνες. Μια 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια κεντρική αφής 12,3 ιντσών, στραμμένη προς τον οδηγό. Η λειτουργία τους είναι διαισθητική, με απλά και καλά γραφικά. Εργονομικά ο χώρος είναι προσεγμένος, με αρκετά σημεία αποθήκευσης και θύρες φόρτισης για τις φορητές συσκευές. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη και ανακλινόμενη, προσφέροντας ευελιξία, αλλά και πρόσβαση στα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς. Ο χώρος αποσκευών είναι 686 λίτρα σε 5θέσια διάταξη, όμως με την τρίτη σειρά καθισμάτων σε χρήση, πέφτει στα 187 λίτρα και χωρά τα πολύ απαραίτητα. Πάντως ανάλογα με τη διάταξη καθισμάτων, το E5 μπορεί να παίξει με ευκολία τον ρόλο του οικογενειακού «πολυεργαλείου», είτε για καθημερινές μετακινήσεις είτε για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Καλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.498 κ.εκ με ισχύ 102 ίππων και ροπή 135 Nm, που λειτουργεί σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα 177 ίππων και 300 Nm. Στο σύστημα λοιπόν υπερισχύει ο ηλεκτροκινητήρας και όχι ο θερμικός όπως συμβαίνει παραδοσιακά. Επιπλέον, υπάρχει η μπαταρία 17,5 kWh και το αυτόματο κιβώτιο e-CVT που στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς του PHEV συνόλου φτάνει τους 250 ίππους εξασφαλίζοντας ανταγωνιστικές επιδόσεις για τα 1.820 κιλά του οχήματος. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται χαμηλά, στα 165 χλμ./ώρα. Η ροπή του ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει σπιρτάδα σε χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, κάτι που ενισχύει την αίσθηση ευχάριστης οδήγησης. Ωστόσο, σε πιο πιεσμένη οδήγηση και με την μπαταρία σχεδόν άδεια, το αυτοκίνητο αργεί να ανεβάσει ρυθμό, αφού ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει όλο το φορτίο μέχρι να δώσει ρεύμα στο ηλεκτρομοτέρ. Το DFSK E5 μπορεί να διανύσει αμιγώς ηλεκτρικά έως 70 χιλιόμετρα, επιτρέποντας σε καθημερινή χρήση οι περισσότερες μετακινήσεις να γίνονται αποκλειστικά με ρεύμα. Η φόρτιση σε wallbox 7,4 kW ολοκληρώνεται σε 4 ώρες, ενώ μέσω ταχυφορτιστή DC η μπαταρία αναπληρώνεται στο 80% σε μόλις 30 λεπτά. Έτσι, το DFSK E5 προσφέρει στον χρήστη ευελιξία, είτε πρόκειται για τον οικογενειάρχη της πόλης είτε για τον ταξιδευτή.
Άνετο και σταθερό στο δρόμο

Εκεί όπου το DFSK E5 καλείται να αποδείξει την αξία του είναι κυρίως στην άνεση που μεταφέρει στον οδηγό. Από την πρώτη στιγμή, η υβριδική λειτουργία γίνεται αντιληπτή μόνο από τον ήχο. Στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, η ομαλότητα και η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα δημιουργούν αίσθηση ξεκούραστη, ιδανική για την πόλη. Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο, η συνεργασία θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται αρμονικά. Το κιβώτιο e-CVT δεν είναι ο πιο «ενθουσιώδης» σύμμαχος όταν ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι, αλλά η συνδυαστική ισχύς των 250 ίππων αμεσότητα, όταν η μπαταρία έχει το απαιτούμενο ρεύμα για να δώσει κίνηση στον ηλεκτροκινητήρα. Η ανάρτηση έχει ρύθμιση με γνώμονα την άνεση, απορροφώντας τις αναταράξεις χωρίς να κουράζει. Παρά το ύψος και το βάρος, το E5 κρατάει καλά στις στροφές, με ελεγχόμενες κλίσεις αμαξώματος και τιμόνι που προσφέρει επαρκή πληροφόρηση. Η κατανάλωση βενζίνης μπορεί να πέσει ακόμα και στα 1,2 λίτρα/ 100 χλμ. και να φτάσει την αυτονομία του Ε5 ψηλότερα από τα 1.000 χιλιόμετρα. Όσον αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες είναι περιορισμένες, όμως όχι δύσκολες σε πατημένους χωματόδρομους.






















































































































