Η MG πραγματοποιεί «χειρουργικά» χτυπήματα στις δημοφιλέστερες κατηγορίες της αγοράς. Στα SUV, ας πούμε, διαπρέπει με το ZS. Στα ηλεκτρικά, έχει το MG4 να πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Υπήρχε πιθανότητα να άφηναν οι Κινέζοι τα σουπερμίνι; Το νέο MG3 έρχεται να δώσει την πιο ηχηρή απάντηση, μαζί με μια τιμή που όμοιά της δεν υπάρχει με αυτή την απόδοση και κινητήρα.
To φουλ υβριδικό μικρό χάτσμπακ της MG ανοίγει τον ελληνικό τιμοκατάλογο στις 20.450 ευρώ, οι οποίες γίνονται 19.950 ευρώ με την έκπτωση λανσαρίσματος των 500 ευρώ. Και χωρίς αυτή, βέβαια, το MG3 Hybrid+ προσφέρει με τεράστια διαφορά τα φθηνότερα 200 -παρά κάτι- άλογα (195 για την ακρίβεια) της αγοράς! Ο εξοπλισμός είναι πλήρης από τη βασική έκδοση Excite, περιλαμβάνοντας -μεταξύ άλλων- γεμάτο πακέτο συστημάτων ασφαλείας (ενεργό cruise control, αυτόματο φρενάρισμα, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας φώτων, διατήρηση λωρίδας και άλλα), αυτόματο κλιματισμό, navigation και κάμερα οπισθοπορείας. Οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και το keyless entry προστίθενται στην επόμενη Exclusive (21.950 ευρώ, 21.450 με την έκπτωση), ενώ η κορυφαία Luxury των 23.450 ευρώ (22.950 με την έκπτωση) προσφέρει ακόμα LED φωτιστικά σώματα, κάμερα 360 μοιρών, καθίσματα από ecoleather και ειδοποίηση πίσω διερχόμενων οχημάτων. Μέσα σε όλα, το πρόγραμμα Triple 7 φροντίζει να λύσει τυχόν έγνοιες για εγγύηση, οδική βοήθεια και τεχνικούς ελέγχους, με 7 χρόνια δωρεάν παροχών και στις τρεις κατηγορίες!
Δυναμικό μπροστά, ήπιων τόνων γενικά
Ο μικρότερος εκπρόσωπος της MG ξεχωρίζει αρχικά για το σφηνοειδή του σχεδιασμό, με το μυτερό ρύγχος α λα MG4, την πολύ πλατιά μάσκα, τα τριγωνικά φώτα και τα έντονα νεύρα που διατρέχουν το καπό και τα πλευρικά του τμήματα. Στο πλάι διακρίνεις τις ανάγλυφες επιφάνειες, αλλά στο πίσω μέρος οι σχεδιαστές προτίμησαν μια πιο ουδέτερη μορφή. Όχι ότι είναι άσχημο, απλά παρα-είναι ήπιων τόνων και τυποποιημένο, ειδικά όταν κάνεις τη σύγκριση με το μπροστινό. Γενικά, το Hybrid+ δεν δείχνει πουθενά ότι έχει σχεδόν 200 άλογα από κάτω, με μεγάλο ρόλο σε αυτή τη ντροπαλότητα να παίζουν οι μικροί τροχοί.
Συνήθως γκρινιάζουμε για τις μεγάλες ζάντες και τα φαρδιά χαμηλοπρόφιλα λάστιχα στα καινούργια αυτοκίνητα (λόγω των δρόμων με τις άπειρες ανωμαλίες), αλλά το MG3 Hybrid+ κάνει τη διαφορά. Εδώ έχουμε το αντίθετο, καθώς οι 16άρες ζάντες και το 55άρι προφίλ των ελαστικών «χάνονται» στη λαμαρίνα. Το μέγεθος των θόλων «φωνάζει» για 17άρες με 45άρι προφίλ, ειδικά όταν συμπεριλάβουμε και τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Το μήκος των 4.113 χλστ. κατατάσσει το MG3 Hybrid+ ως το πιο μακρύ μοντέλο της κατηγορίας, ενώ παράλληλα διαθέτει αρκετό πλάτος (1.797 χλστ.) και ύψος (1.502 χλστ.), την ώρα που το μεταξόνιο των 2.570 χλστ. βρίσκεται στο μέσο όρο των σουπερμίνι.
Μοντέρνο και κομψό εσωτερικά με πολύ καλή συναρμογή
Η καμπίνα επιβατών σε καλωσορίζει με δυο οθόνες και ένα flat bottomed τιμόνι, αλλά δυστυχώς, χωρίς ρύθμιση σε απόσταση. Παρόλα αυτά δεν δυσκολεύεσαι ιδιαίτερα να βρεις καλή θέση οδήγησης, έχοντας μπροστά σου ένα μίνιμαλ ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών. Ευχάριστη αλλαγή σε σχέση με τα πελώρια καντράν, που τοποθετούνται κατά κύματα στα νέα τετράτροχα. Η οθόνη των 10,25 ιντσών για το infotainment είναι σε λογικές διαστάσεις, διακρινόμενη για την ευχρηστία, την ευκρίνεια και την καλή ποιότητα των γραφικών της.
Από πλευράς ποιότητας υλικών, έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό, στα πάνελ των θυρών και σε διάφορες επιμέρους επιφάνειες. Τα νιώθεις γεροδεμένα, τα βλέπεις ότι δεν κάνουν «τσικ» όταν τα δοκιμάζεις, δεν τα ακούς να παράγουν τριγμούς όταν περνάς από ανωμαλίες. Μια μικρή μόνο λωρίδα στη μέση του ταμπλό είναι επενδυμένη με συνθετικό δέρμα, διακοσμημένο με πορτοκαλί ραφές. Αντίστοιχα υλικά συναντώνται στα καθίσματα, στα υποβραχιόνια των θυρών και στο κεντρικό υποβραχιόνιο. Πολύ καλή αίσθηση/εικόνα και από τον εύχρηστο περιστροφικό διακόπτη για το κιβώτιο ταχυτήτων.
Στους χώρους τώρα, δεν μένεις παραπονεμένος, αλλά περιμένεις κάτι παραπάνω βάσει εξωτερικών διαστάσεων. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν, αρκεί το ύψος να μην ξεπερνά πολύ τα 1,8 μ. Διαφορετικά τα πόδια των πίσω θα έρθουν σε -ελαφριά, είναι η αλήθεια- επαφή με τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, ενώ μπορεί να συναντηθεί και το κεφάλι με τον «ουρανό» σε κάποια αναπήδηση. Από την πλευρά του συνοδηγού, ο θόλος από τον τροχό εισχωρεί και περιορίζει κάπως το ωφέλιμο πλάτος χαμηλά στα πόδια. Μεγαλύτερο θα περίμενες και το πορτμπαγκάζ, κρίνοντας από τα 4,1+ μέτρα μήκους. Τα 293 λίτρα είναι μέτρια (προς χαμηλή) επίδοση, δίχως να τα βοηθά ούτε το μικρό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ, ούτε το ψηλό κατώφλι. Εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι η πλάτη στο πίσω κάθισμα είναι ενιαία και όχι διαιρούμενη. Κάτω από το δάπεδο είναι τοποθετημένη η μπαταρία των 12V, γιατί προφανώς δεν χώραγε μαζί με το βενζινοκινητήρα και το ηλεκτρικό μοτέρ.
Άλλο επίπεδο επιδόσεων και κατανάλωσης, εφόσον είναι φορτισμένη η μπαταρία
Περνάμε στον απόλυτο πρωταγωνιστή και μεγάλο προσόν του MG3 Hybrid+: το υβριδικό σύνολο. Ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.500άρης βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson 102 ίππων και 128 Nm ροπής, συνεργάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων και 250 Nm. Ο συνδυαστικός αριθμός αλόγων που φτάνουν στους εμπρός τροχούς, μέσω του 3τάχυτου αυτόματου κιβωτίου είναι 195 PS. Το MG3 Hybrid+ είναι το μέγιστο «sleeper», που λένε κι οι Άγγλοι, καθώς κάτω από το διακριτικό αμάξωμα κρύβονται επιταχύνσεις που προκαλούν ψυχολογικά, σε οδηγούς εμβληματικών κουπέ 200 παρά κάτι ίππων από τα 90’s-00’s… Η MG ανακοινώνει 8,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ για 80-120 χλμ./ώρα αρκούν μόλις 5,0 δλ. Το MG3 «σκοτώνει και δεν πληρώνει», βάζοντας στα ανωτέρω απίθανα νούμερα μια μέση κατανάλωση 5,4 λίτρων/100 χλμ. και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Σε αστική χρήση και με λίγη προσοχή στο άφημα – πάτημα γκαζιού, ο οδηγός μπορεί να δει στο trip computer και ένα λίτρο πιο κάτω κινούμενος και ηλεκτρικά.
Η μεγάλης χωρητικότητας -για full hybrid- μπαταρία των 1,83 kWh που τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, επί της ουσίας αποτελεί την καρδιά όχι μόνο του ηλεκτροκινητήρα, αλλά ολόκληρου του συστήματος. Όταν είναι φορτισμένη, τότε πράγματι υπάρχουν στιγμές που δεν πιστεύεις τι οδηγείς με κόστος κάτω από 20.000 ευρώ. Άδεια, όμως, σε αφήνει σχεδόν με μισό μοτέρ. Συγκεκριμένα με το θερμικό μισό των 102 ίππων, οι οποίοι πέρα από την κίνηση των 1.285 κιλών καλούνται να φορτίζουν ταυτόχρονα τη μπαταρία. Σε αυτές τις συνθήκες, αναμενόμενα η κατανάλωση μπορεί να ξεπεράσει και τα 8 λίτρα/100 χλμ. Η μπαταρία θα αδειάσει μόνο σε έντονη και συνεχόμενη πίεση, όπως για παράδειγμα σε μια ορεινή ανηφορική στριφτερή διαδρομή, ή σε ευθείες με φουλ γκάζι, όπου δεν θα γίνει ανάκτηση ενέργειας.
Εξαιρετικά άνετο, αδικείται στις στροφές από μικρά λάστιχα – ζάντες
Από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών, το πρώτο που σε κερδίζει είναι η ησυχία και η άνεση. Ακόμα κι όταν ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, κινώντας παράλληλα το αυτοκίνητο, τα ντεσιμπέλ που εισέρχονται στην καμπίνα παραμένουν σε εντυπωσιακά χαμηλή στάθμη. Η ανάρτηση απορροφά εξαιρετικά ανωμαλίες και μπαλώματα, κρατώντας μεταξύ αυτής και του πλαισίου τις αναταράξεις. Η αίσθηση που λαμβάνεις από το MG3 Hybrid+ εύκολα παραπέμπει σε κορυφαίο μικρομεσαίο, φτάνοντας σε κλίμακες… λιμουζίνας όταν λειτουργεί μόνο ο ηλεκτροκινητήρας (μέχρι τα 60 χλμ./ώρα, ως τα 80 χλμ./ώρα όταν τον φορτίζει ο 1.5 λτ).
Ανάλογα αποθεωτικά σχόλια θα λάμβανε και υπό πίεση, αν είχε διαφορετικούς τροχούς. Οι 16άρες ζάντες, το 195άρι πέλμα και το 55άρι προφίλ (15άρες με λάστιχα 185/65 στη βασική έκδοση) φυσιολογικά δυσκολεύονται με τόση δύναμη, αναγκάζοντας το μπροστινό να ανοίγει την τροχιά του σχετικά εύκολα. Κι είναι πραγματικά κρίμα, γιατί το σετάρισμα της ανάρτησης ακροβατεί ιδεατά μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Οι κλίσεις είναι λίγες, η φόρτιση των εξωτερικών αμορτισέρ δουλεμένη, το πώς «κάθεται» στο δρόμο επίσης. Το μόνο που χρειάζεσαι, είναι απλά παραπάνω πρόσφυση από τα πατούμενα (ιδανικά 205 ή 215/45/17, κι ας χάσει λίγο σε άνεση). Και καλύτερη στήριξη από το κάθισμα, μιας και όταν πιέζεις στις στροφές βάζεις κόντρα με τα γόνατα, ακόμα και με τους ώμους πάνω στην πόρτα.
Το τιμόνι, αντίθετα, ικανοποιεί με την αίσθηση, την ακρίβεια και το βάρος του. Σου δίνει να καταλάβεις πότε είναι έτοιμα να εγκαταλείψουν τα εμπρός λάστιχα, δίνοντάς σου και τη δυνατότητα για παιχνίδι με τα πίσω. Πολύ καλά και τα φρένα σε απόδοση, υποβοηθούμενα από την εξίσου αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας. Μόνο καλύτερη αίσθηση από το πεντάλ θα ζητήσεις, ελέω «ξύλινης» ανταπόκρισης στο άγγιγμα του ποδιού.