Τέσσερις γενιές τώρα το Suzuki Swift αγαπήθηκε όσο λίγα στην κατηγορία του, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη και δικαιολογημένα καθώς προσφέρει ό,τι αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης. Το νέο μοντέλο είναι ακόμα πιο πρακτικό, ευέλικτο, οικονομικό, με σύγχρονα χαρακτηριστικά ασφάλειας και συνδεσιμότητας, αλλά κυρίως πολύ διασκεδαστικό στην οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Η γκάμα διαθέτει δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις (το μοναδικό μικρό 4WD χάτσμπακ της αγοράς), τόσο με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων όσο και με αυτόματο CVT που όμως συναντάμε μόνο στα 2κίνητα Swift. Η τελευταία αφορά το αυτοκίνητο της δοκιμής, με τιμές που ξεκινούν από τις 20.330 ευρώ στην έκδοση GL+.
Το νέο Swift διαθέτει ένα ολοκαίνουργιο κινητήρα 1.2 λίτρων -με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V SHVS-, αυτόματο κιβώτιο CVT (στη δική μας περίπτωση), αλλά και ένα πλήρες εκσυγχρονισμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης/άνεσης/ασφάλειας, LED φώτα, 6 αερόσακους, adaptive cruise control, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, infotainment με οθόνη αφής 9 ιντσών και σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα αυτόματης εναλλαγής μεγάλης σκάλας φώτων, hill hold, κ.λπ.
Ανανεωμένη εμφάνιση που σου φτιάχνει τη διάθεση
Η ιαπωνική φίρμα ανανέωσε πλήρως την εξωτερική εμφάνιση του νέου Swift, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλιστεί πάση θυσία η αναγνωρισιμότητα των επιτυχημένων προκατόχων του. Έτσι, προέβησαν σε αλλαγές όπως το καπό που διαθέτει πλέον μια πιο στρογγυλεμένη όψη, ενώ η γραμμή που ξεκινά από τα εμπρός φτερά φτάνει μέχρι πίσω. Ο μοντέρνος χαρακτήρας του αυτοκινήτου τονίζεται ακόμα περισσότερο με τα πίσω φώτα τριών διαστάσεων και τον φαρδύ προφυλακτήρα. Η νέα μικρότερη μάσκα με τα επανασχεδιασμένα φανάρια σε σχήμα «L» τραβούν το μάτι, με το σήμα της Suzuki να βρίσκεται πλέον πάνω στον προφυλακτήρα αντί της γρίλιας. Στις πλαϊνές πλευρές δεσπόζουν οι μαύρες κολόνες που δίνουν την αίσθηση ότι η οροφή, μαύρου επίσης χρώματος, αιωρείται πάνω από το αμάξωμα. Οι κρυφές χειρολαβές του προηγούμενου μοντέλου μετακόμισαν από την πίσω κολόνα, στα πάνελ των θυρών.
Η γκάμα των διαθέσιμων χρωμάτων για το αμάξωμα αποτελείται από 9 μονόχρωμες επιλογές και 4 διχρωμίες, ενώ συμπεριλαμβάνονται και νέα εντυπωσιακά χρώματα, όπως το Frontier Blue Pearl Metallic και το Cool Yellow Metallic. Στη βάση του καινούργιου Swift βρίσκεται η αναβαθμισμένη πλατφόρμα Heartec, την οποία η Suzuki αξιοποιεί από το 2014 και τη βοηθάει να διατηρήσει ακέραια τη φιλοσοφία της κατασκευής ενός supermini. Κόντρα στη «μανία» των κατασκευαστών να μεγαλώνουν τα αμαξώματα όσο περνάει ο καιρός, που ξεπερνούν εύκολα τα 4 μέτρα, το νέο Swift παρά την ανανεωμένη του όψη, δε μεγάλωσε, αφού με μήκος 3.860 χλστ. είναι ένα «τσικ» μικρότερο σε μήκος από πριν.
Σύγχρονο, άνετο και τεχνολογικά αναβαθμισμένο εσωτερικό
Με το που μπαίνεις στην καμπίνα, αντιλαμβάνεσαι άμεσα τη νέα αισθητική ταυτότητα του μοντέλου με μεγάλης έκτασης διαφοροποιήσεις. Η κυριότερη είναι αυτή του ταμπλό που άλλαξε ριζικά και πλέον παίρνει κλίση προς τον οδηγό. Στην πράξη τα μόνα στοιχεία που διατηρήθηκαν από το προηγούμενο μοντέλο είναι το τιμόνι, ο λεβιές των ταχυτήτων και οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Την παράσταση κλέβει η νέα υψηλής ευκρίνειας οθόνη των 9 ιντσών του infotainment (7 ιντσών πριν) όπου πλέον δεν είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα για λόγους χρηστικότητας. Υπάρχουν πολλές θύρες σύνδεσης / φόρτισης, ενώ το Suzuki Connect υποστηρίζει και ασύρματο Apple Car Play και Android Auto, στοιχεία απαραίτητα πλέον στις μέρες μας.
Η χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες, δεν θα λέγαμε ότι μας ενθουσίασε, όμως δείχνουν ανθεκτικά στη χρήση. Η διχρωμία στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών, προσδίδουν μια ευχάριστη πινελιά, συντελώντας θετικά στη γενικότερη εικόνα του εσωτερικού. Στα θετικά συγκαταλέγεται η συναρμογή και το φινίρισμα που ομολογουμένως είναι σε πολύ καλά επίπεδα με απουσία τριγμών και άλλων θορύβων. Οι χώροι για μικροαντικείμενα στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα μαζί με λίγους φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό ενισχύουν την πολύ καλή εργονομία. Μικρό ατόπημα πάντως στην εργονομία είναι το μικρό κενό πίσω από τα paddles (για χειρισμό του CVT στο manual) που «εγκλωβίζει» τα δάχτυλα των χεριών όταν ο οδηγός πιάσει το τιμόνι. Χωροταξικά, οδηγός/συνοδηγός και δύο ακόμα ενήλικα άτομα στο πίσω κάθισμα θα μετακινηθούν με άνεση, ενώ υπάρχει αρκετός αέρας για πόδια και κεφάλια των τελευταίων. Ο χώρος για τις αποσκευές με τα 265 λίτρα (ίδιος με πριν) θα εξυπηρετήσει επαρκώς τις καθημερινές ανάγκες, αλλά είναι σαφώς μικρότερων από ανταγωνιστικών μοντέλων. Όταν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, θα φτάσει τα 589-980 λίτρα για μεγαλύτερες απαιτήσεις μεταφοράς.
Αποδοτικός κινητήρας και μέγιστη ευκολία-οικονομία με το CVT
Διασκεδαστικό, ξεκούραστο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης
Στο δρόμο, η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της συνολικής ηχομόνωσης σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν το νέο μοντέλο. Λόγω της προσθήκης επιπλέον μονωτικού αφρού έχουμε και χαμηλά επίπεδα οχλήσεων από τον αέρα με πρόσθετα καλύμματα ακόμα και στο πάτωμα. Αν εξαιρέσουμε τον «κάποιο» θόρυβο από το CVT όταν ανεβαίνουν οι στροφές, πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο που χαίρεσαι να χρησιμοποιείς σε καθημερινή βάση αλλά και σε αποδράσεις εκτός πόλης. Η ρύθμιση της ανάρτησης, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός/ημιάκαμπτο άξονα πίσω και με αμορτισέρ μεγαλύτερης διαδρομής, είναι τέτοια που συνδυάζει μια ιδανική αναλογία άνεσης και κρατήματος. Θα θέλαμε λίγη περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα σίγουρα σε πιο γρήγορους ρυθμούς, αλλά αυτό θα είχε αντίκτυπο στη πολύ χαμηλή κατανάλωση. Tο τιμόνι «κόβει» εντυπωσιακά (μόλις 4,8 μέτρα κύκλος στροφής) χάρη στη νέα κρεμαγιέρα που είναι πιο άμεση και πιο γραμμική, ενώ είναι όσο βαρύ πρέπει. Στον τομέα της πέδησης, τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, κρίνονται ικανοποιητικά, ενώ διακρίνονται για την αίσθηση και την απόδοση τους, επωφελούμενα και από το χαμηλό βάρος του αμαξώματος των 957 κιλών. Συμπερασματικά, η επιλογή της αυτόματης έκδοσης του νέου Swift είναι ιδανική ως προς την ευκολία χρήσης αλλά και της μέγιστης οικονομίας σε καύσιμο που στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικό ατού.