Νέο Dacia Bigster με XL χώρους για όλους (+video)

Τρία χρόνια μετά την παρουσίαση του πρωτοτύπου και λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα του νέου Dacia Duster, το αυτοκίνητο υπεύθυνο πίσω και από τα δύο μπαίνει στην παραγωγή. Το νέο Bigster είναι γεγονός, χαρίζοντας στη γαλλορουμανική εταιρία το πρώτο της πραγματικό C-SUV.

Εμφανισιακά, είναι σαν να αναρωτιόμαστε αν το αυγό έκανε την κότα ή το ανάποδο. Το πρωτότυπο Bigster έδωσε εν πολλοίς τις σχεδιαστικές κατευθύνσεις στο Duster MK3, το οποίο με τη σειρά του παρουσιάζει το Bigster παραγωγής. Τα δυο Dacia δεν διαφοροποιούνται στο ελάχιστο, καθώς επί της ουσίας το Bigster είναι η XL εκδοχή του Duster. To σημαντικά μεγαλύτερο μήκος διαχωρίζει τα δυο τους οπτικά, με το Bigster να φτάνει τα 4,57 μέτρα και να ξεπερνά το Duster για περισσότερο από 20 εκατοστά (4,34 μέτρα). To πλάτος φτάνει τα 1,81 μέτρα, το ύψος τα 1,66 μ. και το μεταξόνιο τα 2,7 μέτρα (2,66 μ. το Duster, κοινά νούμερα σε πλάτος-ύψος), για το πρώτο C-SUV της Dacia.

Ως τέτοιο, δεν προκαλεί εντύπωση πως οι ήδη πολύ καλοί χώροι του Duster, εκτοξεύονται στην κορυφή της κατηγορίας για το Bigster. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν με όλη τους την άνεση, άσχετα από το ύψος τους, μαζί με 667 λίτρα χώρου αποσκευών (517 λίτρα το δικίνητο Duster, 453 το τετρακίνητο). Κατά τα άλλα η εικόνα παραμένει ολόιδια, με οθόνη αφής 7 ή 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων (αναλόγως έκδοσης) και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών (στάνταρ). Κόντρα σε ό,τι περιμέναμε πάντως, το Bigster δεν διαθέτει τρίτη σειρά καθισμάτων. Σημειωτέον, το πρωτότυπο ήταν 7θέσιο.

Στα μηχανικά μέρη, Duster και Bigster αναμενόμενα μοιράζονται τα περισσότερα κινητήρια σύνολα – με τις κατάλληλες προσθαφαιρέσεις, βέβαια, λόγω του μεγαλύτερου και βαρύτερου παραστήματος στο δεύτερο. Ο τρικύλινδρος 1.0 TCe των 100 ίππων, ας πούμε, δεν προσφέρεται στο Bigster. Αντίθετα, η επιλογή LPG μεταφέρεται στον επίσης τρικύλινδρο, mild hybrid, 1.2 TCe των 140 ίππων (+10 άλογα συγκριτικά με το Duster). Iσχυρότερο εμφανίζεται και το Full Hybrid, που πλέον αποδίδει 155 ίππους (141 στο Duster) και κάνει πρεμιέρα γενικότερα στο Renault Group σε αυτά τα άλογα. Όπως και στο Duster, η μετάδοση αποτελείται από 6άρι χειροκίνητο ή 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη (6άρι στο Full Hybrid).

Get it on Google Play Download on the App Store