Δοκιμή Honda Jazz e:HEV 122 PS

Το τέταρτης γενιάς Jazz που παρουσιάστηκε το 2020, αποτέλεσε το πρώτο Honda που διατέθηκε στην Ευρώπη αποκλειστικά ως υβριδικό. Πλέον η γκάμα της ιαπωνικής μάρκας απαρτίζεται μόνο από full hybrid (e:HEV) μοντέλα και το αμιγώς ηλεκτρικό Honda e. Μετέπειτα θα προστεθούν τα νέα ZR-V, CR-V και το 100% ηλεκτρικό e:Ny1. Τώρα, ο πρωτεργάτης των Honda e:HEV, το Jazz εμφανίζεται «φρεσκαρισμένο» και με πολλές αλλαγές στα μηχανικά μέρη, στο αμάξωμα, στο εσωτερικό και με αναβαθμισμένες τεχνολογίες.

Το ανανεωμένο Jazz e:HEV διατίθεται όπως πριν και στο Crosstar, ενώ απέκτησε τη νέα σπορτίφ εκδοχή Advance Sport με δυναμικά χαρακτηριστικά σε εμφάνιση και σε οδική συμπεριφορά. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 27.500 ευρώ στο Elegance (καταργήθηκε η βασική Comfort) με φουλ στάνταρ εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα (βλ. παρακάτω πίνακα).

Εμφανώς πιο κομψό και δυναμικό

Οι σχεδιαστικές αλλαγές που έγιναν στο ανανεωμένο Jazz e:HEV, του χάρισαν πιο κομψή εμφάνιση με διακριτικούς τόνους δυναμισμού. Ο νέος μπροστινός προφυλακτήρας ενσωματώνει μεγαλύτερη κεντρική εισαγωγή αέρα και νέους πλαϊνούς αεραγωγούς. Νέα είναι η μάσκα με το πλαίσιο σε σχήμα ρόμβων, η οποία πλαισιώνεται με τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα. Στο πλάι, τα πλαίσια των παραθύρων και οι επενδύσεις στις κολόνες υιοθετούν ένα πιο κομψό ματ μαύρο φινίρισμα, ενώ νέος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας με το μαύρο κάτω τμήμα που παραπέμπει σε Crossover. Από πλευράς διαστάσεων, το ανανεωμένο Jazz είναι μακρύτερο κατά 44 χιλιοστά λόγω των νέων προφυλακτήρων (4.089 χλστ. έναντι 4.044 χλστ.). Το πλάτος, ύψος και μεταξόνιο παρέμειναν στα 1.694, 1.526 και 2.517 χλστ. αντίστοιχα.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό με κορυφαία πρακτικότητα

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Honda Jazz e:HEV οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές και ανάλογα την έκδοση αφορούν νέα υλικά επιφανειών και επιλογές καθισμάτων. Ο σχεδιασμός είναι ίδιος και χαρακτηρίζεται από το ταμπλό με το επίπεδο άνω τμήμα, τις πολλές ίσιες γραμμές και το τιμόνι με τις δύο ακτίνες. Οι ψηφιακές οθόνες είναι στάνταρ, όπως είναι η αφής των 9 ιντσών για το infotainment και των 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων. Πρόβλημα με την εργονομία δεν τίθεται, αλλά ούτε και με τη βολική θέση οδήγησης. Πολύ σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί η εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, χάρις στις πολλές και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, που κάνουν τους επιβάτες να νιώθουν πολύ άνετα. Το πολύ μεγάλο παρμπρίζ, το επίπεδο πάνω μέρος του ταμπλό και η ψηλή θέση οδήγησης παρέχουν άπλετο πεδίο, ενώ οι λεπτές εμπρός κολόνες με τα παράθυρα εκμηδενίζουν τα τυφλά σημεία. Όσον αφορά την κατασκευή του εσωτερικού, τα πλαστικά μέρη είναι μεν σκληρά, αλλά ποιότητα και συναρμογή ξεκαθαρίζουν πως δεν θα προβληματιστούν στο ελάχιστο από την πάροδο του χρόνου.

Πολύ εξυπηρετικές είναι οι διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα και ιδιαιτέρως οι ποτηροθήκες που βρίσκονται στις άκρες του ταμπλό. Οι δε χώροι των επιβατών, όχι μόνο δεν θυμίζουν μικρό αυτοκίνητο 4 μέτρων, αλλά συγκρίνονται με ευρύχωρων μικρομεσαίων. Ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι πολύς ακόμα και για τους ψηλούς! Τα 304 λίτρα του πορτμπαγκάζ, επίσης ικανοποιούν, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει μια βαθιά θήκη. Την πρακτικότητα ενισχύουν πολύ τα πίσω καθίσματα Magic Seats, που σηκώνονται ή αναδιπλώνονται και δημιουργούν ένα επίπεδο αποθηκευτικό χώρο 1.205 λίτρων.

Ισχυρότερος κινητήρας – πολύ χαμηλή κατανάλωση

Από τις βασικότερες αλλαγές που έγιναν στο ανανεωμένο Honda Jazz e:HEV, αφορούν την υβριδική του τεχνολογία. Το σύστημα e:HEV αποτελείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ, μια γεννήτρια, ένα βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson 1.5 λτ. DOHC i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,8 kWh και ένα κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς σχέσεις μετάδοσης. Ο ένας ηλεκτροκινητήρας που δίνει την κίνηση αποδίδει πλέον 122 άλογα (από 109 PS), με τη ροπή να παραμένει στα 253 Nm. Αυξημένη είναι και η ισχύς του 1.500άρη βενζινοκινητήρα στους 107 ίππους (από 97 PS), με τη ροπή να παραμένει και εδώ ίδια, στα 131 Nm.

Στην πράξη, το πιο δυνατό σύνολο e:HEV προσφέρει καλύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και ελαφρώς πιο γρήγορες επιδόσεις εν κινήσει, με την επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα να διατηρείται στα 9,4 δευτερόλεπτα. Το e:HEV επιλέγει αυτόματα και ανάλογα τις συνθήκες ένα από τρία προγράμματα οδήγησης (EV Drive, Hybrid Drive, Engine Drive) που εναλλάσσονται διαρκώς. Στις αστικές κυρίως μετακινήσεις το Jazz e:HEV κινείται περισσότερο με το ρεύμα, πράττοντας το ίδιο και στον ανοιχτό δρόμο όταν το πάτημα του γκαζιού είναι ελαφρύ. Ο 1.500άρης κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας και επιτάχυνσης, όχι όμως και υπό έντονη πίεση, αφού θα «σπάσει» την ησυχία που απολαμβάνουν οι επιβάτες. Μεγάλο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι και η πολύ χαμηλή κατανάλωση. Σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται εύκολα στην περιοχή των 5,5 λτ./100 χλμ. και με λίγη προσοχή στην πόλη και τον οδηγό να εκμεταλλεύεται την ηλεκτροκίνηση μπορεί να μειωθεί στα 4,5 λτ./100 χλμ.

Εξαιρετικά ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση

Το πρώτα χαρακτηριστικά που λατρεύει ο οδηγός του Jazz, είναι το πόσο χαρισματικά εύκολο είναι στους χειρισμούς, η ευελιξία του στην πόλη και η απρόσκοπτη ορατότητα. Σε συνδυασμό με την αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την πρακτικότητα του εσωτερικού, είναι ένα αμάξι που κάνει τη ζωή του οδηγού πολύ εύκολη. Παρά το φιλικό του προφίλ, δεν ξεχνάει τα σπορτίφ γονίδια της Honda, που σημαίνει ότι διαθέτει ένα στιβαρό πλαίσιο και αναρτήσεις σε σφιχτό σετάρισμα.

Η απορροφητικότητα των αμορτισέρ ικανοποιεί στις περισσότερες περιπτώσεις, αν και στις πιο έντονες ανωμαλίες των δρόμων αντιδρά με ξερό τρόπο. Από την άλλη όμως πλευρά, ο έλεγχος του υβριδικού Jazz είναι υποδειγματικός, με μικρές κλίσεις στις στροφές και ήπιες αντιδράσεις. Σίγουρα δεν θα το πάρει κανείς για να κυνηγάει ορεινές διαδρομές για στρίψιμο, όμως και κάθε περίπτωση το μικρό Honda θα κινηθεί με ασφάλεια και στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, ακόμα και σε γρηγορότερους ρυθμούς. Το τιμόνι του διαθέτει την απαιτούμενη αμεσότητα και βάρος, ενώ άξια αναφοράς είναι τα φρένα ως προς την απόδοση και την αίσθηση, μιας και το πεντάλ είναι προοδευτικό, παρά την ανάκτηση ενέργειας.

+ Λειτουργία υβριδικού συστήματος, χώροι, πρακτικότητα, ευχρηστία, οδική συμπεριφορά, φρένα, κατανάλωση

– Τιμή, θόρυβος βενζινοκινητήρα υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
107/6.000-6.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
131/4.500-5.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
122
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
253
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
102
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτκρική
Μήκος (χλστ.)
4.089
Πλάτος (χλστ.)
1.694
Ύψος (χλστ.)
1.526
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.517
Βάρος (κιλά)
1.230
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
304
ESP
 
Αερόσακοι
9
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.500 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store