Το ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5, έπειτα από σχεδόν τρία χρόνια παρουσίας στην αγορά, υποβάλλεται σε μια στοχευμένη ανανέωση. Όχι ριζική, ούτε όμως και επιδερμική, αλλά σίγουρα αρκετή ώστε να του προσδώσει την απαραίτητη ώθηση σε μια αγορά που διαρκώς διαμορφώνεται. Η βασική του φιλοσοφία ασφαλώς και δεν έχει αλλάξει, καθώς οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει εστιάζουν στην αναβάθμιση της συνολικής εμπειρίας χρήσης, της λειτουργικότητας και, φυσικά, της αποδοτικότητας.
Πλούσια γκάμα εκδόσεων, από 33.490 ευρώ
Από πλευράς τιμής, η βασική πισωκίνητη έκδοση Premium με τη μπαταρία των 84 kWh και τον κινητήρα των 230 ίππων κοστίζει από 36.690 ευρώ, ενώ οι πλουσιότερες από πλευράς εξοπλισμού Distinctive και N Line φτάνουν αντίστοιχα τα 39.490 ευρώ και 41.690 ευρώ. Πισωκίνητη, αλλά με 170 ίππους και μπαταρία 63 kWh, είναι και η «εισαγωγική» έκδοση της σειράς Ioniq 5, κοστίζοντας στις εκδόσεις Premium και Distinctive όχι λιγότερα από 33.940 ευρώ και 36.290 ευρώ αντίστοιχα. Για τους πιο απαιτητικούς, το ανανεωμένο Ioniq 5 προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση, όπως και στο παρελθόν, με δύο ασφαλώς ηλεκτροκινητήρες, η οποία αποδίδει 325 ίππους και διατίθεται στις εκδόσεις Distinctive και Ν Line έναντι 42.790 ευρώ και 44.990 ευρώ. Να σημειώσουμε ότι σε όλες τις προαναφερθέντες τιμές περιλαμβάνεται προωθητική ενέργεια Hyundai Green Bonus 4.000 ευρώ και 3.000 ευρώ από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Μοναδικός ρετρο-μοντέρνος σχεδιασμός

Αισθητικά, το ανανεωμένο Ioniq 5 υιοθετεί διακριτικές αλλαγές που δεν έχουν αλλοιώσει το γνώριμο DNA του. Για παράδειγμα, οι νέας σχεδίασης προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, η μεγαλύτερη αεροτομή στην πίσω πόρτα και το διαφορετικό λογότυπο στο καπό είναι τα βασικά στοιχεία που έρχονται να συνθέτουν την παλέτα των κύριων διαφοροποιήσεων σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν – συν ασφαλώς την προσθήκη ενός πίσω υαλοκαθαριστήρα που σίγουρα έλλειπε από το προηγούμενο μοντέλο. Μικρές αποκλίσεις προς τα πάνω εντοπίζονται μόνο στο μήκος του αμαξώματος των 4.655 χλστ. (+20 χλστ.), ενώ το συνολικό πλάτος, το ύψος αλλά και το ούτως ή άλλως μεγάλο μεταξόνιο παραμένουν αντίστοιχα στα ίδια ακριβώς επίπεδα των 1.890, 1.605 και 3.000 χλστ. Πέρα από την αισθητική αναβάθμιση, το ανανεωμένο Ioniq 5 έχει δεχθεί την φροντίδα των ανθρώπων της Hyundai σε αφανή και καίρια σημεία της δομής του, με τις πόρτες, τις κολόνες Β και το κάτω μέρος του πατώματος να έχουν ενισχυθεί για λόγους περαιτέρω βελτίωσης της ακαμψίας. Επιπλέον, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας, έχει μονωθεί καλύτερα, προκειμένου ο θόρυβος που παράγει να φτάνει τώρα φιλτραρισμένος στα αυτιά των επιβατών.
Καλύτερη εργονομία, περισσότερες τεχνολογίες

Στο εσωτερικό, όπου οι δύο ενιαίες οθόνες των 12,3 ιντσών εξακολουθούν να βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, η ανανέωση είναι εμφανώς πιο εκτενής εστιάζοντας κυρίως σε εργονομικές βελτιώσεις. Έτσι οι επιβάτες θα εντοπίσουν αμέσως τη νέα σχεδίαση του τιμονιού με τις τρεις ακτίνες, τους απτικούς διακόπτες που έχουν προστεθεί για τη θέρμανση των καθισμάτων και του τιμονιού, ενώ θετικά σχόλια αποσπά και η νέα θέση στη συρόμενη κεντρική κονσόλα Universal Island για τη βάση ασύρματης φόρτισης smartphone –πλέον βρίσκεται σε ψηλότερο σημείο και πιο κοντά στον οδηγό, δίπλα ακριβώς από τις δύο ποτηροθήκες. Βήματα προς τα εμπρός έχουν γίνει και στη χρηστικότητα του συστήματος infotainment και των χειριστηρίων του κλιματισμού, ώστε να γίνεται πιο εύκολη η χρήση τους, χωρίς να απαιτείται συνεχής εναλλαγή μέσω από πολλαπλά υπομενού. Παράλληλα, το νέο σύστημα πολυμέσων με την ονομασία connected car Navigation Cockpit, ccNC της Hyundai υποστηρίζει τώρα ασύρματες ενημερώσεις (OTA). Από πλευράς ασφάλειας και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, προστίθενται πολλές και χρήσιμες τεχνολογίες όπως οι Hands‑On Detection, Lane Keeping Assist 2, Remote Smart Parking Assist 2, καθώς και λειτουργία αποφυγής σύγκρουσης κατά τη στάθμευση εμπρός, πίσω και πλάγια.
Ταυτόχρονα, η πρακτικότητα και οι χώροι που προσφέρει το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Hyundai παραμένουν δύο από τα πιο ισχυρά σημεία και στην ανανεωμένη έκδοσή του. Η ποιοτική στο σύνολό της καμπίνα με χρήση μαλακών υλικών, συμπαγών σκληρών και πολύ γεροδεμένης κατασκευής προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και υπερ-επαρκείς χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους (520 λίτρα πίσω, συν 57 λίτρα frunk στο εμπρός μέρος). Το χαμηλό ύψος του εντελώς επίπεδου πατώματος και το μεγάλο μεταξόνιο επιτρέπουν έτσι την απροβλημάτιστη φιλοξενία έως και τριών ενηλίκων στο πίσω κάθισμα, ανεξάρτητα του ύψους τους.
Μεγαλύτερη μπαταρία, καλύτερη αποδοτικότητα

Η αναβαθμισμένη μπαταρία με την οποία εξοπλίζεται η πισωκίνητη έκδοση «μεγάλης εμβέλειας» της δοκιμής μας είναι σίγουρα μια από τις πιο ουσιαστικές αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν. Από τα 77,4 kWh που ήταν έως τώρα, ο συσσωρευτής ενέργειας μπορεί να αποθηκεύσει τώρα ηλεκτρική ενέργεια 84 kWh, γεγονός που αποτυπώνεται άμεσα στην αυτονομία. Σε αστικό περιβάλλον, με βάση τις επίσημες πιστοποιήσεις του κατασκευαστή, η τελευταία αυξάνεται από 710 σε 784 χλμ., ενώ σε μικτό κύκλο ανέρχεται σε 570 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες, η μέση κατανάλωση ενέργειας φλερτάρει χωρίς σημαντικές αποκλίσεις και… προσπάθεια από τη μεριά του οδηγού τις 17 έως το πολύ 18 kWh/100 χλμ., ενώ σε αστικές διαδρομές πέφτει αβίαστα στις 14 με 15 kWh/100 χλμ., χάρη και στο προηγμένο σύστημα αναγεννητικής πέδησης, το οποίο προσφέρει, εκτός από τη δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ, τη δυνατότητα ρύθμισης του βαθμού ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση μέσω των paddles που βρίσκονται στο τιμόνι.
Από εκεί και πέρα, η ισχύς φόρτισης παραμένει ένα ακόμα δυνατό στοιχείο και στο νέο μοντέλο της Hyundai, φτάνοντας χάρη στο ηλεκτρικό κύκλωμα των 800V έως και τα 350 kW σε παροχή DC. Πρακτικά, η ικανότητα αυτή μεταφράζεται σε φόρτιση από 10% σε 80% σε περίπου μόλις 18 λεπτά. Η διαφορετική και μεγαλύτερη όμως μπαταρία οδηγεί μοιραία και σε αύξηση του συνολικού βάρους του αμαξώματος από τα 1.935 στα 1.985 κιλά, γεγονός που επιφέρει με τη σειρά του μια πολύ μικρή επιβάρυνση στον χρόνο που απαιτείται για την επιτάχυνση 0–100 χλμ./ώρα (από 7,2 σε 7,5 δλ.) Μικρό το «κακό», θα πει κανείς, μιας και το Ioniq 5 παραμένει εξαιρετικά ταχύ και στη νεότερη παραλλαγή του. Σε αυτό συμβάλλουν καθοριστικά τόσο οι 230 ίπποι όσο και τα άμεσα διαθέσιμα 350 Nm ροπής του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς.
Πολύ άνετο, στιβαρό και σταθερό

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, το ανανεωμένο Ioniq 5 διατηρεί το συγκροτημένο προφίλ που χαρακτήριζε τον προκάτοχό του. Εντός πόλης συνεχίζει να εντυπωσιάζει με την ικανότητα της ανάρτησης να απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του δρόμου (όχι όμως και με την ευελιξία του, εξαιτίας του κύκλου στροφής των 12 μ.) και με πολύ ποιοτικό τρόπο, παρά τις 19άρες ζάντες. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ήσυχα και σταθερά, χωρίς ποτέ να προβληματίσει ή να ξαφνιάσει τον οδηγό του. Στις στροφές, το αμάξωμα με τον αυξημένο όγκο και βάρος των 2 τόνων εκδηλώνει λογικές κλίσεις στις στροφές, με τις όποιες τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής με φουλ πατημένο γκάζι εντός καμπής, να εμφανίζονται στο όριο. Το τιμόνι του δεν προσφέρει ιδιαίτερο feedback, ωστόσο όμως δεν στερείται ακρίβειας τόσο στην ευθεία, όσο και σε διαδρομές με διαδοχικές στροφές.




















































































































