Η DS Automobiles βρίσκεται σε φάση αναγέννησης, θέτοντας παράλληλα πολύ υψηλούς στόχους για το μέλλον. Τους υψηλότερους που έχουν τεθεί από γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία συγκεκριμένα, στο θέμα του στάτους και του πρεστίζ. Το απολύτως λογικό και αναμενόμενο, βέβαια, από μια εταιρία που εδώ και 70 χρόνια διακρίνεται για την καινοτομία, τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και τη μοναδικότητα που χαρακτηρίζει τις δημιουργίες της.
Η ιδέα της DS γεννήθηκε το 1938 με πρωτοβουλία του Pierre Boulanger, διευθυντή της Citroën, και συνεχίστηκε από τον Pierre Bercot το 1950 και έπειτα. Το project, γνωστό ως VGD (Véhicule de Grande Diffusion ή όχημα μαζικής παραγωγής), ολοκληρώθηκε το 1955 με την κυκλοφορία της DS 19. Την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 1955, η DS 19 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, κάτω από τον επιβλητικό θόλο του Grand Palais. Η εμφάνιση της προκάλεσε δέος και θαυμασμό. Με το καινοτόμο στυλ της, καθιερώθηκε ως η νέα αναφορά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Λέγεται πως πωλήθηκαν 12.000 αυτοκίνητα την πρώτη ημέρα, ενώ οι παραγγελίες έφτασαν τις 80.000, μέχρι το τέλος της έκθεσης, 10 μέρες αργότερα!
Η παραγωγή της DS ξεκίνησε στις 7 Οκτωβρίου 1955 στο εργοστάσιο του Quai de Javel στο Παρίσι (Γαλλία), μόλις μια μέρα μετά την παρουσίασή της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Στους δρόμους, η εμφάνιση των πρώτων μοντέλων προκαλούσε συχνά συνωστισμούς, καθώς η DS ήταν πρωτοποριακή. Οι καινοτόμες τεχνικές και αισθητικές της λύσεις, προκαλούσαν συνεχή περιέργεια. Δεν ήταν μόνο ένα αυτοκίνητο-γλυπτό, αλλά και ένα τεχνολογικό θαύμα. Για παράδειγμα, η εξαιρετική υδροπνευματική ανάρτησή της προσέφερε πρωτοφανή επίπεδα κρατήματος στο δρόμο και άνεση που καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν είχε καταφέρει μέχρι τότε. Ένα άλλο μοναδικό χαρακτηριστικό ασφάλειας ήταν υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα πέδησης με εμπρός δισκόφρενα, που επέτρεπε τόσο μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης, ώστε να ξαφνιάζει ακόμα και τους πιο έμπειρους οδηγούς στην πρώτη επαφή τους με τη DS.
Κατά τη δεκαετία του ’50, παρουσιάστηκαν πολλές εκδόσεις της DS 19. Αρχικά, η ID 19 κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1956, ακολουθούμενη από τις εκδόσεις Break, Familiale και Commerciale το 1958, την ίδια χρονιά με την πολυτελή DS 19 Prestige. Η DS 19 έφερε επανάσταση το 1958, προσφέροντας επιλογή χρωμάτων αμαξώματος που αυξήθηκαν από τέσσερα σε οκτώ! Τον Ιανουάριο του 1956, μόλις τρεις μήνες μετά την παρουσίασή της, η DS 19 συμμετείχε για πρώτη φορά στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία της, έγινε το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο που διακρίθηκε, και τα έξι οχήματα που συμμετείχαν τερμάτισαν επιτυχώς, ενώ το 1959, το πλήρωμα Coltelloni-Alexandre-Desrosiers κατέκτησε την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη.
Το 1969, έγινε μια σημαντική μηχανική αναβάθμιση, ο κινητήρας 2.175 κ.εκ. της DS 21 έλαβε ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, αυξάνοντας την ισχύ στους 139 ίππους και την τελική ταχύτητα στα 185 χλμ./ώρα. Ένα χρόνο νωρίτερα είχε βιώσει την πιο προεδρική στιγμή της, αναλαμβάνοντας τις μετακινήσεις του Προέδρου της Γαλλίας στην ειδική έκδοση Presidentielle, για να φτάσει το 1 εκατομμύριο αντίτυπα στις 7 Οκτωβρίου ’69. Το 1970 και το 1971, οι τροποποιήσεις στη DS επικεντρώθηκαν κυρίως στο σύστημα μετάδοσης. Τον Σεπτέμβριο του 1970, η DS εξοπλίστηκε με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων αντί για τέσσερις, ενώ έναν χρόνο αργότερα προστέθηκε αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων της εταιρείας Borg-Warner. Πριν αποσυρθεί οριστικά το 1975, μετά από 20 χρόνια αξιοσημείωτης καριέρας, η DS είχε μία τελευταία εξέλιξη. Τον Σεπτέμβριο του 1972, η DS 21 αντικαταστάθηκε από την DS 23, η οποία ήταν εξοπλισμένη με κινητήρα 2.347 κ.εκ., με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, αποδίδοντας 141 ίππους και φτάνοντας μέγιστη ταχύτητα σχεδόν 190 χλμ./ώρα.
Η 1.456.115η και τελευταία DS κατασκευάστηκε στο Παρίσι, στο εργοστάσιο του Quai de Javel, στις 24 Απριλίου 1975. Κοντά 40 χρόνια αργότερα, την 1η Ιουνίου 2014 στο Παρίσι, η DS Automobiles γίνεται μια ανεξάρτητη μάρκα. Με στόχο να διατηρήσει τις αξίες της καινοτομίας και της διάκρισης που κληρονόμησε από τη «Θεά» του 1975, η γαλλική φίρμα ενσαρκώνει την τέχνη του ταξιδιού «à la française». Εν έτει 2025 πια, η DS Automobiles προσφέρει μια παγκόσμια και ποικίλα γκάμα τεσσάρων μοντέλων: DS 3, DS 4, DS 7 και N°8. Και η ιστορία συνεχίζεται, ακάθεκτη!