Μια φορά κι έναν καιρό, η Γερμανία πρωτοστατούσε υπέρ των ηλεκτρικών. Οι επιδοτήσεις ήταν από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, οδηγώντας σε διαρκώς αυξανόμενες πωλήσεις, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές δήλωναν ότι θα βγάζουν μόνο EV… Ο τροχός, όμως, έχει γυρίσει για τα καλά. Ή καλύτερα, επιστρέφει εκεί που ήταν: στα θερμικά μοτέρ.
Τα στοιχεία πωλήσεων τον περασμένο μήνα τα λένε όλα για τη γερμανική αγορά, η οποία είδε τη ζήτηση για ηλεκτρικά να «γκρεμοτσακίζεται» κατά 69% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023! Μια μείωση που σχεδόν διπλασίασε εκείνη του Ιουλίου, όταν οι ταξινομήσεις νέων EV στη Γερμανία έγραψε -36,8%. Σε σχέση, δε, με τις αρχές του καλοκαιριού, η αύξηση στην κάμψη ξεπερνά το 50%! Ο Ιούνιος είχε κλείσει με -16%, για να περάσουμε στο σχεδόν -37% και τώρα στο -69%. Ολοφάνερο το μοτίβο που διαμορφώνεται στη γερμανική αγορά, η οποία μοιάζει να έχει γυρίσει εντελώς την πλάτη στα ηλεκτρικά. Στο μέχρι στιγμής σύνολο του έτους πάντως, το πρόσημο παραμένει θετικό. Το πολύ καλό πρώτο τρίμηνο κρατάει μόνο του τις πωλήσεις EV, για το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου, στο +12,7% συγκριτικά με πέρσι. Θέμα χρόνου είναι, όμως, να αλλάξει.
Φυσιολογικά και οι επιμέρους αριθμοί των κατασκευαστών που βασίζονται στα ηλεκτρικά, έχουν πάρει την κατιούσα. Η BYD, για παράδειγμα, βρίσκεται στο -38,1% από την αρχή του έτους, η Tesla στο -44,7% και η Nio στο –62,6%, ενώ η Lynk & Co πρακτικά τζάμπα διατηρεί αντιπροσωπείες εκεί καθώς οι πωλήσεις της έχουν ελαχιστοποιηθεί στο -97,7%! Η Lucid, αντίθετα, έχει βελτιώσει τα ποσοστά της κατά 53,6%, την ώρα που η μεγάλη έκπληξη φέρει το όνομα της Mitsubishi και ένα τρομερό +91,1% στη ζήτηση!