Προ των πυλών βρίσκεται το λανσάρισμα του νέου Suzuki Swift στην Ελλάδα, το οποίο θα είναι διαθέσιμο από τον ερχόμενο Απρίλιο. Μέχρι στιγμής το μόνο στοιχείο που έχει ανακοινωθεί από την ελληνική αντιπροσωπεία είναι η αρχική τιμή των 18.450 ευρώ, αλλά δίχως να γίνεται γνωστός ο εξοπλισμός και ο τιμοκατάλογος της υπόλοιπης γκάμας.
Παραμένει κόμπακτ εξωτερικά – πιο μοντέρνο μέσα
Ωστόσο δόθηκαν στη δημοσιότητα τα πλήρη χαρακτηριστικά του νέου ιαπωνικού supermini, όπως είναι επιδόσεις, κατανάλωση, CO2 κ.λπ. Το νέο Swift διατηρεί τη φιλοσοφία του προκατόχου του σε αρκετούς τομείς, αλλά σε πιο εκσυγχρονισμένη μορφή σε όλα τα επίπεδα. Εξωτερικά διακρίνεται από τις πολλές διαδοχικές καμπύλες επιφάνειες, τα αιχμηρά φώτα και την ίδια σχεδόν γραμμή της οροφής με πριν, όμως οι χειρολαβές των πίσω θυρών μεταφέρθηκαν στις πόρτες. Από πλευράς διαστάσεων το νέο Swift έχει μήκος 3.860 χλστ. (3.845 χλστ. το προγενέστερο), πλάτος 1.735 χλστ., ύψος 1.485 χλστ. (1.520 χλστ. το 4WD) και μεταξόνιο 2.450 χλστ. Ουσιαστικά κρατά το κόμπακτ αμάξωμα προς όφελος της ευελιξίας και του χαμηλού βάρους (από 994 κιλά)
Το νέο Swift βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα Heartect, η οποία εξασφαλίζει μειωμένο βάρος και αυξημένη ακαμψία. Η Suzuki έχει προβεί σε διάφορες βελτιώσεις, ενώ λήφθηκαν διάφορα μέτρα για τη μείωση του θορύβου, των κραδασμών και της τραχύτητας. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στην αεροδυναμική, από καλύμματα στο δάπεδο του αυτοκινήτου και αεροτομές, έως και τον σχεδιασμό των ζαντών. Επιπλέον, τα ελαστικά τελευταίας τεχνολογίας προσφέρουν 15 τοις εκατό χαμηλότερη αντίσταση κύλισης από αυτά που τοποθετήθηκαν στο προηγούμενο μοντέλο.
Σημαντικά αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Swift, αφού τα μόνα στοιχεία που διατηρήθηκαν από το προγενέστερο μοντέλο είναι το τιμόνι, οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα – καθρέπτες και ο λεβιές των ταχυτήτων. Ευχάριστη νότα αποτελεί η διχρωμία στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών. Στο κέντρο κυριαρχεί η νέα οθόνη των 9 ιντσών του Infotainment, έναντι την 7άρα που ήταν ενσωματωμένη πριν χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα. Οι χώροι των επιβατών είναι καλοί, όπως το πορτ μπαγκάζ παραμένει μικρό με τα 265 λίτρα (ίδιο με πριν).
Ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση και CO2
Το νέο Swift εφοδιάζεται ξανά με 1.200άρη ατμοσφαιρικό υβριδικό κινητήρα, όμως «έχασε» έναν κύλινδρο, αφού πλέον το νέο μοτέρ είναι 3κύλινδρο. Το νέο μηχανικό σύνολο Z12E εμφανίζει ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2, χάρη στις αλλαγές που έγιναν στην εισαγωγή, στο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και στην ανακύκλωση των καυσαερίων. Σύμφωνα με τη Suzuki, το νέο Swift με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο καίει 4,4 λτ./100 χλμ. βενζίνη και εκπέμπει 98 γρ./χλμ. CO2 (έναντι 4,7 λτ./100 χλμ. και 106 γρ./χλμ.). Το νέο μηχανικό σύνολο αποδίδει 82 ίππους και 112 Nm ροπής (107 Nm πριν), εξασφαλίζοντας γρηγορότερη επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ., από 13,1 δλ. το προγενέστερο Swift. Επιπρόσθετα λαμβάνει έξτρα στιγμιαία δύναμη 60 Nm και 3 ίππων από το 12V Mild Hybrid. Τέλος, θα είναι διαθέσιμο με CVT κιβώτιο ταχυτήτων και με τετρακίνηση Allgrip με το χειροκίνητο 5άρι σασμάν.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 |
Ταχύτητες | 5/CVT/5 Allgrip |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 82/5.700 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 112/4.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,5/11,9/- |
Τελική (χλμ./ώρα) | 165/170/160 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 4,4/4,7/4,9 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 98/106/110 |
Βάρος (κιλά) | 994/1.032/1.070 |