To Nissan Qashqai αποτελεί χρόνια τώρα ένα από τα δημοφιλέστερα μικρομεσαία SUV στην Ελλάδα, ενώ και το εντελώς νέο τρίτης γενιάς τα πηγαίνει αρκετά καλά, παρά τον έντονο ανταγωνισμό. Εδώ και λίγο καιρό βρίσκεται σε πιο πλεονεκτική θέση μετά τη σημαντική μείωση των τιμών, αφού το αρχικό μοντέλο Elite 1.3 DiG-T των 140 ίππων κοστίζει από 27.490 ευρώ (30.690 ευρώ πριν). Ποσό χαμηλότερο από οποιοδήποτε άλλο C-SUV αυτού του μεγέθους (4,4-4,5 μέτρων) και των χαρακτηριστικών γενικότερα.
Πολύ καλά εξοπλισμένο από τη βάση
Το βασικό στην γκάμα, νέο Nissan Qashqai Elite με τον 1.300άρη turbo κινητήρα των 140 ίππων, διαθέτει τα πάντα στον εξοπλισμό ασφαλείας και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, συν όλες τις γνωστές ευκολίες και ανέσεις. Πιο αναλυτικά ανήκουν στάνταρ τα εξής: 6 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Προειδοποίηση τυφλού σημείου • Προειδοποίηση κάθετης κίνησης αντικειμένου ή οχήματος κατά την οπισθοπορεία • Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας • Αυτόματη λειτουργία μεγάλων και μεσαίων φώτων • Φώτα BI-LED • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Μηχανικός κλιματισμός • Ηχοσύστημα • Όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες.
Ανταγωνιστική είναι η τιμή του και στη δεύτερη έκδοση Premium, αφού στοιχίζει από 29.990 ευρώ (32.990 ευρώ πριν) και επιπλέον του Elite διαθέτει: Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Διζωνικό κλιματισμό • Αισθητήρα βροχής • Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες • Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων • Θύρα USB-C • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Ευρύχωρο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα
Το νέο Nissan Qashqai ανέβηκε και άλλο σε επίπεδο ποιότητας, αφού είναι πιο πολυτελές και αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό. Μαλακό πλαστικό με ραφές καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των επενδύσεων των εμπρός θυρών, ενώ όλη κατασκευή του εσωτερικού είναι γεροδεμένη. Ο οδηγός βολεύεται αμέσως στη θέση του και εξοικειώνεται με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων, μαζί με το απλό μενού της κεντρικής οθόνης των 8 ιντσών. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερα άτομα θα χωρέσουν πολύ άνετα, ακόμα και τα πιο ψηλά, αφού υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλο με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 504 λίτρων.
Δυνατό και πολιτισμένο στο δρόμο
Σημαντικά βελτιωμένο παρουσιάζεται το νέο Nissan Qashqai και στο δρόμο. O οδηγός του αντιλαμβάνεται αμέσως την άνεση, την στιβαρότητα και την πολύ ποιοτική κύλιση του μικρομεσαίου SUV. Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων «ισοπεδώνονται», ενισχύοντας έτσι την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες και σε πιο πολύωρες διαδρομές. Παρότι πρόκειται για ένα οικογενειακό SUV, το νέο Nissan Qashqai θα εκτελέσει με ασφάλεια και ομαλότητα τις απαιτήσεις σε πιο σβέλτους ρυθμούς, αφού ακολουθεί την προδιαγεγραμμένη πορεία δίχως «αναταράξεις», με λογικές κλίσεις και αρκετά περιθώρια πρόσφυσης, παρά τα ψηλού προφίλ ελαστικά.
Ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας των 1.3 λτ. με τους 140 ίππους και τα 240 Nm ροπής από τις 1.650 σ.α.λ. ενσωματώνει και ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, παρέχοντας υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στην στάση, γρήγορη και ομαλή επανεκκίνηση μέσω του start/stop. Στην πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για την πολύ ομαλή του λειτουργία και το θετικό τράβηγμα από το σημείο που αποδίδεται η ροπή και άνω, αφού πιο χαμηλά παρατηρείται μια σχετική έλλειψη δύναμης. Η απόκρισή του εξαρτάται και από την επιλογή στο D-Mode, το οποίο περιλαμβάνει τα προφίλ Eco, Standard και Sport. Από πλευράς επιδόσεων, το Qashqai επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα και η τελική του τερματίζει στα 196 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 9,8 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι από 143 γρ./χλμ. (100 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).