Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα λογίζονται ως η γέφυρα μεταξύ Μ.Ε.Κ. και ηλεκτροκίνησης. Μπαίνουν στην πρίζα, αλλά δεν εξαρτώνται ολοκληρωτικά από αυτή. Χρησιμοποιούν θερμικά μοτέρ, αλλά ρυπαίνουν πολύ λιγότερο από ένα κανονικό ή απλό (mild ή full) υβριδικό. Για να τα κάνουν όλα αυτά, βέβαια, θα πρέπει ο ιδιοκτήτης να αντιλαμβάνεται τις αρχές λειτουργίας τους. Κοινώς, να ξέρει να τα χρησιμοποιεί. Κάτι που, όπως υποστηρίζει η Kia (και επιβεβαιώνουν έρευνες), σε τεράστιο βαθμό δεν ισχύει.
Ο επικεφαλής marketing της Kia Αυστραλίας μίλησε στο CarExpert για τις εμπορικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα PHEV, οι οποίες εν πολλοίς πηγάζουν από την ελλιπή ενημέρωση του αγοραστικού κοινού. «Προσωπικά πιστεύω πως είναι δύσκολα στο να τα πουλήσεις, μεταφορικά (σ.σ. ως ιδέα) και κυριολεκτικά. Νομίζω ότι ο καταναλωτής δεν τα καταλαβαίνει, και το θέμα είναι πως κανένας κατασκευαστής δεν έχει την ευλυγισία στο πρόγραμμά του για να τον βάλει στο κλίμα. Οι γκάμες έχουν γίνει τόσο μεγάλες και πολυποίκιλες, ώστε κανένας δεν μπορεί να αφιερώσει το χρόνο (και το χρήμα) στην ενημέρωση του κοινού για ένα θέμα συγκεκριμένα», είπε ο Dean Norbiato. Τι εννοεί ακριβώς;
Τα plug-in υβριδικά έχουν το δικό τους, συνδυαστικό, τρόπο λειτουργίας που τα κάνει αποτελεσματικά. Όπερ εστί η μπαταρία θα πρέπει να είναι φορτισμένη, για να κάνουν τη δουλειά τους. Επίσης θέλουν ιδιαίτερο στυλ οδήγησης για να μεγιστοποιείται η ηλεκτρική αυτονομία, ή για να ενεργοποιείται το δυνατόν λιγότερο ο βενζινοκινητήρας. Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι οι εταιρίες διαφημίζουν εντυπωσιακά νούμερα κατανάλωσης και επιδόσεων, δίχως ωστόσο να αναφέρουν λεπτομερώς πώς μπορούν να επιτευχθούν. Κατά συνέπεια, και σε συνδυασμό με την τεχνολογική απαιδευσιά πολλών ή τις παρεξηγήσεις μεταξύ των διαφορετικών κινητηρίων συνόλων (οι πολυποίκιλες γκάμες που αναφέρει ο Αυστραλός), τα PHEV ελάχιστες φορές αποδίδουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους.
Επιπλέον, το plug-in hybrid εγείρει και αγοραστικά ερωτήματα. Γιατί να το επιλέξει κάποιος αντί του ακριβότερου αμιγώς ηλεκτρικού (που συνοδεύεται από επιδοτήσεις), ή αντί του φθηνότερου full υβριδικού (που έχει χειρότερες επιδόσεις). Οι απαντήσεις δυσκολεύουν τους κατασκευαστές, σύμφωνα με τον Norbiato, και τους οδηγούν σε αδιέξοδο όσο να αφορά τα υβριδικά που μπαίνουν στην πρίζα.