Οι περισσότεροι οδηγοί μετακινούνται κυρίως στα αστικά κέντρα, όπου τις περισσότερες μέρες του χρόνου η κίνηση είναι αυξημένη. Ωστόσο, και στις πιο χαλαρές συνθήκες, τα «σταμάτα-ξεκίνα» είναι αναπόφευκτα, όπως και οι αυξομειώσεις ταχύτητας. Οπότε σε κάθε περίπτωση ο οδηγός δεν γλιτώνει το πεντάλ του συμπλέκτη και τις αλλαγές σχέσεων στο σασμάν. Μήπως ήρθε η ώρα για αλλαγή του παλιού -και κουραστικού- αυτοκινήτου, με ένα νέο supermini, εφοδιασμένο με όλο το σύγχρονο εξοπλισμό και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων; Ναι, αλλά ποιο; Εμείς επιλέξαμε και προτείνουμε τρία μικρά χάτσμπακ με διαφορετικές τεχνολογίες και κοινό στοιχείο το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόκειται για το αμιγώς βενζίνης Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 hp 7DCT, το νέο Opel Corsa 1.2 Turbo 48V Hybrid 100 hp eDCT6 και το φουλ υβριδικό MG3 Hybrid+ 1.5 195 hp.
Hyundai i20
To ανανεωμένο i20 1.0 T-GDI 100 hp 7DCT MY25 ξεκινά από τις 20.590 ευρώ (με την τρέχουσα έκπτωση των 600 ευρώ), τιμή που είναι χαμηλότερη από όλα τα supermini με turbo κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο. Ο εξοπλισμός από την αρχική έκδοση Exclusive προσφέρει πρακτικά τα πάντα, όπως τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, infotainment με οθόνη 10,25 ιντσών, πλοήγηση και το σύστημα τηλεματικής Hyundai BlueLink, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition κ.λπ., συν 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων.
Ο 1.0 λτ. τούρμπο κινητήρας και το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη συνδυάζονται ιδανικά. Οι 100 ίπποι και τα 200 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. περνούν με ομαλό τρόπο στο δρόμο, ενώ ο οδηγός μπορεί να αλλάξει και χειροκίνητα ταχύτητες με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω ή κάτω. Επίσης, έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Comfort, Eco και Sport μέσω του Drive Mode. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,1 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, με μεικτή πραγματική κατανάλωση κοντά στα 7,0 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 119 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Πολύ καλό και στο δρόμο το Hyundai i20, αξιοποιώντας την σχετικά σφιχτή (αλλά όχι κουραστική) ρύθμιση των αναρτήσεων, εμφανίζοντας μικρές κλίσεις, στιβαρό πάτημα και υψηλού επιπέδου κράτημα. Εξαιρετικά τα πηγαίνει και το εσωτερικό του i20 από πλευράς χώρων, όπου θα βολευτούν τέσσερις ενήλικες μεγάλου αναστήματος, έχοντας στη διάθεσή τους 352 λίτρα για τις αποσκευές.
Opel Corsa
Το νέο Corsa 1.2 Turbo Hybrid 100 hp eDCT6 προσφέρεται τώρα με έκπτωση 1.500 ευρώ και τιμή από 22.600 ευρώ στην έκδοση Edition Pack. Περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, οθόνη αφής 10 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, LED προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου κ.λπ. Επίσης, συνοδεύεται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση. Στα σημεία αναφοράς ανήκει το υβριδικό σύνολο 48V. Αποτελείται από το νέο turbo μοτέρ 1.2 λτ. κύκλου Miller των 100 ίππων και 205 Nm, τον ηλεκτροκινητήρα των 28 ίππων και 55 Nm, την μπαταρία ιόντων λιθίου καθαρής χωρητικότητας 432 Wh και το νέο εξηλεκτρισμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων eDCT6. Σε αστικές συνθήκες μπορεί να κινείται ακόμα και πάνω από 50% ηλεκτρικά, πετυχαίνοντας κατανάλωση κοντά στα 4 λτ./100 χλμ. ή 5,7 λτ./100 χλμ. σε μεικτή χρήση με 101 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Το νέο Opel Corsa Hybrid επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ., ενώ οι εναλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται ομαλά και άμεσα (και με τα paddles στο τιμόνι).
Ο οδηγός του νέου Corsa Hybrid αισθάνεται αμέσως τη στιβαρότητα του αυτοκινήτου, με τις αναρτήσεις του να ταιριάζουν επιτυχημένα την άνεση με το κράτημα. Το δημοφιλές supermini περνά με μαλακό τρόπο πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων και παρουσιάζει σίγουρο κράτημα σε διαδρομές με στροφές. Με την επιλογή Sport (διαθέτει ακόμα τα Drive Modes Eco και Normal), το τιμόνι βαραίνει και το γκάζι αποκτά αμεσότερη απόκριση, ικανοποιώντας περισσότερο όσους θέλουν να κινηθούν πιο σβέλτα. Βέβαια, πρωταρχικός σκοπός του αυτοκινήτου είναι να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο άνετες διαδρομές, κάτι που το πετυχαίνει και με τους καλούς χώρους που διαθέτει στο γεροδεμένης κατασκευής εσωτερικό του, για επιβάτες και αποσκευές (309 λίτρα πορτ μπαγκάζ).
MG3 Hybrid+
H MG με το νέο μικρό και full hybrid MG3 Hybrid+ φέρνει νέα δεδομένα, αφού διατίθεται σε πολύ χαμηλή τιμή με όλα αυτά που προσφέρει. Συγκεκριμένα εκκινεί από μόλις 19.950 ευρώ και είναι το οικονομικότερο φουλ υβριδικό της αγοράς και μάλιστα με συνδυαστική ισχύ 195 ίππων. Ο δυνατός ηλεκτροκινητήρας των 136 PS και 250 Nm αντιμετωπίζει εύκολα την οδήγηση με υψηλό φορτίο και την επιτάχυνση, ενώ το μοτέρ βενζίνης των 1.5 λτ. κύκλου Atkinson με τους 102 ίππους και 128 Nm αναλαμβάνει να αναπληρώσει την ισχύ σε υψηλότερες ταχύτητες και να φορτίσει την μπαταρία. Το MG3 Hybrid+ με το υβριδικό κιβώτιο 3 ταχυτήτων επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ. και καταναλώνει σε μεικτή χρήση 5,4 λτ./100 χλμ., ενώ με 100 γρ./χλμ. CO2 απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Την αυξημένη άνεση στην οδήγηση, ενισχύει με τη σειρά της και η ιδιαίτερα «απορροφητική» ανάρτηση, η οποία αμβλύνει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες των δρόμων. Παράλληλα, ο οδηγός θα νιώσει αμέσως οικεία στο εσωτερικό του MG3 Hybrid+, χάρη στην πολύ καλή εργονομία και το μινιμάλ σχεδιασμό του ταμπλό. Το αυτοκίνητο καλύπτει τις ανάγκες των επιβατών και σε χώρους, καθώς υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια όλων των φιλοξενούμενων, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 293 λίτρων είναι λίγο πιο μεγάλο από άλλων full hybrid supermini. Στον εξοπλισμό της πρώτης έκδοσης Excite ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας – μεγάλης σκάλας φώτων, ψηφιακό καντράν 7 ιντσών, οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, πλοήγηση, αυτόματος κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Πρόσθετα στο MG3 Hybrid+ παρέχονται 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, 7 χρόνια δωρεάν έλεγχος οχήματος και 7 χρόνια οδική βοήθεια.