Μια φορά κι έναν -όχι μακρινό- καιρό, η ηλεκτροκίνηση φάνταζε σαν τη λύση σε όλα τα προβλήματα των αυτοκινήτων, του περιβάλλοντος και της κοινωνίας ολάκερης. Οι εξελίξεις, ωστόσο, έχουν πάρει εντελώς αντίθετη τροπή. Κι όχι σε χώρες ή αγορές «της πλάκας», αλλά στην -οικονομικά και βιομηχανικά- μεγάλη και τρανή Γερμανία. Εκεί όπου τα προβλήματα «σκάνε» το ένα μετά το άλλο, προοικονομώντας λουκέτα σε εργοστάσια και εκατοντάδες χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με μελέτη της Prognos, όλη αυτή εμμονή με την ανέγερση νέων μονάδων παραγωγής αποκλειστικά για ηλεκτρικά, ο περιορισμός της δυναμικής σε άλλες για θερμικά μοτέρ και οι μετακινήσεις εργαζομένων μεταξύ τους, δυνητικά μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια 186.000 θέσεων μέχρι το 2035! Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην αποτυχία των νέων εργοστασίων, τα οποία πλέον βρίσκονται αντιμέτωπα με το φάσμα του κλεισίματος λόγω χαμηλής ζήτησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, δηλαδή, έριξαν δισεκατομμύρια στο χτίσιμο νέων ή τη μετατροπή υπαρχόντων εργοστασίων. Τώρα αναγκάζονται να εξετάζουν το κλείσιμο κάποιων εξ αυτών, επειδή τα EVs δεν πουλάνε. Οπότε, απλά και δυσάρεστα, οι περικοπές θέσεων εργασίας είναι η αναπόφευκτη συνέχεια.
Μάλιστα το «ψαλίδι» στο εργατικό δυναμικό αρκετές φορές ενδέχεται να μην περιορίζεται στα επίμαχα εργοστάσια. Προκειμένου να ισοσκελίσουν τις οικονομικές ζημιές, κάποιες εταιρίες δεν αποκλείεται να απολύσουν κόσμο και από υγιείς μονάδες παραγωγής (όχι μόνο ηλεκτρικών, αλλά και θερμικών μοντέλων), επειδή συνολικά οι προϋπολογισμοί δεν «βγαίνουν». Ή, στην καλύτερη, να δεχτούν περικοπές μισθών οι εργαζόμενοι, για να γλυτώσουν τις δουλειές τους. Οι επικεφαλής της VW ισχυρίζονται ότι πρέπει να γίνουν ριζικές κινήσεις, ώστε να πορευτεί σε ορισμένες δύσκολες στιγμές. Και οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να κάνουν κάποιες θυσίες βραχυπρόθεσμα, εάν θέλουν να έχουν οποιαδήποτε ελπίδα να διαφυλάξουν θέσεις εργασίας μακροπρόθεσμα. «Χρειαζόμαστε επειγόντως μείωση του κόστους εργασίας προκειμένου να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας. Αυτό απαιτεί συνεισφορά από το εργατικό δυναμικό», δήλωσε ο Arne Meiswinkel, επικεφαλής προσωπικού της εταιρίας, σύμφωνα με το Reuters.