Τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων ολοένα λιγοστεύουν από τα καινούργια αυτοκίνητα, αφού πλέον σε πολλές περιπτώσεις αποτελούν μειοψηφία, ή και έχουν διαγραφεί τελείως από τις λίστες αρκετών μοντέλων και αυτοκινητοβιομηχανιών. Αναμφίβολα την αίσθηση και την αμεσότητα στην οδήγηση που προσφέρει το μηχανικό σασμάν δεν την έχει το αυτόματο, όμως στις διαδρομές ρουτίνας με τους μποτιλιαρισμένους δρόμους ένα αυτόματο κάνει τη ζωή του οδηγού πιο άνετη.

Για το λόγο αυτό ολοένα και πιο πολλοί γυρνούν την πλάτη στα παραδοσιακά κιβώτια ταχυτήτων και δεν επιστρέφουν ποτέ σε αυτά, σε σημείο που να ξεχνούν πώς είναι να αλλάζεις σχέσεις χειροκίνητα. Ιδανικά για την πόλη είναι ένα μικρό αυτόματο αυτοκίνητο, το οποίο παράλληλα να κοστίζει όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα για την απόκτησή του. Το νέο μοντέλο που διαθέτει και αυτά τα προτερήματα, είναι το ανανεωμένο Kia Picanto. Συγκεκριμένα στην έκδοση 1.0 MPi 63 PS Optimum AMT πωλείται από 16.690 ευρώ, μαζί με την έκπτωση των 400 ευρώ που ισχύει για όλα τα νέα Picanto. Το ίδιο μοντέλο με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων κοστίζει 800 ευρώ λιγότερα, δηλαδή από 15.890 ευρώ, τιμή που είναι και πάλι από τις χαμηλότερες της αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων. Στη χαμηλότερη τιμή διατίθεται το Picanto AMT και με τον κινητήρα 1.2 MPi 79 PS, ξεκινώντας από 17.290 ευρώ (16.490 ευρώ το 5ΜΤ).
Παρότι πρόκειται για το οικονομικότερο σε τιμές αυτόματο αυτοκίνητο, ο εξοπλισμός που περιλαμβάνει από την πρώτη έκδοση Optimum είναι πληρέστατος. Διαθέτει αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, οθόνη αφής 8 ιντσών με σύνδεση Apple Carplay & Android Auto, πλοήγηση, σύστημα τηλεματικής Kia Connect, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ψηφιακό πίνακα οργάνων, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης – μεσαίας σκάλας φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω και ηλεκτρικούς καθρέπτες. Παράλληλα, ο κάτοχος του Picanto είναι πλήρως καλυμμένος για 7 χρόνια/150.000 χλμ. με τη εργοστασιακή εγγύηση. Επίσης, εφόσον το επιθυμεί δίνεται η δυνατότητα προσθήκης προγράμματος 5 χρόνων service, σύμφωνα με το πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης του οχήματος, αποκλειστικά στο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών της Kia.
Όσον αφορά τους κινητήρες που συνδυάζεται το AMT, ο αρχικός τρικύλινδρος 1.0 MPi έχει μέγιστη ισχύ 63 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 93 Nm στις 3.750 σ.α.λ. Σύμφωνα με την Kia καταναλώνει σε μεικτές συνθήκες 5,2 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 117 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 18,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 145 χλμ./ώρα. Ο πιο δυνατός τετρακύλινδρος 1.2 MPi αποδίδει 79 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 113 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ., καταναλώνει 5,2 λτ./100 χλμ., εκπέμπει 118 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 16,5 δλ. και φτάνει τα 159 χλμ./ώρα τελικής.
Σχετικά με το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων AMT βασίζεται σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων με αυτοματοποιημένη τη λειτουργία του συμπλέκτη. Το AMT (Automated Manual Transmission) συνδυάζει την αποδοτικότητα καυσίμου ενός συμβατικού μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με την άνεση που παρέχει ένα αυτόματο κατά την οδήγηση στην πόλη. Στην πράξη τα ανεβάσματα και κατεβάσματα των ταχυτήτων δεν πραγματοποιούνται τόσο άμεσα στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, ωστόσο στη χειροκίνητη επιλογή με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω ή κάτω και ήπιο πάτημα του γκαζιού, τα ανεβοκατεβάσματα γίνονται πιο ομαλά και γρήγορα. Ουσιαστικά, σκοπός του AMT είναι η αποφυγή της επιβάρυνσης του αριστερού ποδιού με το πεντάλ του συμπλέκτη και όχι το «κυνήγι» των δευτερολέπτων στις επιδόσεις.



















































