Τους πιο ικανοποιημένους κατόχους έχουν τα αυτοκίνητα που προέρχονται από Ευρωπαίους κατασκευαστές, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας από τη J.D. Power, καταλαμβάνοντας τις 7 από τις 10 πρώτες θέσεις της κατάταξης.
Ο δείκτης ικανοποίησης της έρευνας αναλύει τα δεδομένα από τις αναφορές πελατών στις Η.Π.Α., καταγράφοντας και κατανέμοντας ποσοστιαία τα αποτελέσματα σε επιμέρους κατηγορίες. Προσωπικό/εγκαταστάσεις/ιστότοπος αντιπροσωπείας, ταχύτητα διεκπεραίωσης διαδικασιών, χρόνος παράδοσης αυτοκινήτου, ευχέρεια διαπραγμάτευσης τιμής και αριθμός ετοιμοπαράδοτων είναι μερικοί από τους τομείς που αξιολογούν οι καταναλωτές, για ένα μέγιστο σκορ που φτάνει τους 1.000 πόντους. Ο μέσος όρος ανέβηκε φέτος στους 793 πόντους, από τους 786 που ήταν πέρσι, ενώ ανάλογη αύξηση σημείωσαν οι premium μάρκες (813/1000 από 806).
Εκεί όπου επέστρεψε στην κορυφή η Porsche, έπειτα από το περσινό διάλειμμα που έκανε αφήνοντας την πρωτιά στην Alfa Romeo. Η φίρμα από το Τσουφενχάουζεν βελτίωσε το σκορ της κατά 9 μονάδες, φτάνοντας φέτος στους 840 βαθμούς και παίρνοντας άνετα την πρώτη θέση, μπροστά από την Infiniti (832 πόντοι). Η ιαπωνική εταιρία ανέβηκε σημαντικά το 2023, πετυχαίνοντας 20 παραπάνω πόντους και ανεβαίνοντας 3 θέσεις σε σχέση με το ’22. Στη ουσία έκανε ό,τι η Alfa Romeo πέρσι, η οποία με τη σειρά της έπεσε λίγο (824 βαθμοί από 833) αλλά κατάφερε να μείνει στο βάθρο, έστω στην τρίτη από την πρώτη θέση.
Θεαματική άνοδο 32 μονάδων και 8 θέσεων κατέγραψε η Volvo, που έφτασε τους 820 πόντους και μέχρι την 5η θέση φέτος ενώ πέρσι ήταν προτελευταία! Το ακριβώς αντίθετο δρομολόγιο έκανε η Lexus, που σημείωσε κάμψη 11 μονάδων (808 από 819) και 7 θέσεων, πέφτοντας από την 3η στην 12η και κάτω από το μέσο όρο. Εντύπωση προκαλεί το δεύτερο σερί αρνητικό αποτέλεσμα της Genesis, που είθισται να πρωταγωνιστεί σε έρευνες ποιότητας και αξιοπιστίας. Η ικανοποίηση πελατών εξελίσσεται σε «κρυπτονίτη» της premium κορεατικής φίρμας, άσχετα που βελτίωσε την εικόνα της κατά 11 πόντους (756 από 745).
Στους mainstream κατασκευαστές τώρα, η Buick διατήρησε τα σκήπτρα και σχεδόν ακέραια επίδοση (824 πόντους από 825). Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η GMC (821) και στην τρίτη η Chevrolet (812), αλλά όλες τις εντυπώσεις γενικά, από premium και μη κατασκευαστές, κερδίζει η Mitsubishi. Οι Ιάπωνες πέρσι δεν ήταν καν στην πρώτη 16άδα, για να εκτιναχτούν φέτος στην τέταρτη θέση και ισόβαθμοι με την τρίτη Chevy! Ανάλογο κατόρθωμα και από τη MINI, η οποία επίσης το ’22 ήταν στο «πουθενά» και το ’23 μπήκε στην πρώτη δεκάδα (8η με 802 πόντους). Μικρότερη, αλλά σημαντική, βελτίωση για τη VW, που φέτος πέρασε τον πήχη του μέσου όρου με τους 14 παραπάνω πόντους που συγκέντρωσε (792 από 778).
Toyota, Honda, Hyundai και Kia, αντίθετα, παρέμειναν στα χαμηλά, βελτιώνοντας όμως όλες τις επιδόσεις τους. Καλύτερες μεταξύ των η Hyundai, που απογείωσε τα ποσοστά της κατά 41 μονάδες (779 από 758) και ανέβηκε 5 θέσεις.