Οφείλουμε να το παραδεχτούμε: όλοι μας, κάποια στιγμή στη ζωή μας, έχουμε λαχταρίσει ένα Hummer. Αυτοκίνητα που έφτιαξαν ολόκληρη τη φήμη τους, ως ασταμάτητα. Τετράτροχοι ισοπεδωτές, που επιβάλλονται με την παρουσία τους ακόμα και σε φορτηγά. Παρόλη την όποια δόση υπερβολής στους χαρακτηρισμούς, ένα σωστά οδηγημένο H1/H2/ακόμα και H3 δύσκολα θα βρει εμπόδιο να το προβληματίσει. Το θέμα είναι ότι, ακόμα και σήμερα, εξίσου δύσκολα θα βρεις κάποιο σε νορμάλ τιμή (για τη συντήρηση, δε, εντελώς άλλη κουβέντα). Το συγκεκριμένο, ανήκει στις εξαιρέσεις.
Μοντέλο του 2003 και με 145.600 μίλια (περίπου 234.300 χλμ.), σίγουρα δεν φαίνεται κακομεταχειρισμένο. Στα χαρτιά, αλλά και με την πρώτη ματιά. Κάποιες μετατροπές τις έχει, αλλά καμία σχέση με τα «κιτσαριά» που έχουμε δει. Το H2 υπήρξε το πιο εμπορικό όλων, κάνοντας θραύση στις τάξεις των ράπερ και εν γένει των διασημοτήτων. Με εκτόπισμα που περισσότερο σε mini bus παραπέμπει (1.976-2.009 χλστ. ύψος, 2.037 χλστ. πλάτος, 3 τόνοι βάρος) και αδηφάγους V8 κινητήρες (6 λίτρων με 320 και 330 ίππους, 6.2 με 398 ο ισχυρότερος που τοποθετήθηκε), το εκπολιτισμένο H1 -όπως διαφημίστηκε- έγινε συνώνυμο της πληθωρικότητας, αλλά και της κακογουστιάς. Πάρα πολλά απέκτησαν τερατώδεις χρωμιωμένες ζάντες 24 και 26 ιντσών, μαζί με ό,τι aftermarket κιτς μπορεί να βάλει ο νους.
Ευτυχώς εδώ μόνο μια τετράδα νίκελ 20άρες έχουμε (πεντάδα με τη ρεζέρβα), σε αμιγώς χωμάτινα ελαστικά, σχάρες οροφής και σκαλοπάτια. Στο μηχανοστάσιο εντοπίζεται ο 6.0 V8 των 321 ίππων και 488 Nm, που επιταχύνει τα 2.900 κιλά του H2 στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 11,0 δλ., φτάνοντας μέχρι τα 160 χλμ./ώρα. Δεδομένης της αεροδυναμικής μαντρότοιχου και των τροχών, επίτευγμα. Όλα λειτουργούν απροβλημάτιστα, οπότε σιγά σιγά εγείρονται ερωτήματα για τη χαμηλή τιμή του.
Το ασημί (Pewter Metallic) Hummer πουλήθηκε πρόσφατα σε δημοπρασία, έναντι μόλις 8.100 δολαρίων (7.462 ευρώ). Εκ πρώτης όψεως, κοψοχρονιά. Μια δεύτερη ματιά στο ιστορικό του, ωστόσο, δίνει τις εξηγήσεις. Το εν λόγω H2 συμμετείχε σε τρακάρισμα, λίγο μετά την αγορά του ως καινούργιο. Το βιβλίο σέρβις έχει ένα τεράστιο κενό δεκαετίας (2014-2024), οπότε δεν αποκλείεται να έχει περάσει κι άλλες δύσκολες στιγμές σε αυτό το διάστημα. Η σκουριά στο πάτωμα και το ταλαιπωρημένο εσωτερικό, προς τα εκεί δείχνουν. Και πάλι, όμως, μιλάμε για ένα πλήρως λειτουργικό «νταμάρι», σε τιμή μεταχειρισμένου C1.