Τα αποτελέσματα των πωλήσεων για το 2024 βύθισαν στον προβληματισμό τους ιθύνοντες της Porsche, οδηγώντας τους σε αναθεώρηση των ηλεκτρικών τους πλάνων. Δεν είναι και λίγο να βλέπεις τα θερμικά μοντέλα να «εξαφανίζουν» τα EV σε ταξινομήσεις, τη στιγμή που στοχεύεις σε αντικατάσταση Μ.Ε.Κ. από ηλεκτροκινητήρες για μεγάλο μέρος της γκάμας. Η Macan ήταν η αρχή, αλλά αφού οι αριθμοί δεν «βγαίνουν» επίκειται αναθεώρηση.
Το «Βατερλώ» στις EV πωλήσεις βάζει καταρχάς τη Macan στο στόχαστρο, για την οποία προγραμματίζεται η επιστροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Και θα έχουμε και συνέχεια, όπως παραδέχεται ο επικεφαλής οικονομικών της Porsche: «Εξετάζουμε την πιθανότητα προσφοράς θερμικών ή υβριδικών κινητήρων σε μοντέλα, που αρχικά σκοπεύαμε να διαθέτουμε αποκλειστικά ως ηλεκτρικά. Θα πρέπει να ληφθούν προσεκτικές αποφάσεις, αλλά είναι ξεκάθαρο πως η δέσμευσή μας στους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι για πολλά χρόνια», είπε ο CFO της φίρμας από το Τσουφενχάουζεν, Lutz Meschke. Πώς μεταφράζονται τα λεγόμενά του;
Καταρχάς, το προφανές: η Macan EV θα αλλάξει και από σόλο μοντέλο, θα μετατραπεί σε ηλεκτρική παραλλαγή. Κάτι που θα έπρεπε να είχε κάνει από την αρχή η Porsche, πριν αρχίσει τα πειράματα με τον πλήρη εξηλεκτρισμό. Το ίδιο λογικά θα ισχύσει και για τις επόμενες Boxster/Cayman. Ενώ τόσο καιρό ακούμε πως ο διάδοχος της 718 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικός, το παράδειγμα της Macan δεν αφήνει περιθώρια για μια τέτοια κίνηση. Από τη στιγμή που δεν πέτυχε με ένα εμπορικό SUV, καταλαβαίνουμε πόσο καταδικασμένη είναι η συγκεκριμένη προσέγγιση σε ένα καθαρόαιμο sportscar.
«Η υποδοχή του αγοραστικού κοινού στη Macan EV ήταν θετική, αλλά δεν έχουμε ακόμη δει τη μακροπρόθεσμη απόδοσή του λόγω των αβέβαιων συνθηκών της αγοράς», δήλωσε σε βρετανικά Μέσα στέλεχος της Porsche . «Η ύφεση των πωλήσεων στην Taycan υπογραμμίζει τη νέα δυναμική της αγοράς. Δεν μπορούμε να βασιστούμε αποκλειστικά σε παραδοσιακές προβλέψεις σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών».