Ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει φέτος στους ελληνικούς δρόμους είναι μικρά SUV, μεταξύ των οποίων οι προτάσεις αγοράς είναι πολλές και απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό. Ανάμεσα σε αυτά εστιάσαμε σε τέσσερα B-SUV που πωλούνται σε προσιτές τιμές, μεταξύ 22.000 και 23.000 ευρώ, ενώ πρόκειται για ολοκληρωμένα μοντέλα με μοναδικά γνωρίσματα. Για παράδειγμα το Kona είναι το πιο μεγάλο από τα B-SUV, το Mokka παρουσιάζει πολύ ελκυστική εμφάνιση, το ανανεωμένο Captur διαθέτει κιτ LPG και το Vitara έχει τον πιο αποδοτικό κινητήρα.
Hyundai Kona
To εκσυγχρονισμένο Hyundai Kona Model Year 2025 προσφέρεται σε ακόμα πιο χαμηλές τιμές, από μόνο 22.990 ευρώ (με την έκπτωση των 1.300 ευρώ) στην πρώτη έκδοση 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid Premium. Ποσό χαμηλό με δεδομένο ότι πρόκειται για το πιο μεγάλο B-SUV της αγοράς, με διαστάσεις που ξεπερνούν ακόμα και κάποια μικρομεσαία SUV. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 12,3 ιντσών, πλοήγηση, σύστημα τηλεματικής Hyundai Bluelink, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, air condition, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.λπ. Συνολικά δίνει την αίσθηση C-SUV και σε καμία περίπτωση B-SUV, χάρη και στην ευρυχωρία του εσωτερικού του, όπου θα φιλοξενηθούν χωρίς πρόβλημα και οι πιο ψηλοί. Στην κορυφή της της κατηγορίας βρίσκεται και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 466 λίτρων. Ο αρχικός 1.000άρης turbo κινητήρας αποδίδει 100 PS και 200 Nm, επιταχύνει το Kona στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ., η τελική φτάνει τα 169 χλμ./ώρα, η μεικτή (εργοστασιακή) κατανάλωση είναι 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 123 γρ./χλμ.
Opel Mokka
Η Opel καθιστά πολύ πιο προσιτή την απόκτηση του νέου Mokka, μέσω των μειωμένων του τιμών. Συγκεκριμένα το αρχικό Mokka 1.2 Turbo 100 hp Edition προσφέρεται από μόνο 22.900 ευρώ. Ο βασικός του εξοπλισμός δεν παρουσιάζει ελλείψεις, περιλαμβάνοντας 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών, αυτόματη λειτουργία προβολέων, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας και 17άρες ζάντες αλουμινίου. Το μοντέρνο εσωτερικό του διακρίνεται για τη στιβαρή του κατασκευή και τη χρήση τμημάτων μαλακής υφής. Οι χώροι καλύπτουν τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων επιβατών, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 350 λίτρα. Ο 1.200άρης turbo των 100 ίππων και 205 Nm επιταχύνει το μικρό SUV από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 188 χλμ./ώρα. Η Opel ανακοινώνει συνδυαστική κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 117 γρ./χλμ.
Renault Captur
Το ανανεωμένο Renault Captur είναι εδώ με πλήθος νέων χαρακτηριστικών, ενώ το λανσάρισμά του ξεκινά με έκπτωση 2.000 ευρώ. Εκτός από το νέο μπροστινό μέρος του και τις πιο αθλητικές γραμμές, το νέο μοντέλο διαθέτει μια πιο κομψή, πιο premium αισθητική συνολικά. Με το δημοφιλές κινητήριο σύνολο ECO-G 100 (βενζίνης-LPG) κοστίζει από 21.950 ευρώ με το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, πίνακας οργάνων 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 10,4 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, air condition, αισθητήρες φώτων και συρόμενο πίσω κάθισμα 60/40. Το ECO-G μηχανικό σύνολο αποδίδει με το υγραέριο 100 ίππους και 170 Nm, ενώ με εργοστασιακή μεικτή κατανάλωση 7,6 λτ./100 χλμ. και μέση τιμή LPG 0,856 ευρώ/λτ. τα 100 χλμ. στοιχίζουν 6,5 ευρώ. Με το LPG επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13 δλ., φτάνει τα 173 χλμ./ώρα τελικής και εκπέμπει 120 γρ./χλμ. CO2. Με την επιλογή της βενζίνης έχει ισχύ 90 PS και 160 Nm, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 14,3 δλ., η τελική σταματά στα 168 χλμ./ώρα και η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 6,1 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 137 γρ./χλμ. To Captur ξεχωρίζει ακόμα για το πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό του με τους άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (396-528 λτ. ανάλογα με τη θέση του πίσω συρόμενου καθίσματος).
Suzuki Vitara
To πολύ δημοφιλές Vitara εκκινεί από μόνο 20.580 ευρώ και είναι το πιο δυνατό SUV με υβριδική τεχνολογία σε αυτά τα λεφτά. Στην αρχική έκδοση GL περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών, υπηρεσία τηλεματικής Suzuki Connect, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Στο επόμενο επίπεδο εξοπλισμού GL+ των 22.480 ευρώ προστίθενται πίσω φιμέ κρύσταλλα, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα, εμπρός υποβραχιόνιο, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου και σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας -μεταξύ άλλων. Το Vitara με καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ενήλικων επιβατών μαζί με τις αποσκευές τους (πορτ μπαγκάζ των 368 λίτρων). Σημείο αναφοράς αποτελεί ο turbo τετρακύλινδρος κινητήρας 1.4 Boosterjet 48V Hybrid. Το μοτέρ βενζίνης έχει ισχύ 129 PS και 235 Nm, ενώ η ηλεκτρογεννήτρια προσφέρει επιπλέον έως 17 άλογα και 50 Nm, ενισχύοντας το τράβηγμα και την ελαστικότητα. Το Vitara επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα, η μεικτή πραγματική κατανάλωση είναι 7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 119 γρ./χλμ.