To να πούμε ότι οι Έλληνες αγκάλιασαν το Atto 3 και γενικότερα τα BYD, μπορεί να είναι και λίγο. Μία που ήρθε το «3άρι» των Atto στη χώρα μας, το 2024, μία που έγινε best seller στα ηλεκτρικά C-SUV τόσο για την ίδια, όσο και την επόμενη χρονιά. Το 2025 βρίσκει στην κορυφή των πωλήσεων το Atto 3, με την κινεζική φίρμα να μην έχει όρεξη για «σκόντο» στον ανταγωνισμό εν όψει 2026. Εξ ου και προχώρησε στην ανανέωση του δημοφιλέστατου μοντέλου της, προκειμένου να το διατηρήσει όχι απλά ζεστό, αλλά αχνιστό εμπορικά.
Με τις τιμές που δίνει η Build Your Dreams βέβαια, δεν πρόκειται να δυσκολευτεί. Το νέο Atto 3, με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και την προσφορά Electric Bonus που τρέχει τον τελευταίο καιρό η BYD, ξεκινά από τις 28.990 ευρώ «με τα πάντα μέσα», τη στιγμή που τα περισσότερα ανταγωνιστικά EVs της κατηγορίας, κυμαίνονται μέχρι και ένα δεκαχίλιαρο πάνω! Ο εξοπλισμός άνετα κοντράρει πολύ ακριβότερα SUV, καθώς προσφέρει στάνταρ πανοραμική ηλιοροφή, 360 μοιρών κάμερες, αντλία θερμότητας, vegan δερμάτινες επενδύσεις, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, λειτουργία V2L και πρόσβαση μέσω NFC. Στην έκδοση Design (από 30.990 ευρώ) προστίθενται ηλεκτρικό άνοιγμα θύρας του χώρου αποσκευών, μεγαλύτερη οθόνη infotainment 15,6 ιντσών (12,8 ίντσες η πρώτη έκδοση) και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, ενώ σε κάθε περίπτωση είναι στάνταρ η πλήρης εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών (ή 150.000 χλμ.), 8 ετών για τη μπαταρία (ή 200.000 χλμ.) και 8 ετών για τον ηλεκτροκινητήρα (ή 150.000 χλμ.).
Μοδάτο και σύγχρονο σχεδιαστικά

Εξωτερικά έχουν διατηρηθεί οι αναλογίες, με τη σχεδιαστική γλώσσα «Dragon Face» να κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει, ακόμα και το βράδυ όταν η φωτιζόμενη μπάρα που ενώνει τα εμπρός φωτιστικά σώματα ενεργοποιείται. Αλλαγές έχουν γίνει στο πλαίσιο των παραθύρων, που είναι πλέον σε μαύρο χρώμα, ενώ η επένδυση της κολόνας «D» έχει αντικατασταθεί από μία επίσης μαύρη, πλαστική επιφάνεια. Από τη θύρα του χώρου αποσκευών έχει αφαιρεθεί η επιγραφή «Build Your Dreams», ακολουθώντας τη νέα ταυτότητα που θέλει να δώσει η εταιρεία σε όλα τα μοντέλα της, ενώ τα πίσω παράθυρα είναι φιμέ. Δεν γίνεται να ζητήσεις κάτι παραπάνω από τις αναλογίες του Atto 3, που καταφέρνει να διατηρείται και σε σχετικά συμπαγές επίπεδο από πλευράς διαστάσεων. Το μήκος δεν ξεπερνά τα 4.455 χλστ., με το πλάτος στα 1.870 χλστ., το ύψος στα 1.615 χλστ. και το μεταξόνιο στα 2.720 χλστ., τοποθετώντας το C-SUV της BYD στη «χρυσή τομή» των χώρων και της ευελιξίας (σημαντικός σύμμαχος και τα 10,7 μέτρα του κύκλου στροφής).
Πανέμορφες λεπτομέρειες, χώροι και τεχνολογία εντός

Οι σχεδιαστές δεν πείραξαν σχεδόν τίποτα στην καμπίνα, η οποία εξακολουθεί να είναι ό,τι πιο ξεχωριστό στην κατηγορία – κι όχι μόνο. Το μοτίβο των κυμάτων απαντάται παντού, τόσο στις επενδύσεις όσο και την ίδια, τη μορφή του, με την περιστρεφόμενη οθόνη αφής των 15,6 ιντσών στο κέντρο να αναλαμβάνει τη διαχείριση του infotainment και μια μικρή 5 ιντσών πίσω από το τιμόνι, να θυμίζει μοτοσικλέτας. Όπου κι αν κοιτάξεις, βρίσκεις λεπτομέρειες: στο σπιράλ σχήμα των αεραγωγών που θυμίζουν βραχιόλια, τις γραμμές των faux δερμάτινων επενδύσεων, τον «αεροπορικό» επιλογέα του κιβωτίου, τις χειρολαβές τις πόρτας, τις χορδές που συνθέτουν τις θήκες στις πόρτες. Ειδικά οι τελευταίες αποτελούν highlight, παράγοντας νότες που θυμίζουν το παραδοσιακό κινεζικό όργανο γκου τσιν (gu qin) και ταιριάζοντας ιδανικά με τους αντίστοιχους ήχους καλωσορίσματος-αποχαιρετισμού, όταν ενεργοποιείς-απενεργοποιείς τον κινητήρα.
Αφήνοντας το θέαμα και τα gadgets κατά μέρους, έχεις να κάνεις με ένα καλοβαλμένο εσωτερικό που αξιοποιεί αρκετά καλής ποιότητας (και ανακυκλωμένα/ανακυκλώσιμα) -αλλά σκληρά παντού- υλικά με λεπτή επένδυση στο ταμπλό, προσφέροντας παράλληλα επαρκέστατους χώρους για 5 ενήλικες και τις αποσκευές τους. Οι πρώτοι, δε, απολαμβάνουν αέρα για τα κεφάλια τους ακόμα και με την πανοραμική ηλιοροφή, ενώ για τα πόδια εξυπηρετεί το επίπεδο δάπεδο. Για τα μπαγκάζια έχουν 440 λίτρα στη διάθεσή τους, μαζί με δυο βαθιές εσοχές στα πλαϊνά του πορτμπαγκάζ για την ασφάλιση εύθραυστων αντικειμένων, εντελώς επίπεδου πατώματος και μεγάλου ανοίγματος στην πόρτα. Το κατώφλι, πάντως, θα μπορούσε να ήταν χαμηλότερο.
Σταθερή αξία σε επιδόσεις-κατανάλωση, ακόμα καλύτερες ταχύτητες φόρτισης

Βάση του Atto 3 είναι το πάτωμα e-platform 3.0 της BYD, που υποστηρίζει αρχιτεκτονική 400V (εδώ, 800V σε άλλα μοντέλα) και αξιοποιεί μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), σε αντίθεση με την πεπατημένη των ιόντων-λιθίου, παρέα με στάνταρ αντλία θερμότητας. Η «Blade Battery», όπως ονομάζεται, προσφέρει 60,48 kWh αξιοποιήσιμης χωρητικότητας (62,0 kWh συνολικά) και μέγιστη αυτονομία 420 χλμ. σε μεικτό κύκλο ή 565 χλμ. στην πόλη, παράλληλα με διάρκεια ζωής άνω των 5.000 κύκλων φόρτισης. Αυτό είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα των LFP συστοιχιών. Στο νέο Atto 3 οι μηχανικοί διόρθωσαν το μείον των LFP, ήτοι την ισχύ φόρτισης. Πλέον ανέρχεται στα 111 kW από 88 kW μέχρι πρότινος, κατεβάζοντας το χρόνο για το 30-80% στα 28 λεπτά (από μισή ώρα), το 10-80% στα 35 λεπτά (από 40 λεπτά) και την πλήρη φόρτιση σε wallbox 11 kW στις 6 ώρες και 20 λεπτά (-10 λεπτά σε σχέση με πριν).
Ο κινητήρας από τη μεριά του, δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Η απόδοση των 204 ίππων και 310 Nm κρίνεται ανώτερη από καλή, εξασφαλίζοντας πολύ καλές επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ.) και χαρακτηριστική άνεση στο ταξίδι, όπου ταχύτητες 130 χλμ./ώρα είναι παιχνιδάκι (στα 160 χλμ./ώρα μπαίνει ο κόφτης). Μάλιστα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, η κατανάλωση σε κερδίζει και μένει στα επίπεδα των 20-21 kWh/100 χλμ. Στην πόλη φτάνεις να δεις και 13-14 kWh/100 χλμ., για να πάρεις εν τέλει μια μέση τιμή στα 17,1 kWh/100 χλμ. και ρεαλιστική αυτονομία στην κλίμακα των 351 χλμ.
Απαράλλαχτα θετικότατο στην οδήγηση

Οι εξαιρετικές εντυπώσεις συνεχίζουν και όταν οδηγείς το best seller της BYD. Την απουσία οχλήσεων από κινητήρα και μετάδοση την περιμένεις, καθώς πρόκειται για ηλεκτρικό, αλλά ταυτόχρονα περιμένεις να ακούγονται περισσότερο οι άλλοι θόρυβοι, εκείνοι του αέρα. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,29, η προσεγμένη ηχομόνωση και το ορθό σετάρισμα της ανάρτησης (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) όμως, αφήνουν οδηγό και επιβάτες στην ησυχία τους. Το Atto 3 είναι όσο σφιχτό, ώστε να κοντρολάρει τις εγκάρσιες και κατακόρυφες κινήσεις του αμαξώματος, αλλά και όσο ενδοτικό πρέπει για μην γίνεται αντιληπτή η δουλειά της ανάρτησης στο εσωτερικό. Ούτε ανωμαλίες καταλαβαίνεις ιδιαίτερα, εκτός κι αν πέσεις σε βαθιά σχάρα υπονόμου ή ξεχασμένη από περιφέρεια και δήμο λακκούβα.
Οι κλίσεις μένουν πάντα σε λογικά επίπεδα, άσχετα του πόσο πιέζεις. Το τιμόνι, από την άλλη μεριά, δεν παίρνει το ίδιο καλό βαθμό, καθότι αφενός είναι πιο βαρύ (και τεχνητά) από όσο θες, αφετέρου χαρακτηρίζεται από μια ενοχλητική ασάφεια όταν πατάς τέρμα το γκάζι (κάτι σαν torgue steer, δίχως να είναι τέτοιο). Γενικά, σε άσφαλτο με χαμηλή πρόσφυση νιώθεις το traction control να παρεμβαίνει συχνά, για να πάρει τη θέση του το ESP σε στροφές. Όχι ότι βγάζει πολύ «μούτρα», απλά πρέπει να δείχνεις μια άλφα εγκράτεια στο γκάζι με το τιμόνι στριμμένο, σε κλειστή ή μέτρια καμπή και «ασκούπιστο» οδόστρωμα. Η ουρά, αντίθετα, δεν θα σε απασχολήσει ποτέ, ούτε τα φρένα (πολύ καλά σε απόδοση και αίσθηση).


























































































